Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024

Διάκριση Χανιώτη διαφημιστή

1 σημα» Η ιδέα του βγήκε δεύτερη ανάμεσα σε 160 προτάσεις
Τη δεύτερη θέση σε διαδικτυακή ψηφοφορία για το Ελληνικό σήμα κατέκτησε η εταιρεία attp             -της οποίας ο αντιπρόεδρος είναι Χανιώτης- ανάμεσα σε 160 διαφορετικές προτάσεις από 96 φυσικά νομικά πρόσωπα. Τα τρία σχέδια επιλέχθηκαν από επιτροπή εμπειρογνωμόνων και η τελική απόφαση πάρθηκε μέσω ψηφοφορίας του κοινού σε διάστημα 15 ημερών.
Η ψηφοφορία έγινε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και ολοκληρώθηκε στις 8 Απριλίου στις 7 το απόγευμα. Το πρώτο σήμα πήρε 7.228 ψήφους, το δεύτερο 5.971 και το τρίτο 1.227. Το σήμα που ψηφίστηκε από τον περισσότερο κόσμο πρόκειται να κυκλοφορήσει σύντομα πάνω σε γαλακτοκομικά και αλκοολούχα ποτά. Επίσης, ετοιμάζονται οι κανονισμοί για το ελαιόλαδο, το κρασί και το μέλι.
Σε συνέντευξή του στα “Χ.Ν.” ο αντιπρόεδρος και επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος της εταιρείας, Θεόδωρος Περδικάκης, ανέφερε ότι προκειμένου να σχεδιαστεί το σήμα, με το οποίο συμμετείχαν στον διαγωνισμό, χρειάστηκαν δύο εβδομάδες εντατικής δουλειάς, ώστε να βγει ένα logo που θα είναι απλό και παράλληλα θα αντιπροσωπεύει όλα όσα έχει η Ελλάδα στον πολιτισμό της.
«Βασικές προδιαγραφές είναι πρώτον να είναι κατανοητό απ’ όλους και κυρίως τους ξένους που δεν έχουν επισκεφθεί ποτέ την Ελλάδα, να είναι τεχνικά άρτιο, να μπορεί να τυπώνεται σε μέταλλο, γυαλί, πλαστικό, ύφασμα και να έχει μία απλή μορφή και απλά χρώματα. Η ιδέα προέκυψε από το γεγονός ότι θα έπρεπε να είναι ένα σήμα που να θυμίζει Ελλάδα σ’ όλους. Αυτό το σήμα τόσο ως εικόνα όσο και ως γράμματα σημαίνει Ελλάδα. Δηλαδή είτε κανείς δει ένα ιωνικό κιονόκρανο, είτε κανείς δει το GR, σημαίνει Ελλάδα και σκεφτήκαμε ότι πρέπει να είναι κάτι που να λέει λεκτικά Ελλάδα και να δείχνει Ελλάδα», τόνισε ο κ. Περδικάκης.
Ο βασικός στόχος όπως δήλωσαν και τα υπόλοιπα μέλη της εταιρείας ήταν να δημιουργήσουν ένα σήμα σύγχρονο, κατανοητό που θα έχει όλα τα ελληνικά στοιχεία.

ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η διαφήμιση στην Ελλάδα σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Περδικάκη περνά κρίση, ενώ και από μία πολλή ανθηρή αγορά πλέον έχουν επιβιώσει ελάχιστες εταιρείες. «Τα 14 χρόνια που είναι η εταιρεία μας στον χώρο βλέπουμε ότι για παράδειγμα η διαφημιστική δαπάνη το 2008 – 9 ήταν 100 μονάδες τώρα είναι 25 – 30. Εχει χαθεί τουλάχιστον το 70% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης στη χώρα», είπε. Η διαφήμιση και η επικοινωνία γενικότερα παίζουν ρόλο σε όλους τους τομείς και απ’ ότι φαίνεται επηρεάζουν και τις εξαγωγές της Ελλάδας».
Ενας λόγος για τον οποίο ο κ. Περδικάκης πιστεύει ότι η Ελλάδα είναι πίσω στις εξαγωγές οφείλεται στο γεγονός ότι η εικόνα της χώρας δεν είναι η ιδανική καθώς υπάρχει μεγάλη αστάθεια στο σήμα που κάθε Κυβέρνηση το αλλάζει, ενώ πολλές χώρες έχουν τα σήματα κατατεθέν τους για χρόνια. Σχετικά με το αν η Ελλάδα είναι ικανή να ανταγωνιστεί τις διαφημιστικές εταιρείες του εξωτερικού ο κ. Περδικάκης ανέφερε ότι «η Ελλάδα μπορεί επάξια να ανταγωνιστεί τις διαφημιστικές του εξωτερικού, σε επίπεδο ποιότητας δουλειάς, ιδεών και εκτέλεσης και παραγωγής για την τελική διαφήμιση, σίγουρα μπορεί να κάνει εξαιρετικά πράγματα. Οικονομικά θεωρώ ότι οι εταιρείες που έχουμε είναι πολύ ανταγωνιστικές, υπάρχει ένα θέμα το οποίο δεν μπορούμε να ξεπεράσουμε και αυτό είναι η γλώσσα και οι Αγγλοι προφανώς έχουν ένα πλεονέκτημα. Ωστόσο, χρειάζεται οργανωμένη προσπάθεια ενός κράτους, διαφορετικά μένουμε σ’ αυτό που χαρακτηρίζει τον Ελληνα, στην ατομική πρωτοβουλία». Οπως φαίνεται τη “Χρυσή Εποχή” του 1990 και του 2000 υπήρχε άνθηση στον χώρο της διαφήμισης καθώς είχαν γίνει σημαντικά βήματα με υποκαταστήματα που είχαν ανοίξει ελληνικές διαφημιστικές στα Βαλκάνια και γενικότερα στο εξωτερικό, τότε οι οικονομικές συνθήκες ήταν καλές και υπήρχε μία υποτυπώδης βοήθεια από το κράτος. «Για να βγει μία χώρα στο εξωτερικό χρειάζεται συλλογική προσπάθεια εργαζομένων και χώρας, ώστε να ξεπεραστούν τα στενά γεωγραφικά όρια», κατέληξε ο κ. Περδικάκης.

Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού για το Ελληνικό σήμα έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας: www.mindev.gov.gr


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα