Διακρίσεις πέτυχαν δύο σχολεία των Χανίων για πρωτοποριακές εφαρμογές στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση:
Το 2ο Γυμνάσιο Χανίων παρουσίασε έναν “έξυπνο” κάδο σκουπιδιών και το 1ο Γυμνάσιο Κισσάμου μια “έξυπνη” τουαλέτα.
Ο διαγωνισμός επικεντρώθηκε στην Κυκλική Οικονομία με στόχο μέσω της συγγραφής ανοιχτού κώδικα μαθητές και εκπαιδευτικοί, να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες, ώστε να γίνουν δημιουργοί λύσεων.
Εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα, συμμετείχαν στον 4ο Διαγωνισμό. Δήλωσαν συμμετοχή πανω απο 1300 μαθητες και 190 εκπαιδευτικοί με 130 ομαδες.
ΤΟ 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Η ομάδα Trashformers του 2ου Γυμνάσιου Χανίων συμμετείχε στον Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών, σχεδιάζοντας, προγραμματίζοντας και κατασκευάζοντας το πρωτότυπο ρομπότ binBot: Πρόκειται για έναν έξυπνο κάδο απορριμμάτων, ο οποίος μόλις το περιεχόμενό του φτάνει σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο θα κλειδώνει, με αποτέλεσμα να μη δέχεται άλλα σκουπίδια. Η ιδέα του έξυπνου κάδου BinBot, αποτελεί προϊόν έρευνας κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Τεχνολογίας, της τάξης Β’ Γυμνασίου. Το θέμα της έρευνας ήταν η έξυπνη πόλη: πως δηλαδή οι τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών συμβάλουν στην κυκλική οικονομία της λειτουργίας των πόλεων. Υπεύθυνος καθηγητής είναι ο Χρήστος Ραχιώτης. Συμμετείχαν οι μαθητές της Β΄Γυμνασίου: Γιώργος Πιπερίδης, Θεόδωρος Σταυρουλάκης, Νεκταρία Τσακπίνη, Ευαγγελία Χρυσοχεράκη, Γιώργος Τσιφετάκης, Δημήτρης Ευαγγελόπουλος.
ΤΟ 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΣΣΑΜΟΥ
Το 1ο Γυμνάσιο Κισσάμου υλοποίησε μια “έξυπνη” τουαλέτα η οποία εξοικονομεί μεγάλες ποσότητες νερού.
Το σκεπτικό ήταν ότι τη μεγάλη ποσότητα νερού που χάνεται απ’ το νιπτήρα μπορούμε να την επαναχρησιμοποιήσουμε με αυτόματο τρόπο στο καζανάκι όπου επίσης χάνεται πολύ νερό (έως και 8-10 λίτρα τη φορά). Το έργο του σχολείου είναι μια πλήρης προσομοίωση τουαλέτας:
Παροχή νερού απ ‘το δίκτυο προς νιπτήρα και καζανάκι. Δοχείο συλλογής νερού απ’ το νιπτήρα, μια δεξαμενή αποθήκευσης του νερού για να επαναχρησιμοποιηθεί στο καζανάκι και απορροή νερού απ’ την τουαλέτα. Το έξυπνο κομμάτι αναλαμβάνουν αισθητήρες οι οποίοι ελέγχουν το διαθέσιμο νερό σε κάθε σημείο του συστήματος αλλά και το διαθέσιμο χώρο στη δεξαμενή (παντού υπάρχει προστασία και από υπερχείλιση). Κάθε φορά που το καζανάκι (το οποίο ενεργοποιείται με ηλεκτρονικό τρόπο με τη χρήση μοτέρ) αδειάζει, το “έξυπνο σύστημα” ελέγχει εάν υπάρχει νερό στη δεξαμενή και το γεμίζει από κει. Διαφορετικά αντλεί νερό από το δίκτυο.
Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν η Μαρία Μουντάκη και ο Αρτέμιος Τσουρουνάκης της Γ τάξης με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον Αλέξη Λεντάρη και τον Δημήτρη Μουντάκη.