Τετάρτη, 17 Ιουλίου, 2024

Διάκριση σχολείων σε πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής

Για 4η συνεχόμενη φορά η ομάδα ρομποτικής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρνιών και του Δημοτικού Αγροκηπίου διακρίθηκαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό ανοιχτών τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Το αντικείμενο της ομάδας ρομποτικής των δύο σχολείων των Χανίων ήταν η δημιουργία ενός φορητού, μικρού σε μέγεθος και εύχρηστου πληκτρολογίου για τη μέθοδο γραφής breille (Κώδικας Μπράιγ ονομάζεται το σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών. Το όνομα οφείλεται στον εφευρέτη του συστήματος Λουδοβίκο Μπράιγ).

Ο διαγωνισμός επικεντρώθηκε τη φετινή χρονιά στην ευρύτερη θεματική ενότητα της τεχνητής νοημοσύνης με στόχο μέσω της συγγραφής ανοιχτού κώδικα και της χρήσης των ανοιχτών τεχνολογιών και συμμετείχαν εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα.
Συνολικά δήλωσαν συμμετοχή πάνω από 2000 μαθητές και 360 εκπαιδευτικοί με 173 ομάδες.
Το project της ομάδας των χανιώτικων σχολείων, αναφέρεται στη δημιουργία ενός φορητού, μικρού σε μέγεθος και εύχρηστου πληκτρολογίου για τη μέθοδο γραφής breille. Το σύστημα ενσωματώνει λειτουργίες αναγνώρισης του κώδικα breille, αυτόματη μετατροπή του κώδικα σε γράμμα ή σύμβολο, αποστολή του κάθε γράμματος μέσω της θύρας usb σε αντίστοιχο λογισμικό στον υπολογιστή που είναι συνδεμένη η συσκευή. Στη μεριά του υπολογιστή λογισμικό λειτουργεί σαν απλός κειμενογράφος για ανθρώπους με προβλήματα όρασης. Στο σύσημα ενσωματώθηκε τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης TTS (Text to speech) έτσι ώστε το άτομο να μπορεί να ακούει αυτά που γράφει και να διαχειρίζεται το περιβάλλον ακουστικά. Το σύστημα υποστηρίζεται από φορητό υπολογιστή παλάμης.
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός, όπως γνωστοποιήθηκε από την ομάδα, είναι ο Μανούσος Μανούσακας ενώ οι μαθητές που συμμετείχαν και διακρίθηκαν είναι οι: Βασίλης Γκιουμές, Ευτυχία Κόρκακα, Φίλιππος Ιγγλεζάκης, Μανούσος Μαραγκουδάκης, Μανούσος Ξύδης, Μυρτώ Καροπούλου, Μιχάλης Αργυρίου, Παναγιώτης Κρασάκης.

Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Η κατασκευή αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αποτελεί το πληκτρολόγιο. Το δεύτερο σύστημα αποτελείται από ένα Raspberry pi (το Raspberry Pi είναι ένας μικρός υπολογιστής μονόπλευρης πλακέτας που προσφέρει μια οικονομική και εύχρηστη λύση για την εκμάθηση προγραμματισμού, των ηλεκτρονικών και των υπολογιστικών δεξιοτήτων) με λειτουργικό σύστημα raspbian os και από μία οθόνη αφής με εγκατεστημένους τους κατάλληλους οδηγούς λειτουργίας. Σκοπός του υποσυστήματος είναι η επεξεργασία και η παρουσίαση των δεδομένων καθώς και η διεπαφή με τον χρήστη με το κατάλληλο γραφικό περιβάλλον. Αυτό επιτεύχθηκε με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού python σε συνδυασμό με το tkinter. Αφού λάβει την ακολουθία των δεδομένων από τη σειριακή θύρα που έστειλε το σύστημα του πληκτρολογίου, τα αντιστοιχεί με το κατάλληλο γράμμα της γλώσσας μας, και στη συνέχεια το προβάλει την οθόνη και με τη χρήση τεχνολογίας TTS το εκφωνεί από τα ηχεία. Σε περίπτωση που ο χρήστης αφήσει κενό τότε του διαβάζει την προηγούμενη λέξη. Έχουν δημιουργηθεί και κουμπιά σε στρατηγικά και εύκολα προσβάσιμα σημεία, όπου ο χρήστης να έχει τη δυνατότητα να ακούσει ολόκληρο το κείμενο, την τελευταία γραμμή του κειμένου, να αποθηκεύσει το κείμενό του ή να το φορτώσει και να συνεχίσει από εκεί που έμεινε.

Η ΓΡΑΦΗ BRAILLE

Η ομάδα εξηγεί ότι «η γραφή Braille είναι ένα σύστημα γραφής και ανάγνωσης για τυφλά και αμβλύωπα άτομα. Προσφέρει ένα τρόπο για τη μετάδοση γραπτών μηνυμάτων χρησιμοποιώντας την αφή. Αυτό το σύστημα επιτρέπει στους τυφλούς να διαβάζουν και να γράφουν, επικοινωνώντας με το περιβάλλον τους.
Η γραφή Braille αναπτύχθηκε από τον Louis Braille, ένα τυφλό Γάλλο παιδί, το 1824. Ο Braille είχε ως στόχο να δημιουργήσει ένα σύστημα που θα επέτρεπε στους τυφλούς να διαβάζουν και να γράφουν με ανεξαρτησία».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα