Με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής κάθε χρόνο τέτοια εποχή, ανοίγεται μπροστά μας η βεντάλια των στρεβλώσεων της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, με τις σχολές και τα τμήματα να παίρνουν αξία ή απαξία, για έναν σωρό από άσχετους και ξεκομμένους από ακαδημαϊκά και εν γένει ποιοτικά κριτήρια λόγους και να καθορίζονται από παράγοντες όπως, η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση, η εγγύτητα της σχολής στο πατρικό σπίτι, οι τιμές των ενοικίων στη μία ή την άλλη πόλη.
Ενδεικτικό παράδειγμα φέτος αποτελεί το εξής: Την ώρα που στην Παιδαγωγική Σχολή του Ρεθύμνου, εισέρχεται κάποιος με 13.402 μόρια και στο τμήμα Προσχολικής Αγωγής με 10.803, η βάση εισαγωγής για τους Δόκιμους Λιμενοφύλακες του Λιμενικού Σώματος έφτασε τα 16.371 μόρια!
Οση κι αν είναι η ανάγκη για ικανά στελέχη στα σώματα ασφαλείας μας, είναι κατανοητό πως υπό κανονικές συνθήκες, σε μια κοινωνία, οι δάσκαλοι θα ήταν καλύτεροι μαθητές από τους λιμενοφύλακες.
Οσοι κόπτονται λοιπόν για αριστεία στην εκπαίδευση, θα έπρεπε να μεριμνήσουν πρωτίστως για την είσοδο καλών μαθητών σε όλες τις καθηγητικές και διδασκαλικές σχολές. Και για να γίνει αυτό, χρειάζεται στήριξη των ίδιων των πανεπιστημιακών τμημάτων και κυρίως των επαγγελματικών συνθηκών του εκπαιδευτικού.
Διότι με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως οι πολύ καλοί μαθητές, επιλέγουν να βρουν άμεσα ένα ασφαλές «λιμάνι» παρά να περιπλανιούνται σαν νομάδες της εκπαίδευσης για μια 15ετια από λιμάνι σε λιμάνι.
Έχετε δίκιο, κυρία Νικηφοράκη. Δυστυχώς, το φαινόμενο δεν είναι σημερινό: πέρασαν πάνω από 25 χρόνια από τότε που ένας κύριος ήρθε στο σχολείο στο οποίο υπηρετούσα να ρωτήσει για την πρόοδο της κόρης του (η οποία ήταν καλή μαθήτρια παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στο χωριό στο οποίο ζούσε η οικογένειά της). Από τη συζήτηση καταλάβαινα ότι ο πατέρας του παιδιού δεν άκουγε με ικανοποίηση τα θετικά σχόλια. Ώσπου στο τέλος δεν άντεξε και μου το εκμυστηρεύτηκε: “Φοβούμαι μήπως η κόρη μου, καλή όπως είναι στα μαθήματα, παρασυρθεί και γίνει καμιά δασκαλίτσα”! Δεν ενδιαφέρθηκα να μάθω γιατί έβλεπε με περιφρόνηση τη “δασκαλίτσα” και τι θα ήθελε ο ίδιος για το παιδί του
Ξεχνάτε την περίοδο που οι δάσκαλοι απορροφούνταν άμεσα , και οι βάσεις έφταναν τις 18000 και βάλε και ξεπερνούσαν Νομικές , Ιατρικες κτλ…ΟΛΟΙ κοιτάζουν την επιβίωση, να βρουν δουλειά…