Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου, 2025

Χρηματοδοτήσεις για τέσσερις οδικούς άξονες

Τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην επανεκκίνηση της κατασκευής τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, εξέφρασε χθες ο επίτροπος Οικονομίας Oλι Ρεν, λίγο μετά τη συνάντηση που είχε στην Επιτροπή, στις Βρυξέλλες, με τον υπουργό Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Oπως αναφέρει ο Oλι Ρεν, σε ανακοίνωση Τύπου που εξέδωσε μετά τη συνάντηση με τον Eλληνα υπουργό, τα έργα στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας θα έχουν άμεση επίπτωση στη δημιουργία θέσεων εργασίας. Ο επίτροπος Οικονομίας τονίζει ότι η συμμετοχή κορυφαίων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών εταιρειών στην επανεκκίνηση των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων θα στείλει μήνυμα στους διεθνείς ιδιώτες επενδυτές για την αυξανόμενη επενδυτική ελκυστικότητα της Ελλάδας, ενώ παράλληλα θα ενθαρρύνει συμπράξεις του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα στη χώρα. Συνεχίζοντας, ο Oλι Ρεν τονίζει ότι, όταν ολοκληρωθούν οι σχετικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες στην Ελλάδα, θα ανοίξει ο δρόμος για την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αναφορικά με την κοινοτική χρηματοδότηση των έργων.
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ
Στο μεταξύ, με τις ψήφους των βουλευτών των κομμάτων της συμπολίτευσης, περνάει από τη Βουλή η τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων. Στον αντίποδα η αντιπολίτευση, μιλά για επιβαρυντικές για το Δημόσιο συμβάσεις, καταγγέλλοντας ότι ουσιαστικά τα έργα παραχώρησης μετατρέπονται σε δημόσια έργα, αφού η συμβολή του Δημοσίου υπερβαίνει το 55%. Πυρά εξαπέλυσε και για την αύξηση των διοδίων, το μόνο που διατηρήθηκε από τις αρχικές συμβάσεις.  Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κρίνουν επιβεβλημένη την τροποποίηση των συμβάσεων λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας και επισημαίνουν ότι πρέπει η επανεκκίνηση των έργων να γίνει άμεσα, με στόχο όχι μόνο την τόνωση της απασχόλησης, αλλά και την ανάπτυξη. Τονίζουν επίσης ότι η επανεκκίνηση θα αποτελέσει ένα θετικό μήνυμα και για την προσέλκυση επενδύσεων. Ωστόσο, από την πλευρά τού ΠΑΣΟΚ επισημαίνεται ότι ο προβληματισμός για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι αρχικές συμβάσεις στα διόδια είναι δικαιολογημένος και γι΄ αυτό «πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα της χιλιομετρικής χρέωσης». Στον αντίποδα, ο ΣΥΡΙΖΑ δηλώνει ότι “θέλει ειλικρινά” να γίνουν τα έργα, αλλά όχι με τέτοιες επιβαρυντικές για τα συμφέροντα του δημοσίου συμβάσεις, καθώς τα έργα θα ήταν δυνατό να ξεκινήσουν και πάλι με πολύ λιγότερα χρήματα.
Κατά του νομοσχεδίου δηλώνουν και οι ΑΝ.ΕΛΛ., η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ, ενώ και η ΔΗΜΑΡ δηλώνει ότι ήθελε εξ΄αρχής και στήριξε την επανεκκίνηση των έργων, όχι όμως με την επαχθή μεταφορά στο ελληνικό δημόσιο της ζημίας που προκλήθηκε από τις καθυστερήσεις και προειδοποιεί πως δεν θα ψηφίσει «υπέρ», αν η κυβέρνηση δεν βρει τρόπο να μην υπάρχει η επιβάρυνση αυτή.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα