Η διαδραστική υπηρεσία “Street View”, που εμπλουτίζει τους ψηφιακούς χάρτες της Google, είναι πλέον διαθέσιμη και στην Ελλάδα, επιτρέποντας την τρισδιάστατη εικονική περιήγηση στους δρόμους της Ελλάδας, σε χώρους πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος, αλλά και στο εσωτερικό κάθε είδους ιδιωτικών επιχειρήσεων, με εικόνες από κάμερες λήψης 360 μοιρών.
Η Ελλάδα θα είναι η 56η χώρα στον κόσμο (η πρώτη ήταν οι Η.Π.Α. το 2007), όπου θα διατεθεί η συγκεκριμένη διαδικτυακή υπηρεσία, στην οποία οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση μέσω του υπολογιστή τους, της ταμπλέτας ή του κινητού τηλεφώνου τους, από οποιοδήποτε σημείο βρίσκονται.
Την υπηρεσία αυτή, που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση της Google Ελλάς στο Ζάππειο Μέγαρο, προτίθεται να αξιοποιήσει το Yπουργείο Πολιτισμού, όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Πάνος Παναγιωτόπουλος σε χαιρετισμό του, με στόχο την προβολή των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων της χώρας. Η σχετική συμφωνία με την Google θα υπογραφεί πολύ σύντομα.
Ο διευθυντής της Google Ελλάς Στέφανος Λουκάκος, δήλωσε, ότι η Google επενδύει στην Ελλάδα και εκτίμησε, ότι το “Google Street View” θα βοηθήσει σε πολλούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, αποτελώντας ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο ιδίως για τους τουρίστες, οι οποίοι θα μπορούν πλέον να περιηγούνται εικονικά εκ των προτέρων στις ομορφιές της Ελλάδας.
Επίσης, όπως ανέφερε, η υπηρεσία θα αποβεί πολύ χρήσιμη σε διάφορες ελληνικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, εστιατόρια, μεσιτικά γραφεία, γκαλερί κ.α.), που θα μπορούν πλέον να παρέχουν εικονικές περιηγήσεις στους υποψηφίους πελάτες τους μέσω των χαρτών της Google.
Η υπηρεσία Google Street View (www.google. gr/streetview) θα παρέχεται δωρεάν τόσο σε δημόσιους φορείς, όσο και ιδιώτες. Οπως αναφέρθηκε, η εμπειρία άλλων χωρών έχει ήδη δείξει ότι, χάρη στη νέα διαδραστική υπηρεσία, έχουν αυξηθεί σε πολλές περιπτώσεις οι επισκέπτες και οι πελάτες.
Η εφαρμογή “Google Street View”, μπορεί να ενσωματώνεται σε ιστοσελίδες επιχειρήσεων (και άλλων Φορέων, π.χ. Δήμων) και να προβάλει τουριστικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Οπως τονίστηκε, τα ειδικά εξοπλισμένα αυτοκίνητα της Google φωτογραφίζουν μόνο δημόσιους χώρους (και τους ιδιωτικούς μετά από ειδική άδεια του ιδιοκτήτη).
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ
Η εικονική περιήγηση δεν γίνεται σε πραγματικό χρόνο (δηλαδή αυτό που θα βλέπει ο χρήστης, έχει φωτογραφηθεί πριν από κάποιο χρονικό διάστημα), ενώ τα πρόσωπα και οι πινακίδες των διερχόμενων ή σταθμευμένων οχημάτων στους δρόμους θα εμφανίζονται με θόλωση για προστασία των προσωπικών δεδομένων. Εξάλλου, κάθε χρήστης θα δικαιούται -χάρη σε ένα ειδικό εργαλείο μέσα στην ίδια την υπηρεσία “Street View”- να ζητήσει περαιτέρω θόλωση, για παράδειγμα της πρόσοψης του σπιτιού του (πατώντας «αναφορά προβλήματος» κάτω δεξιά στην εικόνα).
Ο κ. Παναγιωτόπουλος χαρακτήρισε «μάνα εξ ουρανού» τις τεχνολογικές δυνατότητες της Google και τόνισε, ότι το Υπουργείο Πολιτισμού πιστεύει στη συνεργασία με την εταιρεία, με δεδομένο, ότι η Ελλάδα, όπως είπε, «είναι ένα απέραντο αρχαιολογικό πάρκο». Ηδη η εικονική περιήγηση διατίθεται πειραματικά στο Μουσείο της Ακρόπολης και στην Ιερά Μονή της Πάτμου, ενώ θα επεκταθεί σταδιακά και σε άλλους χώρους πολιτισμού.
Ο υπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του, ότι φέτος οι επισκέπτες των ελληνικών αρχαιολογικών χώρων και μουσείων (χάρη και στην αναμενόμενη αύξηση του τουρισμού) θα ξεπεράσουν τα 18 εκατ. και τόνισε ότι το νέο “εργαλείο” της Google θα αξιοποιηθεί δεόντως.
ΕΤΟΙΜΗ ΚΑΙ Η ΚΡΗΤΗ
Ο κ. Λουκάκος έκανε γνωστό πως, ήδη, πολλά νησιά (Κρήτη, Μύκονος, Σαντορίνη, Πάτμος, Ιόνια κ.ά.), καθώς και ένα μεγάλο μέρος της ηπειρωτικής Ελλάδας, έχουν καλυφθεί από τη νέα υπηρεσία και η κάλυψη σταδιακά διευρύνεται με νέες φωτογραφήσεις. Σε αρκετές περιπτώσεις, θα συμπεριληφθούν ακόμη και μικροί δρόμοι και γειτονιές.
Ο εκπρόσωπος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Νίκος Αθανασόπουλος, τόνισε, ότι τα ελληνικά τρένα “αγκαλιάζουν” τη νέα υπηρεσία και ήδη (η συνεργασία με τη Google ξεκίνησε το 2013) τα δρομολόγιά τους, οι σιδηροδρομικοί σταθμοί και άλλα χρήσιμα για τους επιβάτες στοιχεία, περιλαμβάνονται στους ψηφιακούς χάρτες.
Ο αντιπρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Χριστόφορος Καπαρουνάκης, τόνισε, ότι το Google Street View θα βοηθήσει σημαντικά στην προβολή του ελληνικού τουρισμού.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ
Τα πρώτα ειδικά εξοπλισμένα αυτοκίνητα της Google, που έκαναν φωτογραφήσεις ελληνικών δρόμων, είχαν εμφανιστεί την άνοιξη του 2009, αλλά η συλλογή φωτογραφιών είχε σταματήσει σχεδόν αμέσως, μετά από παρέμβαση της ελληνικής Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Τελικά, η Αρχή αποφάσισε, πέρυσι τον Νοέμβριο, ότι η δυνατότητα της ηλεκτρονικής περιήγησης στους ελληνικούς δρόμους είναι σύμφωνη με τον νόμο, αρκεί να τηρούνται ορισμένοι όροι, έτσι ώστε να προστατεύεται η προσωπική ζωή των χρηστών.
Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, στις φωτογραφίες της υπηρεσίας “Google Street View” θα εμφανίζονται θολωμένες οι πινακίδες των αυτοκινήτων Ι.Χ., καθώς και τα πρόσωπα των περαστικών. Επίσης, κάθε χρήστης θα μπορεί να ζητήσει από τη Google να θολωθούν ακόμη περισσότερο τα δεδομένα που τον αφορούν, σε περίπτωση που αυτά είναι ακόμη ευδιάκριτα.
Η Google οφείλει να ανταποκρίνεται στα αιτήματα αυτά μέσα σε διάστημα πέντε ημερών.
Υπενθυμίζεται επίσης, ότι με αφορμή τη φωτογράφηση δρόμων για την υπηρεσία Street View, η Google βρέθηκε προ ετών στο στόχαστρο με την κατηγορία, ότι επί μία διετία περίπου έκανε υποκλοπές δεδομένων εν αγνοία των χρηστών, από τα οικιακά δίκτυα ασύρματης δικτύωσης σε 38 αμερικανικές πολιτείες. Από τις γειτονιές που περνούσαν τα αυτοκίνητα της υπηρεσίας Google Street View, κατέγραφαν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, κωδικούς, ιστορικά διαδικτυακών περιηγήσεων και άλλα προσωπικά δεδομένα. Η Google αναγνώρισε την παράβαση, υποστήριξε ότι έγινε κατά λάθος και όχι από πρόθεση, ενώ υποχρεώθηκε να πληρώσει πρόστιμο.
Εξάλλου, προ ημερών ανακοινώθηκε στη Θεσσαλονίκη, ότι είναι η πρώτη πόλη στην Ελλάδα που “ανέβασε” στους χάρτες της Google επικαιροποιημένα δεδομένα από το ιστορικό της κέντρο. Αυτό έγινε στο πλαίσιο της δυνατότητας που δόθηκε πρόσφατα στους Ελληνες χρήστες να προσθέτουν στοιχεία στους συγκεκριμένους ψηφιακούς χάρτες μέσω του εργαλείου “Google Map Maker”. Ετσι, για παράδειγμα, όσοι -κάτοικοι της πόλης ή τουρίστες- αναζητούν ένα εστιατόριο, μπορούν από το κινητό τηλέφωνό τους να μπουν στον χάρτη και να δουν τι υπάρχει σε κοντινή απόσταση.