Να προωθήσει τη χρήση μικρών ηλεκτρικών οχημάτων ο δήμος στο ενετικό λιμάνι, ζητά με ανακοίνωση της η Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων.
Αναλυτικότερα στην ανακοίνωση της αναφέρεται ότι: «Λέγαμε τις προάλλες για την Πράσινη Πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2019 που είναι το Όσλο και πώς εκεί προωθούν τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά ΙΧ σε συνδυασμό με ρεύμα από φωτοβολταϊκά, μήπως και παραδειγματιστούν κι εδώ στα Χανιά στο Δήμο. Επειδή το παράδειγμα του Όσλο τους φαίνεται μακρινό και προβάλλουν τη δικαιολογία ότι «είναι διαφορετική η νομοθεσία εκεί», ας παραδειγματιστούν τουλάχιστον από τα Τρίκαλα της Θεσσαλίας, όπου ο Δήμος, εκτός από τους ποδηλατόδρομους προωθεί λεωφορεία χωρίς οδηγό και ηλεκτρικά μικρά οχήματα στο κέντρο! Αλλά και στην Κοζάνη ο Δήμος προμηθεύτηκε τρία νέα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ενώ έχει δικό του ηλιακό σταθμό φόρτισης από φωτοβολταϊκά»
Εξ’ όσων γνωρίζουμε, τα Τρίκαλα αλλά και η Κοζάνη είναι κι αυτά στην Ελλάδα κι η νομοθεσία είναι η ίδια ακριβώς με αυτήν που ισχύει στα Χανιά. Άρα, το μόνο που εμποδίζει να εφαρμοστούν παρόμοιες πρωτοβουλίες στα Χανιά (ποδηλατόδρομοι, ηλεκτρικά λεωφορεία και μικρά ηλεκτρικά οχήματα στο κέντρο πχ για τροφοδοσία καταστημάτων) είναι η απουσία πολιτικής βούλησης από την πλευρά του Δήμου.
Αυτές τις μέρες στα Τρίκαλα ο Δήμος παραλαμβάνει 10 μικρά ηλεκτρικά οχήματα τρίκυκλα και τετράκυκλα, τα μισά από τα οποία θα διατεθούν δωρεάν για τροφοδοσία καταστημάτων στο κέντρο της πόλης. Το πρόγραμμα ELVITEN – Ευέλικτη Ηλεκτροκίνηση για Βιώσιμες Πόλεις- υλοποιείται σε έξι ευρωπαϊκές πόλεις: Τα Τρίκαλα, το Βερολίνο, τη Ρώμη, το Μπάρι, τη Γένοβα και τη Μάλαγα. Στην Ελλάδα, η συνεργασία της e-trikala (δημοτική επιχείρηση του Δήμου Τρικκαίων) γίνεται με το ΕΠΙΣΕΥ (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ). Σε αυτό το πλαίσιο, δέκα ελαφρά οχήματα (πέντε τρίκυκλα και τα πέντε τετράκυκλα) θα κυκλοφορούν στα Τρίκαλα, είτε για όσους εργάζονται στον χώρο των διανομών, είτε για πολίτες.
Τα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα θα προσφέρονται για κοινή χρήση στους πολίτες, τους επισκέπτες της πόλης και τους προμηθευτές ελαφρών αγαθών, (εταιρείες ταχυμεταφοράς, και μεταφοράς φαγητού κ.ά.). Επιπλέον, η χρήση τέτοιων οχημάτων θα υποστηρίζεται μέσω υπηρεσιών για την κράτηση οχήματος, ενός σταθμού φόρτισης/στάθμευσης καθώς και μέσω εφαρμογών για τη συλλογή πόντων και την απολαβή ανταμοιβών.
Το παράδειγμα αυτό του Δήμου Τρικάλων θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στα Χανιά για να σταματήσει το κυκλοφοριακό χάος που υπάρχει ειδικά στο Ενετικό Λιμάνι και την Παλιά Πόλη για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Ο Δήμος Χανίων, που ετοιμάζεται να προμηθευτεί νέα αυτοκίνητα, θα μπορούσε να προμηθευτεί μικρά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τετράκυκλα οχήματα τα οποία να κινούνται μόνο αυτά μέσα στο Ενετικό Λιμάνι και την Παλιά Πόλη για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Οι προμηθευτές των καταστημάτων θα μπορούσαν να αφήνουν το φορτηγό τους σε ένα από τους Δημοτικούς χώρους στάθμευσης και να παίρνουν από εκεί ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα για να κινηθούν μέσα στο Ενετικό Λιμάνι τις ώρες τροφοδοσίας. Θα γλιτώσει έτσι το Ενετικό Λιμάνι το κυκλοφοριακό χάος, τα καυσαέρια και τις ζημιές που προκαλεί η κυκλοφορία φορτηγών πάνω στο λιμενοβραχίονα για την τροφοδοσία των καταστημάτων. Και δε συζητάμε για το όφελος που θα έχουν οι πεζοί, οι ηλικιωμένοι και τα παιδιά που επιχειρούν να κινηθούν στο Ενετικό Λιμάνι σε ώρες τροφοδοσίας των καταστημάτων.
Το ερώτημα γι’ άλλη μια φορά για το Δήμο Χανίων είναι εάν υπάρχει η ευαισθησία για τα δικαιώματα των πεζών, των ηλικιωμένων, των ΑΜΕΑ και των παιδιών και εάν υπάρχει η πολιτική βούληση»