Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Deepak Chopra: Το μέλλον του Θεού

Στάδιο 1. ΑΠΙΣΤΙΑ
Ο Ντόκινς και οι αυταπάτες του
Απαντώντας στον μαχητικό αθεϊσμό
Η απόδειξη του πλατύποδα

Στο σημερινό μας κείμενο μετά το εισαγωγικό προηγούμενο αναφερόμαστε στο πρώτο, με τίτλο: ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΟ
Την οποία εκφράζει απόλυτα ο Μεγάλος «απόστολος» της Απιστίας «Ο Ντόκινς και οι αυταπάτες του» για να μας πει στη σελίδα 49 πολλά, μεταξύ των οποίων και τα εξής:

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ
Ο ΝΤΟΚΙΝΣ και οι αυταπάτες του, σελίδες 50-59, του εξαιρετικά σημαντικού βιβλίου του DEEPAK CHOPRA
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Είναι ένας πραγματικός οδηγός πνευματικότητας για την εποχή μας
Με τις τρεις καταστάσεις της ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ που χρειάζεται να δώσουμε την ίδια βαρύτητα και στις τρεις, στις οποίες αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ενότητα και εξυπηρετούν ένα σκοπό:
Η ΑΠΙΣΤΙΑ
Η ΠΙΣΤΗ και
Η ΓΝΩΣΗ
Εξυπηρετούν όλες έναν σκοπό και είναι τα σκαλοπάτια ανάμεσα στα οποία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ Ή ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ

Ο ΟΡΚΙΣΜΕΝΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ
Η απιστία δεν είναι γεννημένος εχθρός της πίστης. Στις μέρες μας μάλιστα, η απιστία θα έπρεπε να είναι το σημείο έναρξης, που αποτελεί όμως ένα φτωχό σημείο του τερματισμού. Με τις πιο επικίνδυνες διαμαρτυρίες κατά του θεού  μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ανατρέψουν τις λάθος πεποιθήσεις, ανοίγοντας τον δρόμο για μια πιο δυνατή πίστη.
Με αυτό τον τρόπο ο Ρίτσαρντ Ντόκινς ορκισμένος εχθρός του θεού, γίνεται ένας «σιωπηρός σύμμαχός του».
Όταν το 2006 πρωτοκυκλοφόρησε το έργο του «Η περί θεού αυταπάτη» έγινε αμέσως μεγάλη επιτυχία και ο Ντόκινς πρόσφερε στους μαχητικούς αθεϊστές τη θέση που χρειάζονταν για να εξαπολύσουν την πολεμική τους. Ο Ντόκινς δεν απορρίπτει απλώς τον θεό, αλλά δείχνει ότι απεχθάνεται την πνευματικότητα. Χλευάζει τις προσδοκίες μας για σύνδεση πραγματικότητας βάζοντας το επιχείρημα του στο πιο υπέρ απλουστευμένο σκεπτικό: ότι ο φυσικός κόσμος είναι Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ….

ΠΩΣ ΣΑΣ ΑΠΑΓΟΗΤΕΥΣΕ Ο ΘΕΟΣ
Στο σημείο μηδέν της ΠΙΣΤΗΣ ο Deepak Chopra γράφει στις σελίδες 90-91 του βιβλίου του ότι: Ο Θεός αγνόησε τις προσφορές σας αυτες, άφησε να κινδυνεύσετε και δεν σας προστάτευσε.
Δεν αισθάνεστε τη θεϊκή αγάπη, κι ακόμη δεν σας έδειξε έλεος
Αρρωστήσατε και δεν θεραπευτήκατε
Είδατε κακούς ανθρώπους να προκόβουν
Ενώ η καλοσύνη δεν επιβραβεύτηκε
Υπήρξε κακοποίηση και βία στη ζωή σας και κανένας δεν τα σταμάτησε
Βιώσατε την οδύνη του πένθους, και την αγωνία της κατάθλιψης και ο θεός δεν σας βοήθησε
Όμως, ο συγγραφέας του βιβλίου: ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ γράφει στη σελίδα 91 του σημαντικού βιβλίου του ότι: «Κάθε ζωή περιλαμβάνει τουλάχιστον μερικά από τα γεγονότα και ορισμένες φορές ακόμα πιο πολλά. Όμως η θεολογία έχει βρει διάφορες δικαιολογίες».

Ο ΘΕΟΣ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ
Όμως η η αγγλική θεωρία του Deukosiosku είναι εκείνη του  «ανενεργού θεού» ο οποίος υπάρχει και δεν υπάρχει την ίδια στιγμή. Με τη θεολογία, ωστόσο, να παρηγορεί ελάχιστα όταν ο θεός δεν ανταποκρίνεται σ’ εμάς που βρισκόμαστε σε απόγνωση. Μάλιστα πολλοί άνθρωποι πιστεύουν – και λογικό είναι – ότι ο θεός θα έπρεπε να δείχνει τη αγάπη, το έλεος και την προστασία, όταν τα πράγματα δυσκολεύουν.
Γιατί τις μικρότερες κρίσεις μπορούμε να τις διαχειριστούμε και μόνοι μας. Όμως, μόλις κατανοήσουμε σε βάθος τη φυσική επιλογή θα γνωρίζουμε ποια είναι η βέλτιστη συμπεριφορά που διατηρεί η συνοχή των κοινωνιών.
Με τις ενδεικτικές, παραπάνω ερωτήσεις να δώσουν μια ιδέα πως ο σκεπτικισμός αντιλαμβάνεται το σημείο μηδέν, γιατί κάθε παράπονο εναντίον του θεού λαμβάνει μια επιστημονική απάντηση…
Για να τονίσει ο Deepak Chopra (σελ. 93) ότι: «στην πορεία του χρόνου διαπίστωσα ότι οι ισχυρισμοί των σκεπτικιστών είναι πολύ πιο επίμονοι από τα επιχειρήματα των ΑΘΕΙΣΤΩΝ».
Γιατί η, ιδέα του θεού είναι ακόμα πιο δύσκολο να συζητηθεί από τους σκεπτικιστές. Γιατί, για εκείνους καταστρέφεται η αξιοπιστία του ανθρώπου ως λογικού στοχαστή.

ΜΕ ΑΠΟΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ
Ακόμα, όταν άπαξ χρησιμοποιήσετε την ΟΛΕΘΡΙΑ λέξη ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΟ….., πώς να έχετε πίστη χωρίς να μετατρέψετε τον εσωτερικό σας κόσμο σ’ έναν τύπο που μπορείτε να συναντήσετε το ΘΕΟ;
Με την πίστη να έχει να κάνει με καινούργιες προοπτικές, όπου, αν το συνειδητοποιήσουμε για καλό πάντως η τυφλή πίστη είναι αμφισβητήσιμη γιατί το κριτήριο της Πίστης είναι διαφορετικό από την τυφλή αποδοχή. Με την τυφλή πίστη να είναι αμφισβητήσιμη, αλλά όχι ολέθρια, κάθε άλλο.
Όμως η μυστικιστική πράξη της τυφλής πίστης μπορεί να απελευθερώσει άϋλες πτυχές  του μυαλού και μπορεί να οδηγήσει σε μια διευρυμένη θέαση της πραγματικότητας και να επιτρέψει σε έναν άνθρωπο να δει τον εαυτό του ως πολυδιάστατο, να τον δει να υπάρχει σε άλλα επίπεδα, πέρα από το σημαντικό…
Η τυφλή πίστη έχει εξυπηρετήσει τέτοιους σκοπούς για αιώνες….

ΑΝΤΙΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ!
Η πρόοδος της επιστήμης αναμφίβολα έχει κάμψει την ισχύ του δόγματος.
Αυτό, γενικά είναι καλό. Όπου, η πίστη που δεν μπορεί να ελεγχθεί θα είναι πιο πολύτιμη από την πίστη που μπορεί να ελεγχθεί…
Γιατί δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε τα δεινά με τα οποία οι προλήψεις, τα δόγματα, οι αντιθρησκευτικές επαναστατικότητες και βαρβαρότητες – όπως η φρίκη της ολοκληρωτικής καταστροφής του ιστορικού Ναού –Μητροπολιτικού της ΝΟΤΡ ΝΤΑΜ, στην επαναστατική εποχή αλλά και τώρα ίσως,  Παναγίας των Παρισίων….
Ένα το γεγονός καθ’ εαυτό είναι εφιαλτικό γιατί έχουμε φτάσει σ’ ένα αντιθρησκευτικό αντιπολιπολισμιτικό πολιτισμό, όπως έχει ήδη, συμβεί με τις καταστροφές των πρωτοχριστιανικών πολιτισμών…. Αλλά και όλων  των μεταχριστιανικών, των σύγχρονων εκκλησιών αλλά και των εκκλησιών όλων των θρησκειών του κόσμου.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα