Εξηνταρίζει… το “Top Notch” ένα μεταλλικό στο κύριο μέρος και ξύλινο στο υπόλοιπο τμήμα του, σκάφος που ξεκίνησε πριν από ένα χρόνο από την Ολλανδία και με πλήρωμα ένα ζευγάρι ταξίδεψε χιλιάδες μίλια μέχρι τα Χανιά όπου θα βρίσκεται μέχρι και σήμερα το πρωί.
O ιδιοκτήτης και καπετάνιος του Nils Royer μας ξεναγεί στο μοναδικό αυτό σκαρί, που χωρίς να είναι πολυτελές μαγνητίζει το βλέμμα με την απλότητα του, το φινίρισμα και τη χρήση υλικών όπως ξύλο Teak, από τα πιο ποιοτικά υλικά για σκάφη.
Το “Top Notch” κατασκευάστηκε από τον πρώτο Αγγλο ιδιοκτήτη του, στη συνέχεια πουλήθηκε στη Γαλλία και έπειτα στη Γερμανία. Στα χέρια του κ. Royer βρίσκεται την τελευταία 10ετία.
«Γεννήθηκα σε πλοίο και ήθελα να… ζω σε πλοίο. Οι γονείς μου όταν παντρεύτηκαν έμεναν σε ένα σκάφος στο Άμστερνταμ, κάτι όχι σπάνιο στη χώρα μου, το κάνουν πολλοί άνθρωποι. Μόλις το είδα το ερωτεύτηκα» μας εξηγεί ο καπετάνιος και ιδιοκτήτης του σκάφους καθώς απολαμβάνουμε τον πρωινό καφέ στην “κουβέρτα” του σκάφους. Το ιδιαίτερο του “Top Notch” είναι πως μπορούν άνετα να το χειριστούν δύο άτομα, ο κ. Nils και η σύντροφος του Karina.
Τον ακολουθούμε σε μια μικρή ξενάγηση. Αρχικά μας δείχνει το ξύλινο υπαίθριο μπαρ στο κατάστρωμα, έπειτα βρισκόμαστε στην άψογα προσεγμένη γέφυρα με τα υλικά πλοήγησης να είναι τα ίδια που είχε όταν κατασκευάστηκε! Πηγαίνουμε στην κουζίνα, ένας πολύ άνετος χώρος για να μαγειρέψεις και να φας, ενώ βλέπουμε όλα τα υπνοδωμάτια (4 σε αριθμό που μπορούν να φιλοξενήσουν μέχρι και 10 άτομα) με 3 τουαλέτες. Ο χώρος του μηχανοστασίου είναι…χειρουργείο με δύο τεράστιες μηχανές Rolls Royce που δίνουν την κίνηση στο σκάφος. Για τις ανάγκες των επιβατών ένα σύστημα αφαλάτωσης που μπορεί να δώσει 25 λίτρα καθαρού νερού την ημέρα, όπως επίσης και μια παγομηχανή «απαραίτητη για να φτιάξεις ένα καλό τζιν- τόνικ» υπογραμμίζει ο ξεναγός μας.
«Ποια ήταν η αντίδραση της οικογένειας μου όταν τους είπα ότι θέλω να αγοράσω το σκάφος; Ότι κάνω πολύ καλά και πραγματικά ενθουσιάστηκαν γιατί ήξεραν την αγάπη μου. Και πολλοί φίλοι μου ήταν αυτοί που είπαν πως θα το ήθελαν και οι ίδιοι αλλά δεν μπορούσαν. Ξέρετε το να έχεις ένας τέτοιο σκάφος θέλει πάρα πολύ δουλειά, επισκευές, αντικαταστάσεις εξοπλισμού. Το να έχεις ένα σκάφος όπως αυτό είναι ένα δεύτερο σπίτι που όμως απαιτεί πολύ περισσότερη δουλειά λόγω της φθοράς από τη θάλασσα!» αναφέρει.
ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ
Πριν από τρία χρόνια αποφάσισε να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι και να βρεθεί από την Ολλανδία στην Ελλάδα. Στη χώρα μας είχε βρεθεί μια φορά πριν από 5 χρόνια και είχε ενθουσιαστεί από τα νερά. «Ήθελα να γνωρίσω τα Ελληνικά νησιά και να ταξιδέψω σε αυτά. Έκανα προετοιμασίες για δύο χρόνια και πριν από ένα χρόνο ακριβώς ξεκίνησα το ταξίδι. Ολλανδία, Βέλγιο, Γαλλία, πέρασα τον Βισκαϊκό κόλπο, μετά στην Ισπανία και την Πορτογαλία, πάλι στο μεσογειακό τμήμα της Ισπανίας, Ιταλία, Μάλτα (όπου πήγαμε για να αγοράσουμε λάδι για τη μηχανή – 7.000 λίτρα- που είναι πολύ φτηνό εκεί) ξανά Ιταλία και… επιτέλους Ελλάδα» αφηγείται.
Φτάνοντας στην Καλαμάτα είχε ένα ατύχημα που του άλλαξε τα σχέδια του ταξιδιού του. «Χρησιμοποίησα το ηλεκτρικό πατίνι και έπεσα και χτύπησα στη λεκάνη. Με χειρούργησαν στο Νοσοκομείο της Καλαμάτας και έπρεπε να επιστρέψω στην Ολλανδία για να αναρρώσω. Άφησα λοιπόν το “Top Notch” στη Μαρίνα της Καλαμάτας και εδώ και μερικές ημέρες επέστρεψα με τη σύντροφο μου πήραμε το σκάφος και βρεθήκαμε στην Κρήτη».
Από τα πιο ιδιαίτερα κομμάτια του ταξιδιού το πέρασμα του Βισκαϊκού μέσα σε τρεις ημέρες. «Είχε πλάκα γιατί ήταν μαζί μέλη της οικογένειας και φίλοι που ξέρεις ήταν μέχρι τότε όλοι με τα κινητά στα χέρια και στο τμήμα αυτό δεν υπήρχε κανένα σήμα για τα τηλέφωνα για τρεις ημέρες|! Δεν είχαν τι να κάνουν με τα χέρια τους…» λέει γελώντας, ενώ στην ερώτηση μας για το αν ποτέ κινδύνευσε κατά το ταξίδι του είναι κατηγορηματικός. «Όταν ο καιρός δεν είναι καλός και έχει καταιγίδα μένεις απλά στο λιμάνι!» .
Η ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Ζητάμε να μάθουμε την άποψη του για ενδιαφέροντες ανθρώπους που γνώρισε όλους αυτούς τους μήνες. «Κοίτα στην Ιταλία μας έκανε εντύπωση πόσος πολύς κόσμος έρχονταν και μας έλεγε “τι ωραίο σκάφος” και “πόσο καλά δουλεμένο είναι”. Στη Γαλλία θυμάμαι ότι ήμασταν σε ένα λιμάνι και ήλθαν δύο τύποι μεθυσμένοι και ξάπλωσαν. Άκουσα το θόρυβο που έκαναν και βγήκα έξω, όταν με είδαν ξαφνιάστηκαν γιατί νόμιζαν ότι δεν ήταν κανένας στο σκάφος. «Ποια είναι τα σχέδια σας;» τους ρώτησα και αυτοί έσπευσαν να εξαφανιστούν. Επίσης δεν θα ξεχάσω ένα αξιωματικό του λιμενικού στην Πύλο που φώναζε πολύ. “Μην το βάλεις εκεί το σκάφος”, “μην το βάλεις αλλού”! Ήταν πολύ εκνευρισμένος χωρίς να υπάρχει λόγος, θα κάναμε ότι μας έλεγε έτσι και αλλιώς. Ίσως να μην είχε κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ ή να είχε τσακωθεί με τη γυναίκα του. Αλλά αυτά γίνονται στα ταξίδια. Γενικά έχουμε μόνο θετικές εντυπώσεις» αναφέρει. Όσο για το πως περνάει ο χρόνος όταν είσαι μέσα στη θάλασσα το ζευγάρι έχει πολλά να πει.
« Όταν είσαι μέσα στο πλοίο και ταξιδεύεις πρέπει να κοιτάς τον καιρό, να παρακολουθείς την πορεία, να μαγειρεύεις, όταν είναι και φίλοι κάνεις συζητήσεις τους, σταματάς σε κάποια σημεία και έχεις την ευκαιρία να ανακαλύψεις τη μαγεία του βυθού. Ειδικά οι θάλασσες στην Ελλάδα μας αρέσουν πάρα πολύ γιατί είναι τόσο διαυγές» λένε, ενώ ο κ. Nils μας δείχνει φωτογραφίες με δελφίνια που τους συνόδευσαν ουκ ολίγες φορές στο ταξίδι τους.
Φεύγοντας από τα Χανιά οι συνομιλητές μα έχουν μόνο καλές εμπειρίες. «Φάγαμε ένα εξαιρετικό ψάρι εδώ στο λιμάνι των Χανίων. Νοστιμότατο με ελαιόλαδο και λεμόνι…Οι άνθρωποι φιλόξενοι και εξυπηρετικοί. Θα συνεχίσουμε το ταξίδι μας στα νησιά του Αιγαίου, χωρίς ιδιαίτερο πρόγραμμα. Δεν βιαζόμαστε, απολαμβάνουμε το ταξίδι μας και σίγουρα θα επιστρέψουμε στην Κρήτη» καταλήγουν.
Το “Top Notch”
•Μήκος….20 μ.
•Πλάτος…5 μ.
•Μηχανές… Δύο Rolls Royce, 240 ίππους
η καθε μια
•Κατανάλωση…
20 λίτρα πετρελαίου
την ώρα.
•Ταχύτητα…12 κόμβοι.