Πέμπτη, 15 Αυγούστου, 2024

Διαχρονικά ζητούμενο στα Χανιά η επέκταση της τουριστικής περιόδου

Να ανοίξει ο διάλογος για την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με τις αεροπορικές εταιρείες, τη Fraport, την ενεργοποίηση της αυτοδιοίκησης και των κυβερνητικών φορέων ζητούν άνθρωποι που εμπλέκονται με τον τριτογενή τομέα.
Τοπικοί φορείς και παράγοντες, σχολιάζοντας τη συνέντευξη του διευθύνοντα συμβούλου της “Ryanair” στα “Χανιώτικα Νέα” της Πέμπτης στέκονται στη ζωτική ανάγκη για την οικονομία των Χανίων και της Κρήτης να επεκταθεί η τουριστική περίοδος.

«Πάγιο αίτημά μας η μείωση φόρων»

Τη θέση πως είναι «πιο επίκαιρη από ποτέ η διεκδίκηση του Επιμελητηρίου Χανίων για άμεσα κίνητρα στις αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες θα επιλέξουν να επενδύσουν με νέες συνδέσεις τους στα Ελληνικά αεροδρόμια και συνεπώς στην ανάπτυξη του Τουρισμού της πατρίδας μας» αναπτύσσει ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ κ. Αντώνης Ροκάκης.
Ο κ. Ροκάκης αναφέρετε στο ζήτημα της επέκτασης της σεζόν τονίζοντας πως «στο
Επιμελητήριο Χανίων, έχουμε παρέμβει δημόσια πολλές φορές, και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, στο κρίσιμο ζήτημα της άμεσης ανάγκης δραστικής μείωσης φόρων – τελών – χρεώσεων για τις αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες θα επιλέξουν να επενδύσουν με νέες συνδέσεις τους στα Ελληνικά αεροδρόμια και συνεπώς στον Τουρισμό της πατρίδας μας. Σταθερή θέση μας είναι ότι μια τόσο σημαντική εξέλιξη δεν μπορεί παρά να είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης μελέτης των πολυδιάστατων δεδομένων και εκτεταμένου διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς και επιχειρήσεις.»
Μάλιστα ο κ. Ροκάκης αναφέρετε και στην επίσημη ανακοίνωση του Επιμελητήριου τον Δεκέμβρη του 2020 για την παρουσία του στη Γενική Συνέλευση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (Κ.Ε.Ε.Ε.), με θέμα την «Επανεκκίνηση της Οικονομίας», όπου παρουσία του Υπουργού Ανάπτυξης κ. Άδωνι Γεωργιάδη παρουσία του θεσμικού εκπροσώπου της Ελληνικής Κυβέρνησης, Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη είχε προτείνει « “η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος να διεκδικήσει σε θεσμικό επίπεδο από την Ελληνική Κυβέρνηση την κατεπείγουσα μελέτη και σχεδιασμό με στόχο τη δραστική μείωση φόρων – τελών – χρεώσεων για τις αεροπορικές εταιρίες, οι οποίες θα επιλέξουν για το 2021 να επενδύσουν στα Ελληνικά αεροδρόμια και συνεπώς στον Τουρισμό της πατρίδας μας.Καθώς οι στιγμές είναι κρίσιμες και η ευθύνη όλων μας ιστορική, στο Επιμελητήριο Χανίων πιστεύουμε ότι απαιτούνται ριζοσπαστικές δράσεις, όπως και εθνική συνεννόηση, για την επανάκαμψη τη Κοινωνίας και της Οικονομίας μας”. Μάλιστα, την αμέσως επόμενη ημέρα και με επαγγελματισμό επικοινώνησε μαζί μου θεσμικά ο κος Γιώργος Βήλος, Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, για να μου εκφράσει την αντίθεση και τα επιχειρήματα της εταιρίας.».

«Πρέπει να κινηθούμε και εμείς…»

«Η συνέντευξη του διευθύνοντα συμβούλου της Ryanair στο διευθυντή των “Χ.ν.” κ. Π. Περάκη πραγματικά βάζει το θέμα “επί των τύπων των ήλων”» είναι το σχόλιο του κ. Κωνσταντίνου Πρώιμου προέδρου της Ομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων – Διαμερισμάτων Ν. Χανίων «Άπτερα» και αντιπροέδρου του Συλλόγου Ιδιοκτητών Τουριστικών Καταλυμάτων «Ο Κύδων».
«Ξέρω από πρώτο χέρι πόσο σημαντική ήταν η Ryanair για την συντριπτική πλειοψηφία των μελών μας. Η κάθοδος της Ryanair άνοιξε προορισμούς όπως το Καστέλι Κισσάμου (που μέχρι τότε για τους tour operaror ήταν στα αζήτητα) πως δούλεψε η Παλαιόχωρα, πόσο βοηθήθηκε η περιφέρεια του Νομού πέρα από τον Πλατανιά, την Αγ. Μαρίνα, τον Σταλό, την παλιά πόλη» εξηγεί ο κ. Πρώϊμος.
Απέναντι στο αίτημα της Ryanair και στη στάση των κυβερνήσεων και της αυτοδιοίκησης ο κ. Πρώϊμος σημειώνει πως «βλέπω από τη συμμετοχή μου σε διάφορα όργανα ότι υπάρχει πολύ συζήτηση και λίγη πράξη. Βλέπω στο Δήμο Χανίων αλλά και σε άλλους Δήμους πως έχουν ένα κονδύλι για τον τουρισμό που το τεμαχίζουν και το μοιράζουν σε διάφορες δραστηριότητες και πράξεις ικανοποιώντας αιτήματα συμπολιτών μας. Θα έπρεπε να εστιάσουμε στο ουσιώδες. Στο ότι το καλοκαίρι δεν έχουμε που να βάλουμε τους τουρίστες και το χειμώνα …”βαράμε μύγες”. Έτσι όπως έχει γίνει η οικονομία, με τη μεγάλη φορολογία και το κόστος λειτουργίας , μια επιχείριση για να είναι βιώσιμη πρέπει να λειτουργεί πολλούς μήνες. Πως θα είναι βιώσιμα τα μικρά καταλύματα όταν λειτουργούν από τον Μάιο μέχρι τον Οκτώβριο. Για αυτό και είναι πολύ σημαντική η συνέντευξη του διευθύνοντα συμβούλου της Ryanair. Το έχουμε επισημάνει στο Δήμο Χανίων πως πρέπει να γίνουν συναντήσεις και με την Ryanair και τη Fraport και άλλες εταιρείες και να τους πούμε τι θέλουμε. Αν δεν το κάνουμε εμείς, τι περιμένουμε; Από φιλανθρωπία να συμβιβάσουν τα δικά τους συμφέροντα με τα δικά μας; Η παλιά πόλη προσφέρεται για city break τουρισμό όλο το χρόνο και προσφέρεται και η ύπαιθρο μας. Είδαμε πως όταν η Ryanair είχε πτήσεις το χειμώνα βοήθησε στο να αποκατασταθούν κτήρια στην παλιά πόλη, να γίνουν επενδύσεις. Για αυτό και συντασσόμαστε με τη φιλοσοφία του άρθρου, και όπως η εφημερίδα σας συνομίλησε με τον κ. Wilson να κάνουμε και εμείς το ίδιο».

«Κίνητρα απέναντι στον “ιδιόμορφο προστατευτισμό»

«Στην ουσία η Ryanair επαναφέρει την πρόταση που έχει κάνει από το 2014. Σε όλες αυτές τις προτάσεις που κάνει κάθε χρόνο δεν έχει λάβει καμία απάντηση. Φαίνεται ότι στην Ελλάδα υπάρχει ένα ιδιαίτερο καρτέλ στο οποίο μετέχουν οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια, οι μεγάλοι tour operator, οι εταιρείες επήγειας εξυπηρέτησης και τελευταία φαίνεται ότι συμμετέχουν και οι κυβερνήσεις» αναφέρει ο πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων κ. Χρήστος Μυλωνάκης. Ο κ. Μυλωνάκης μιλάει για ένα «ιδιόμορφο προστατευτισμό» που «κρατάει κλειστές τις πύλες της χώρας, ένα νέο είδος “καμποτάζ”. Η πρόταση της Ryanair που δεν μπορεί κανείς να κρύψει το κεφάλι στην άμμο. Είναι μονόδρομος για να γίνει επέκταση της τουριστικής σεζόν και να έχουμε επισκέπτες όλο το χρόνο. Η Περιφέρεια, οι Δήμοι των Χανίων και του Ρεθύμνου, τα Επιμελητήρια, οι επιστημονικοί σύλλογοι να πιέσουν από κοινού τόσο τη Fraport όσο και την κυβέρνηση ώστε να δοθούν τα αναγκαία κίνητρα στις αεροπορικές εταιρείες που θέλουν να επιχειρήσουν ώστε να γίνει πράξη αυτό που ακούμε όλα αυτά τα χρόνια για την επέκταση της τουριστικής σεζόν». Στο ερώτημα μας ότι το κράτος φαίνεται να προτιμάει να διατηρεί μια επιβάρυνση 12 ευρώ στα εισιτήρια όταν το χειμώνα δεν υπάρχουν δρομολόγια από το να τον μειώσει σοβαρά ή να τον καταργήσει ώστε να δοθούν κίνητρα για να έλθουν αεροπορικές εταιρείες ο κ. Μυλωνάκης απάντησε πως «πράγματι όπως είπαν σε ένα πολύ σημαντικό υπουργό προηγούμενης κυβέρνησης να έχουμε μηδέν επιβάτες και μηδέν έσοδα, από μηδενικούς φόρους και άπειρους επιβάτες. Λέει στη συνέντευξη στα “Χ.ν.” ο κ. Wilson για δημιουργία 4000 θέσεων εργασίας. Φανταστείτε πόσες επιχειρήσεις θα μείνουν ανοικτές, τι κατανάλωση θα υπάρχει στα τοπικά προϊόντα και τι “ένεση” θα είναι όλη αυτή για τις τοπικές κοινωνίες. Είναι οξύμωρο και άνευ λογικής αυτό που γίνεται. Όλες οι επαγγελματικές ενώσεις ζητάνε από την κάθε κυβέρνηση σταθερότητα και μείωση των φόρων, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κανείς από εμάς δεν ζητάει μείωση των φόρων και στα αεροδρόμια. Αρκετά έχουν πάρει τα αεροδρόμια και στην πανδημία, ακόμα και σήμερα οι υπάλληλοι των αεροδρομίων πληρώνονται από το κράτος μέσω του προγράμματος “Συνεργασία”».

« “Κλειδί” οι αεροπορικές εταιρείες»

«Μια από τις πιο καίριες ερωτήσεις που δεχόμαστε όταν παρουσιάζουμε την Κρήτη στο εξωτερικό είναι: “Πιστεύετε ότι η Κρήτη έχει φτάσει στα όριά της με τους 5.000.000 και πλέον επισκέπτες, μιλώντας με τους αριθμούς του 2019;”. Η απάντησή μας είναι κατηγορηματικά όχι, αλλά το επόμενο λογικό ερώτημα στρέφεται γύρω από το “πως” θα αυξήσει τα νούμερά της. Κι είναι ξεκάθαρο, ότι οι Αεροπορικές Εταιρείες θα είναι “κλειδί” στην προσπάθεια αυτή!» είναι το σχόλιο του Κυριάκου Κώτσογλου, εντεταλμένου συμβούλου της Περιφέρειας για θέματα τουρισμού.
Ο ίδιος παρατηρεί πως «είναι προφανές το το γεγονός ότι οι εταιρείες χαμηλού κόστους, επίσης αποτελούν καταλύτη προς αυτή την κατεύθυνση. Ειδικά για την Κρήτη, ή αν θέλετε ακόμα και για τα Χανιά, θα ήμασταν άδικοι αν δεν συσχετίζαμε τον διπλασιασμό των επισκεπτών μας την τελευταία δωδεκαετία με την εμφάνιση αυτών των Αεροπορικών εταιρειών. Επίσης, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των επισκεπτών που τις επιλέγουν, η ανεξαρτησία τους από τους τουριστικούς πράκτορες και η δυνατότητες επέκτασης της τουριστικής περιόδου, είναι χαρακτηριστικά που ταιριάζουν απόλυτα στην Κρήτη ή την Ελλάδα, των επόμενων δεκαετιών. Από την άλλη πλευρά, «Μηδενί δίκην δικάσεις, πριν αμφοίν μύθον ακούσεις» ή απλά, να μην κρίνεις προτού ακούσεις τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών όπως είπε ο Πλάτων. Είναι σίγουρο ότι στο κυβερνητικό επίπεδο που έχει γίνει η πρόταση θα πρέπει να τηρηθούν οι ισορροπίες με τις άλλες εταιρείες, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι βουλές των νέων ιδιοκτητών των Αεροδρομίων μας (δεν το σχολιάζω εδώ!), θα πρέπει εν τέλει να δούμε και τι επακριβώς ζητάει η εν λόγω αεροπορική εταιρεία, δεν θα ήταν και πολύ καλό να λάβουμε κεντρικά πάντα, όποιες αποφάσεις που θα θίγουν αθέμιτα τον ανταγωνισμό αλλά και τον δικό μας εθνικό αερομεταφορέα που και όραμα έχει και μεγάλη αξία και μεγάλες διακρίσεις και το ίδιο κάνει, φέρνει επισκέπτες, κάνει βάσεις στα αεροδρόμιά μας και μεγάλες επενδύσεις… Δεν αφήνεις κανέναν να σε κατηγορεί για μη απάντηση, απαντάς έγκαιρα και τεκμηριωμένα. Δεν μπορεί η Ryanair να λέει ότι δεν έχει κανένα κίνητρο για την Ελλάδα όταν μιλάει για τον πιο πολυμορφικό προορισμό του κόσμου εντός και εκτός σαιζόν, αλλά δεν μπορείς και ως ηγεσία να αγνοείς την Ryanair σε καμία περίπτωση, όταν θες να κάνεις τουριστικά άλματα, όταν θες να κινηθείς ισόρροπα και αειφόρα ανάμεσα στον οργανωμένο τουρισμό και τους ανεξάρτητους επισκέπτες, όταν θέλεις να μοιράσεις τον κόσμο στην παραλία και την ενδοχώρα, όταν θέλεις η καμπύλη της εποχικότητας να γίνει λίγο πιο ευθεία. Και δεν αγνοείς καμιά αεροπορική εταιρεία όπως η Wiz, η Jet2, η EasyJet και φυσικά η Aegean. Κάνε το όπως οι άλλες χώρες της Ευρώπης ή όπως το κάνει νόμιμα και λελογισμένα κι η Περιφέρεια Κρήτης.»

«Εμείς θα έπρεπε να διεκδικούμε περισσότερα δρομολόγια»

«Διαβάζοντας το άρθρο αυτό που σκέφθηκα ότι πως αντί να πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στο Μωάμεθ. Δηλαδή εμείς θα έπρεπε να πηγαίνουμε στη Ryanair και σε άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους και να διεκδικούμε περισσότερα δρομολόγια και τη χειμερινή περίοδο» ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Πλατανιά Πέτρος Μαρινάκης. Ο κ. Μαρινάκης τονίζει πως το μαζικό μοντέλο τουρισμού που έχει αναπτυχθεί στα Χανιά θα πρέπει να παραμείνει «αλλά να εμπλουτιστεί και με άλλα μοντέλα για να αναδείξουμε τον πολιτισμό μας (αρχαιολογικοί χώροι, γαστρονομία) και το περιβάλλον καθώς υπάρχει μια ισχυρή τάση για την προστασία του περιβάλλοντος. Στα Χανιά μπορούμε να έχουμε επέκταση της τουριστικής σεζόν ξεκινώντας από το Νοέμβριο και πηγαίνοντας σιγά-σιγά μέχρι τα Χριστούγεννα. Λέει ο κ. Wilson στη συνέντευξη στα “Χ.ν.” ότι θα μπορούσε ένα δίμηνο να είναι “κενό” και να ξεκινάει και πάλι ο τουρισμός τον Μάρτιο. Αυτό μπορεί να γίνει. Και δεν λέω να μείνουν 12 μήνες το χρόνο ανοικτά τα μεγάλα ξενοδοχεία, αλλά οι μικρές μονάδες, τα μικρά ξενοδοχεία, οι βίλες που μπορούν να δεχτούν κόσμο όλο το χρόνο. Ξεκινώντας από την πόλη των Χανίων που έχει πολλά να δείξει και το χειμώνα και πηγαίνοντας στην ύπαιθρο έχουμε πάρα πολλές εμπειρίες να προσφέρουμε στο Θέρισσο, στον Ομαλό, στη νότια Κρήτη, να δεις την Κρήτη και το χειμώνα με τις αντιθέσεις τους. Αν σκεφτούμε τα Χανιά πριν την Ryanair πως ήταν; Ένα μοντέλο μονοπωλιακό από 3-4 μεγάλα τουριστικά γραφεία που καλώς υπάρχουν, όμως δεν είναι αρκετά. Ο ερχομός της Ryanair αύξησε τις χώρες από όπου μας έρχονταν επισκέπτες, άρχισαν να έρχονται μεμονωμένοι επισκέπτες και δημιουργήθηκε και ανταγωνισμός. Ο ερχομός της Ryanair και οι άλλων εταιρειών χαμηλού κόστους αποτελεί μια κίνηση win-win και για αυτούς και για μας»

«Μας βοήθησε πολύ…»

«Εμάς ως επαγγελματίες, η Ryanair μας βοήθησε πάρα πολύ. Οπωσδήποτε τη θέλουμε.! Τον καιρό που έφυγε είδαμε ότι έπεσε απότομα η κίνηση» δηλώνει ο πρόεδρος Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων -Δωματίων κ. Γιάννης Κουκουράκης.
Ο κ. Κουκουράκης επισημαίνει πως «το θέμα πρέπει να το δει και η Fraport, να καθίσουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη και να το συζητήσουν για το καλό του Νομού γιατί η ενίσχυση των πτήσεων θα μας ενισχύσει όλους».

«Λογικές προτάσεις»

«Όσα λέει ο κ. Wilson είναι 100% αληθή» σχολιάζει ο πρόεδρος του συλλόγου ιδιοκτητών Ταξί Ν. Χανίων κ. Ηλίας Καραπατάκης. Κάνοντας μια αναδρομή στα πρώτα χρόνια της έναρξης των πτήσεων της Ryanair προς το “Γ. Δασκαλογιάννης” ο κ. Καραπατάκης τονίζει πως «έφερε πάρα πολύ κόσμο στα Χανιά και τα ArBnB στηρίχθηκαν στη Ryanair. Το να φέρνει η εταιρεία κόσμο 10 μήνες το χρόνο, ποιος δεν το θέλει, ποιος θα αρνηθεί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο; Οι προτάσεις της εταιρείας μας φαίνονται πολύ λογικές και καλό είναι να γίνει μια προσπάθεια να μειωθούν τα τέλη. Η κυβέρνηση, η Περιφέρεια, οι Δήμοι, όλοι οι φορείς πρέπει να βρουν μια λύση. Το επάγγελμα το δικό μας θα είναι το πρώτο που θα ανεβεί οικονομικά αλλά είναι και το σύνολο του του Νομού».

«Στόχος η επιμήκυνση»

«Πάγιος στόχος του Δήμου Χανίων και του Τμήματος Τουρισμού είναι η ανάπτυξη του τουρισμού της πόλης μας και ευρύτερα σε περιόδους εκτός αιχμής, προσδοκώντας την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου» δηλώνει ο κ. Νεκτάριος Ψαρουδάκης, αντιδήμαρχος Τουρισμού, συμπληρώνοντας πως «τα Χανιά είναι ένας νησιωτικός προορισμός απόλυτα συνδεδεμένος και εξαρτημένος με τις αεροπορικές συνδέσεις, σε ότι αφορά το τουριστικό του κομμάτι, αναπτυξιακά.»
Ο κ. Ψαρουδάκης επισημαίνει πως «με γνώμονα, πάντα, τα οφέλη και τις προοπτικές του τουριστικού προιόντος, θεωρούμε ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, τέτοια που να μπορούν να στηριχτούν πτήσεις σε περιόδους χαμηλής τουριστικής κίνησης. Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στα περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport, όπως το Αεροδρόμιο Χανίων, εξετάζοντας τρόπους οι οποίοι θα δίνουν λύσεις για αύξηση της προσέλκυσης και εκμηδενισμό των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες οι οποίες επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε αυτά. Όλοι μας, ιδιώτες και φορείς της χώρας, θα πρέπει να εξετάζουμε και να αναθεωρούμε τους τρόπους ανάπτυξης του τουρισμού με μόνιμο στόχο την βέλτιστη Στρατηγική Ανάπτυξης. »


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

2 Comments

  1. That will be very nice yes
    But if you think that 4/6 new rutes on a weekly basis will work your wrong
    These rutes also needs passengers!!! Before they will work
    And you all need to provide these guest with rooms that are not freezing cold ,and shops that are willing to open all year, and this goes for Resturant to !
    What Crete actually need is to do the “Majorca model” that means more ore less close down for good for a year or 2 ,
    To clean up and out all that rubbish,old wrecked hotel, buildings , fix the streets, roads , renovate old function hotels, and make sure that it stays like this in the future
    Flight rutes are good very good, but not the only solution to extend the season
    It mean hard work from the Cretan people
    And most off all !!? And this is important, A huge support and willingness ( without them just focus on money in there own pocket) from the local government
    Just after this it might be possible, till then its just a wet dream for you people sitting in a warm office and think that more ( but probably empty flights, and after a few weeks ,they will cancel them) flights always are the solutions and that it will solve your problems
    It won’t

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα