Το “διαβατήριο” για να κατακτήσουν τα κρητικά προϊόντα τις ξένες αγορές μπορούν να αποτελέσουν οι χιλιάδες Κρητικοί ομογενείς που ζουν στην Αμερική, την Ευρώπη και την Αυστραλία. Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμβεί αυτό είναι η αξιοποίηση του ισχυρού brand name που διαθέτει η Κρήτη αλλά και η πιστοποίηση των προϊόντων που θα διασφαλίζει την υψηλή ποιότητά τους.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν, μεταξύ άλλων, στην εκδήλωση με θέμα «Επιστροφή στις Ρίζες μας 2018 Νο 2 – Το χθες, το σήμερα και το αύριο στις σχέσεις του απόδημου Κρητικού με την γενέτειρα του την Κρήτη» που διοργάνωσαν η Αγροδιατροφική Σύμπραξη της Περιφέρειας Κρήτης, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγιάς του Δήμου Χανίων, την Παγκρητική Ένωση Αμερικής και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Κρητών και πραγματοποιήθηκε χθες στην αίθουσα πολιτισμού και εκδηλώσεων στην Αγιά Χανίων.
Το “παρών” στην εκδήλωση έδωσε, μεταξύ άλλων, ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ο οποίος μιλώντας στους δημοσιογράφους υπογράμμισε τη σημασία της πιστοποίησης των προϊόντων: «Μόνο τα ποιοτικά προϊόντα που έχουν ταυτότητα και ποιότητα μπορούν να είναι ανταγωνιστικά», σημείωσε και πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο αυτό η πρωτοβουλία της Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης έχει πιστοποιήσει εκατοντάδες κρητικές επιχειρήσεις και προϊόντα οι οποίες απέκτησαν το σήμα “Κρήτη”. Τόνισε, δε, ότι προκειμένου να εξασφαλιστούν οι μέγιστες δυνατές ποσότητες που έχουν ανάγκη οι ξένες αγορές απαιτούνται συνεργασίες και συμπράξεις μεταξύ των παραγωγών.
Ο πρόεδρος της Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης Τάσος Κουρουπάκης επεσήμανε την απήχηση που βρίσκει η προσπάθεια για την προώθηση των τοπικών προϊόντων στους ομογενείς που ζουν στο εξωτερικό. «Αυτοί οι άνθρωποι είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές μας αρκεί και εμείς να δώσουμε έμφαση στην τυποποίηση και την πιστοποίηση των προϊόντων μας». Ο αντιπρόεδρος της Αγροτοδιατροφικής Σύμπραξης της Περιφέρειας Κρήτης Αλέξανδρος Στεφανάκης τόνισε την ανάγκη οι Κρητικοί να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την προώθηση των τοπικών προϊόντων αλλά και να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο η πιστοποίηση των επιχειρήσεων με το σήμα “Κρήτη”. Συγχρόνως, υπογράμμισε ότι τα κρητικά προϊόντα θα πρέπει να προωθηθούν παράλληλα με τον πολιτισμό που κουβαλάνε στον οποίο και θα πρέπει να μυηθούν οι νεότερες γενιές.
Ο πρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών Μανώλης Κουγιουμουτζής τόνισε ότι μόνο με ποιοτικά -κι όχι φθηνά- προϊόντα μπορεί η Κρήτη να κατακτήσει τις αγορές του εξωτερικού: «Η Κρήτη έχει όλες τις προϋποθέσεις για να παράγει όλο τον χρόνο, ό,τι θέλει, σε άριστη ποιότητα. Αυτό που χρειάζεται μόνο οι παραγωγοί να προσέχουν το περιβάλλον και να αποφεύγουν τα υπερβολικά φάρμακα ώστε να εξασφαλιστεί η ποιότητα των προϊόντων».
Η αντιπρόεδρος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Κρητών Μάρω Βαμβάκη σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια έχει βελτιωθεί η συσκευασία και τυποποίηση των κρητικών προϊόντων και πρόσθεσε ότι η προσπάθεια προώθησής τους βρίσκεται σε καλό δρόμο. «Αυτό που χρειάζεται από εμάς είναι τα προτιμάμε και να τα διαφημίζουμε. Κι αυτό κάνουμε», συμπλήρωσε.
Ο πρόεδρος της Παγκρητικής Ένωσης Αμερικής Ελευθέριος Δραμητινός υπογράμμισε την ανάγκη η Πολιτεία να ενισχύσει περισσότερο την προσπάθεια προώθησης των τοπικών προϊόντων δίνοντας κίνητρα και διευκολύνοντας την εξαγωγή τους.
Ο συντονιστής της εκδήλωσης και ραδιοφωνικός παραγωγός στον Ρ/Σ Hellas FM Νέας Υόρκης Μανώλης Κουρουπάκης ανέφερε ότι «τα κρητικά προϊόντα με την ποιότητα που διαθέτουν έχουν σίγουρα τύχη αλλά χρειάζεται μεγάλος αγώνας γιατί έχουν να τα βάλουν με μεγαθήρια όπως η Ιταλία και η Ισπανία». Σημείωσε, δε, ότι οι απόδημοι Κρητικοί μπορούν να παίξουν ένα καθοριστικό ρόλο στην προώθηση των τοπικών προϊόντων στο εξωτερικό και να αποτελέσουν τους καλύτερους “πρεσβευτές” τους.
Ομιλίες πραγματοποίησαν ακόμα η δημοσιογράφος Μαρίνα Γιακουμάκη και η πρόεδρος της νεολαίας της Παγκρητικής Ένωσης Αμερικής Γεωργία Τσουτσουνάκη, ενώ η βραδιά έκλεισε με παραδοσιακό κρητικό δείπνο και γλέντι με το συγκρότημα του Γιώργου και του Χάρη Παντερμάκη.