Η διαπίστευση Erasmus + για την περίοδο 2021-2027, στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης απονεμήθηκε αυτές τις ημέρες στο 4ο Γενικό Λύκειο Χανίων από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Η απονομή επιβεβαιώνει ότι ο αιτών έχει καταρτίσει σχέδιο για την υλοποίηση δραστηριοτήτων κινητικότητας υψηλής ποιότητας στο πλαίσιο μιας ευρύτερης προσπάθειας ανάπτυξης του οργανισμού του.
Πρόκειται για μία εξαιρετική τιμή που γίνεται στο σχολείο και αναγνώριση του υψηλού επιπέδου διδασκαλίας και υλοποίησης δραστηριοτήτων, που αυτό παρέχει. Η αίτηση του σχολείου βαθμολογήθηκε με 91/100 και η έγκρισή της θα χρηματοδοτήσει με απλουστευμένες διαδικασίες τη μετακίνηση 40 καθηγητών και 40 μαθητών του σχολείου σε ευρωπαϊκές χώρες τα επόμενα 5 χρόνια. Στόχος της κινητικότητας είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η ανταλλαγή καλών πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης με σχολεία του εξωτερικού.
Επιπλέον, στόχος είναι η ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της διδασκαλίας και της μάθησης μέσω της προώθησης των αξιών της συμπερίληψης, της πολυμορφίας, της ανεκτικότητας και της δημοκρατικής συμμετοχής, των γνώσεων σχετικά με την κοινή ευρωπαϊκή κληρονομιά και τον πλούτο της πολυμορφίας, καθώς και η υποστήριξη της ανάπτυξης επαγγελματικών δικτύων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
YΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΑ
Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί του 4ου Λυκείου που συμμετείχαν σε προγράμματα Erasmus τα προηγούμενα χρόνια είναι υποψήφιο για το “Ευρωπαικό βραβείο καινοτόμου διδασκαλίας”. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του “Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών” το βραβείο θα απονέμεται κάθε χρόνο ξεκινώντας από φέτος.
Οι στόχοι του βραβείου είναι τέσσερις:
• Η αναγνώριση των επιτευγμάτων των εκπαιδευτικών και των σχολείων και η προβολή του έργου τους.
• Ο εντοπισμός και η προώθηση καλών πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης.
• Η προώθηση της αμοιβαίας ανταλλαγής γνώσεων μεταξύ εκπαιδευτικών και προσωπικού του σχολείου.
• Η προώθηση της προστιθέμενης αξίας για τη Σχολική Εκπαίδευση από το πρόγραμμα Erasmus+.
To βραβείο θα απονέμεται σε ολοκληρωμένα έργα Erasmus+, για κάθε μία από τις τέσσερις κατηγορίες, ενώ το 4ο Λύκειο Χανίων στα πλαίσια του προγράμματος έχει να επιδείξει την έκδοση μια σειράς ψηφιακών βιβλίων για μαθητές και καθηγητές! Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι οι Εύη Μαναβάκη, Ελένη Μενιουδάκη, Σπύρος Ζερβουδάκης, Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτου (πρώην διευθύντρια), Ιωάννα – Νικόλ Αρετάκη.
Το μεγάλο πράσινο-μπλε γκράφιτι που φαίνεται στη φωτογραφία είναι η κωδική ονομασία της Χανιώτικης ομάδας γκράφιτι “The Herbal Connection”, ομάδα που πρόλαβε και αυτοδιαλύθηκε νωρίς, έχοντας όμως αφήσει στα Χανιά κάποια γκράφιτι χαρακτηριστικά των παραθρησκευτικών πιστεύω των μελών της. Είναι σχεδιασμένο εκεί προ 10ετίας περίπου. Απλά ακόμη δεν υπήρξαν διαθέσιμα χρήματα στη Δευτεροβάθμια Σχολική Επιτροπή του Δήμου Χανίων για να ξαναβαφεί και εκείνο το τμήμα του τοίχου του σχολικού συγκροτήματος της Αμπεριάς αφού φαίνεται πως τα έδωσαν όλα για να εγκαταστήσουν σε αυτό το μεγαλύτερο δίκτυο εξωτερικών καμερών ασφαλείας που υπήρξε ποτέ σε Σχολείο του Δήμου Χανίων, ασφαλώς με την αιτιολόγηση της αποφυγής του προβλήματος των γκράφιτι.
Η άρνηση της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Χανίων να υιοθετήσει το «Μοντέλο αντιμετώπισης του προβλήματος των γκράφιτι» που εφαρμόζεται εδώ και χρόνια με απόλυτη επιτυχία στα Χανιά», αν και της έχει προταθεί, ώστε αυτό να αποτελεί την επίσημη μέθοδο πρόληψης του προβλήματος των γκράφιτι στα Χανιά, έχει ήδη αιτιολογηθεί επίσημα. Στην πρόσφατη Δίκη για τις εξωτερικές κάμερες ασφαλείας στο Δημοτικό Θέατρο «Δημήτρης Βλησίδης» στο Κουμ-Καπί, από την πλευρά του Δήμου ως αιτιολόγηση για την εγκατάστασή τους αναφέρθηκαν τα γκράφιτι στο κτήριο που είχαν γίνει κατά τα έτη 2011-2014.
Τα γκράφιτι, η μοναδική φθορά επί κτηρίου που δεν ενεργοποιεί το συναγερμό ασφαλείας, αποτελούν βάσει Νόμου τη μοναδική υπάρχουσα αιτιολόγηση για τη νομιμοποίηση των εξωτερικών καμερών ασφαλείας σε Δημόσια και Δημοτικά κτήρια σε όλη την Ελλάδα, μέσω των οποίων στη νέα εποχή υπάρχει δυνατότητα “real time” ελέγχου των πολιτών.
Το «Μοντέλο» έχει τη δυνατότητα να εξαλείψει το πρόβλημα των γκράφιτι σε όλες τις επαρχιακές πόλεις της Ελλάδος ακόμη και στις μεγάλες πόλεις (ανά Δήμο σε αυτές). Οπότε, ΟΧΙ ΓΚΡΑΦΙΤΙ σημαίνει ΟΧΙ ΚΑΜΕΡΕΣ σε όλη την Ελλάδα. Υπάρχει κανείς που αναρωτιέται ακόμη γιατί ούτε και η Ελληνική Αστυνομία έχει υιοθετήσει το «Μοντέλο», αν και αυτό έχει ήδη προταθεί στο Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ.; Υπάρχει ακόμη κανείς γκραφιτάς που ισχυρίζεται ότι τα γκράφιτι αποτελούν έκφραση του αναρχομηδενισμού της “καταπιεσμένης” νεολαίας;