Επειδή έχουν ειπωθεί πολλά, γραφεί πάρα πολλά και οι τηλεδιασκέψεις καλά κρατούν, ίσως για να αποσβαίνουν τον σεισμό που επέρχεται και να τον μετατρέψουν σε… κραδασμό, είμαστε υποχρεωμένοι να επανέλθουμε.
Δεν το κάνουμε για άλλο λόγο, αλλά γιατί οι αρμόδιοι φορείς δεν παρεμβαίνουν Δημόσια αλλά μετέχουν σε τηλεδιασκέψεις σαν ουρά του συστήματος.
Μιλάμε για το Τεχνικό Επιμελητήριο, το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο, τον Δικηγορικό Σύλλογο αλλά και τον Συμβολαιογραφικό Σύλλογο Χανίων.
Κοντά σε αυτούς έχουμε και όλους τους αιρετούς που ευρίσκονται σε θέσεις ευθύνης που το μόνο που κάνουν είναι υποσχέσεις, ιδέες εκτός τόπου, χρόνου και Νομοθεσίας, έτσι για να περάσει η μπόρα και… βλέπομε!
Εχουμε και λέμε λοιπόν
– Ό,τι με βάση την Νομοθεσία έχει χαρακτηρισθεί Δασική έκταση (Δ.Δ.) είναι Δημόσια έκταση ΕΚΤΟΣ, αν υπάρχει αμετάκλητη δικαστική απόφαση ή απόφαση του Συμβουλίου Ιδιοκτησίας Δασών.
– Οι παραπάνω αποφάσεις για να εκδοθούν, πρέπει να υπάρχει μεταγεγραμμένος τίτλος -προ του έτους 1890.
Ειδικά στην Κρήτη που το τεκμήριο απόδειξης κυριότητας το έχει το Δημόσιο, πρέπει η αμετάκλητη δικαστική απόφαση να στηρίζεται σε συμβόλαιο προ του έτους 1946, μεταγεγραμμένο.
– Για δασομένους αγρούς (Α.Δ.) πρέπει να αποδείξεις -ομοίως κυριότητα με τίτλους- πριν το έτος 1946.
-Όταν η έκταση είναι χορτολιβαδική και το 1945 και σήμερα (Χ.Χ.) -ΕΙΝΑΙ Δημόσια όπως τα παραπάνω- και πρέπει μόνο με δημόσιους τίτλους κυριότητος να θεωρηθούνε ιδιωτικές εκτάσεις ή όπως παραπάνω να αποδειχθεί η κυριότητά τους με αμετάκλητη δικαστική απόφαση που μόνο με τίτλους προ του έτους 1946 και πολύχρονη δικαστική διαδικασία μπορεί να τεκμηριωθεί.
Όμως, αν κάποιος αποδείξει με συμβόλαια συνταχθέντα μετά το 1946 ή αποδείξει με Ε9 – ΟΣΔΥ – ΕΛΓΑ ότι το νέμεται ιδιοκτησία ΧΟΡΤΟΛΙΒΑΔΙΚΗ μπορεί να την εξαγοράσει για να συνεχίσει να παίρνει γεωργικές η κτηνοτροφικές επιδοτήσεις!
Η Νομοθετημένη εξαγορά στοιχίζει το ¼ της αντικειμενικής αξίας + πρόστιμο περιβαντολογικού ισοζυγίου!
(Να σημειωθει ότι το καλό μας Κράτος ετοιμάζεται τις αντικειμενικές τιμές να τις φέρει στην αγοραία αξία που ειδικά για ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ εκτάσεις, η αξία τους θα πολλαπλασιασθεί).
Με βάση τα παραπάνω Γρηγορείτε – οι καιροί ου μενετοί!
Οι Δασολόγοι και το Δασαρχείο καλά έκαναν τη δουλειά τους που ήταν και είναι κολοσσιαία.
Έχουν ενεργήσει με βάση την υφιστάμενη Νομοθεσία και την επιταγή του εκσυγχρονισμού και του εξορθολογισμού.
Λάθη υπάρχουν!
Για αυτόν τον λόγο γίνονται και οι αντιρρήσεις.
Όμως το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τα λάθη.
Είναι η Νομοθεσία που σας ανέφερα παραπάνω.
Είναι η κοροϊδία ότι δεν συμβαίνει τίποτα και σιγά σιγά όλα θα διορθοθούνε.
Είναι η άμεση ανάγκη εκσυγχρονισμού της δαιδαλώδους Νομοθεσίας με βάση τις ανάγκες των πολιτών που αυτές οι αναγκες θα πρέπει να είναι και ανάγκες και ζητούμενο της κοινωνίας ολόκληρης.
Χρειάζεται άμεση πρόσληψη δασοτεχνικού και όχι μόνο, προσωπικού για να μπορούν να εξυπηρετήσουν τον πολίτη, μάλιστα σε καιρούς άσχημους, εν μέσω πανδημίας.
Πρέπει το κράτος να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του.
Παρεμπιπτόντως, πόσες αγοροπωλησίες έχουν γίνει σε εκτάσεις που σήμερα με βάση την Νομοθεσία χαρακτηρίζονται ΔΑΣΙΚΕΣ και η μεταβίβαση τους από ιδρύσεως Ελληνικού Κράτους γινόταν με υπεύθυνη δήλωση ότι δεν είναι Δασική η μεταβιβαζόμενη έκταση και το Κράτος και οι… μεσολαβούντες έβγαζαν χρήμα…