Επικρίσεις για την απουσία παρεμβάσεων και την έλλειψη διατύπωσης προτάσεων από μέρους του Δήμου για το θέμα του Β.Ο.Α.Κ., δέχθηκε η Δημοτική Αρχή από τις παρατάξεις Αρχοντάκη, Βάμβουκα και Βουρλάκη κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Χανίων της Τετάρτης.
Eιδικότερα ο κ. Γρηγόρης Αρχοντάκης τόνισε ότι ο Δήμος απουσιάζει από τις συσκέψεις και τις συζητήσεις για τον ΒΟΑΚ τη στιγμή που θα έπρεπε να διατυπώσει συγκεκριμένες προτάσεις για κρίσιμα θέματα και πιο συγκεκριμένα τα συνοδά έργα στους κόμβους Μουρνιών και Βαμβακόπουλου καθώς και τη σύνδεση της οδού Αγίας Μαρίνας και του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ. Επίσης έθιξε το θέμα των διοδίων, θέμα το οποίο έθεσε και η παράταξη Βουρλάκη.
Για ζήτημα που καρκινοβατεί εδώ και δεκαετίες, μίλησε ο Τάσος Βάμβουκας αναφερόμενος στο ζήτημα της σύνδεσης του αεροδρομίου με τον υπό σχεδιασμό ΒΟΑΚ.
Ο δήμαρχος Χανίων κ. Σημανδηράκης δεν απάντησε σε κανένα από τα ερωτήματα ούτε δικαιολόγηση την απουσία του Δήμου από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΜΑΡΚΟΓΙΑΝΝΑΚΗ
Εν τω μεταξύ, την ικανοποίησή του για τον ταχύ ρυθμό ολοκλήρωσης των ενεργειών για την κατασκευή του νέου ΒΟΑΚ εξέφρασε ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης (φωτ.), τοποθετούμενος κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης με μοναδικό θέμα την έκφραση γνώμης για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της παράκαμψης Χανίων – Ρεθύμνου – Ηρακλείου του ΒΟΑΚ.
«Κάθε φορά που στο Περιφερειακό Συμβούλιο συζητάμε ένα ακόμη βήμα προόδου στην υπόθεση του ΒΟΑΚ είναι μια σημαντική στιγμή για το αναπτυξιακό μέλλον της Κρήτης. Και τώρα τελευταία καλούμαστε όλο και συχνότερα για αυτό τον σκοπό, γεγονός που αποδεικνύει την ταχεία πρόοδο των διαδικασιών και την αξιοπιστία της κυβερνητικής δέσμευσης», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της παράταξης «Η Κρήτη Μπροστά».
Ο κ. Μαρκογιαννάκης έκανε λόγο για τη σημασία τήρησης του χρονοδιαγράμματος για την ολοκλήρωση του έργου, επισημαίνοντας ότι οι συγκοινωνιακές ανάγκες της Κρήτης υπερβαίνουν ήδη κατά πολύ τις υποδομές της. «Η φετινή πολύ καλή τουριστική χρονιά θύμισε σε όλους μας τα όρια εξυπηρέτησης και ασφάλειας στους δρόμους του νησιού. Τα επόμενα χρόνια και ειδικά με την ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου περιμένουμε πολλαπλασιασμό των επισκεπτών και επομένως όλα θα πρέπει να είναι έτοιμα. Η ανάπτυξη είναι ένα στοίχημα που κερδίζεται από εκείνους που είναι έτοιμοι, όχι από όσους αμελούν. Ο ΒΟΑΚ είναι το απαραίτητο βήμα για την αναβάθμιση της Κρήτης, για την πρόοδο και την ασφάλεια των Κρητικών. Τώρα, μετά από δεκαετίες γεμάτες λόγια και σχέδια, περάσαμε επιτέλους στο έργο. Είναι κρίσιμο να διατηρήσουμε αυτούς τους εντατικούς ρυθμούς, ως ελάχιστο αντιστάθμισμα στα χαμένα χρόνια», κατέληξε ο Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΛΟΓΙΑΔΗ
Τις θέσεις του ΜέΡΑ 25 διατύπωσε ο βουλευτής Ηρακλείου Γιώργος Λογιάδης (Φωτ.) ο οποίος συμμετείχε στη συνεδρίαση της Τρίτης στο Ηράκλειο, επισημαίνοντας – μεταξύ άλλων – πως «είναι επιτακτική η ανάγκη για την ύπαρξη ενός μέσου σταθερής τροχιάς- τρένου που θα συνδέει το Ηράκλειο με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο είναι οικολογικό και προστατεύει το περιβάλλον».
Τόνισε επίσης πως «ΒΟΑΚ χωρίς ΝΟΑΚ δεν νοείται, όταν παράλληλα κατασκευάζεται και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, η Κρήτη είναι μία και ενιαία». Χαρακτήρισε δε «απαραίτητη τη σύνδεση αεροδρομίου Χανίων με τον ΒΟΑΚ» .
Σχολίασε δε πως «η πολιτεία στήριξε επιχειρήσεις 1δις ευρώ όπως τη Fraport και την Aegean, έδωσε απευθείας αναθέσεις 7 δις ευρώ και δεν μπορεί να δώσει μερικά εκατομμύρια παραπάνω για νέες χαράξεις του ΒΟΑΚ με τις προτεινόμενες ευρείες νότιες παράκαμψεις Ρεθύμνου-Ηρακλείου όπως προτείνουν οι τοπικές κοινωνίες».
ΚΟΝΤΑΞΑΚΗΣ: «ΒΟΑΣ ο Β.Ο.ΑΚ.»
Ιδιαίτερα καυστικός ήταν ο περιφερειακός Σύμβουλος Γιώργος Κονταξάκης (φωτ.) στη σύντομη παρέμβασή του για ζήτημα κατά τη συνεδρίαση της Τρίτης. «Προσέξτε γιατί ο Β.Ο.Α.Κ. θα γίνει βόας και θα μας καταπιεί όλους» σχολίασε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας την επικινδυνότητα του δρόμου και κάνοντας λόγο για ένα πάγιο και διαχρονικό αίτημα των κατοίκων του νησιού που απαιτούν να μετακινούνται με ασφάλεια στον τόπο τους.