Ολοκληρώθηκε με επιτυχία και ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή ο δεύτερος κύκλος διαδικτυακών ενημερωτικών εκδηλώσεων που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης σε συνεργασία με το Υπουργείο Εξωτερικών.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση από τον ΣΕΚ «οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στις 11 και 12 Μαΐου, κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής έκθεσης FOOD MARKET SHOW Edition 2 που διοργανώνει η Great Exhibitions, με τη στήριξη του Υπουργείου Εξωτερικών και υπό την αιγίδα του ΣΕΚ.
Την Τρίτη 11 Μαΐου ο Εμπορικός Ακόλουθος του Γραφείου ΟΕΥ στη Σιγκαπούρη, κος Μαρκιανός, παρουσίασε τη συγκεκριμένη αγορά και τις προοπτικές εισόδου των ελληνικών προϊόντων, ιδιαίτερα μετά τη συμφωνία Ε.Ε. – Σιγκαπούρης για αναγνώριση σειράς προϊόντων ΠΟΠ. Ο Εμπορικός Ακόλουθος στο Γραφείο ΟΕΥ Βιέννης, κος Βρεττάκης, υπέδειξε τις ευκαιρίες που υπάρχουν για τα ελληνικά τρόφιμα και ποτά και τη δυναμική του ελληνικού ελαιολάδου στην Αυστρία. Στη συνέχεια, ο Εμπορικός Ακόλουθος του Γραφείου ΟΕΥ στο Λονδίνο, κος Λαζαρής, παρουσίασε την αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου και του γενικού πλαισίου πρόσβασης μετά την BREXIT εποχή.
Τις εργασίες της 1ης ημέρας έκλεισε η Ευρωβουλευτής, κα Άννα – Μισέλ Ασημακοπούλου, και η εκπαιδεύτρια, κα Κουμαδωράκη, με την παρουσίαση της διαδικτυακής πύλης Access2Markets, η οποία αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με το διεθνές εμπόριο και καθιστά δυνατή την πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τους εμπορικούς όρους για την εξαγωγή σε περισσότερες από 120 αγορές σε όλο τον κόσμο.
Το πρωί της Τετάρτης 12 Μαΐου έγινε παρουσίαση της αγοράς της Κίνας, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ελληνο-κινεζικής Οικονομικής Συνεργασίας. Ο Εμπορικός Ακόλουθος του Γραφείου ΟΕΥ στη Σαγκάη, κος Μίχας, παρουσίασε την αγορά της Κίνας και αναφέρθηκε στις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν ανάμεσα στις διάφορες περιοχές της χώρας και στους επιχειρηματικούς κινδύνους, αλλά και στις τεράστιες ευκαιρίες για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Την ενότητα της Κίνας συμπλήρωσαν οι παρουσιάσεις δύο εισαγωγέων ελληνικών προϊόντων, του κου Βαγενά (EleniKey) και του κου Λιάκου (Hellenic Agora), οι οποίοι έδωσαν πρακτικές συμβουλές στους συμμετέχοντες για την είσοδό τους στη συγκεκριμένη αγορά.
Ο δεύτερος κύκλος των ενημερωτικών εκδηλώσεων του ΣΕΚ ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση της αγοράς Τροφίμων και Ποτών στις Η.Π.Α. από τον Εμπορικό Ακόλουθο του Γραφείου ΟΕΥ στη Νέα Υόρκη, κο Μιχαηλίδη, η οποία πλαισιώθηκε από τον εισαγωγέα, κο Οικονόμου (Loumidis Foods), με χρήσιμες συμβουλές για τους εξαγωγείς, και τον εισαγωγέα και ιδιοκτήτη του διαδικτυακού καταστήματος Anthosfoods.gr, κο Φράγκο (Triton Foods LLC), με εξειδικευμένες συμβουλές πάνω στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο παρουσίασε εντυπωσιακή αύξηση στις Η.Π.Α. λόγω της πανδημίας.
Παράλληλα με τις παραπάνω ενημερωτικές εκδηλώσεις και στα πλαίσια του πολυπρογράμματος προώθησης οίνων ΠΟΠ και ΠΓΕ στις αγορές της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ρουμανίας που υλοποιεί ο ΣΕΚ σε συνεργασία με τον ρουμάνικο σύνδεσμο Terasele Dunarii Ostrov, στις 12 Μαΐου πραγματοποιήθηκε live οινογευσία από τον sommelier κο Πλαχούρα. Κατά τη διάρκεια της οινογευσίας, οι συμμετέχοντες, με την καθοδήγηση του sommelier, είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν 5 κρητικά και 2 ρουμάνικα κρασιά, τα οποία είχαν λάβει ήδη στον χώρο τους, να πάρουν σημαντικές πληροφορίες για τις ποικιλίες και τις ιδιαιτερότητες των ΠΟΠ και ΠΓΕ οίνων και να κάνουν τις ερωτήσεις τους τόσο στον κο Πλαχούρα όσο και στους ίδιους τους παραγωγούς. Το webinar αποτέλεσε την εναρκτήρια δράση του προγράμματος με τον διακριτικό τίτλο EU QUALITY WINES, το οποίο, κατά τους 12 μήνες υλοποίησής του, προβλέπει δράσεις όπως συμμετοχή σε εκθέσεις, B2B meetings, διαφημιστικές καταχωρήσεις κ.α., με χρηματοδότηση πάνω από 80%.
Ο Πρόεδρος του ΣΕΚ, κος Άλκης Καλαμπόκης, ευχαρίστησε για την αμέριστη υποστήριξή τους το Υπουργείο Εξωτερικών και τη Β08 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και όλους τους ομιλητές, που ανταποκρίθηκαν άμεσα και με χαρά στο κάλεσμα του ΣΕΚ. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τον τρόπο που μπορούν, μέσα σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία που διανύουμε, να ανταποκριθούν και να κάνουν τα βήματα που χρειάζονται και την απαραίτητη προετοιμασία για την εξαγωγική τους προσπάθεια στις συγκεκριμένες αγορές.
Η δράση προστίθεται στις συνεχείς προσπάθειες που καταβάλει ο ΣΕΚ για την τόνωση της εξωστρέφειας και την πληρέστερη ενημέρωση των Ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων»