Ο πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης αξιολόγησε και επέλεξε τα κατάλληλα πρόσωπα να εφαρμόσει την πολιτική, που δεσμεύθηκε να ασκήσει. Θα πρέπει να είχε συστήσει στα μέλη της κυβέρνησής του απαιτητικές προσπάθειες και ορθολογικά εφαρμόσιμα σχέδια. Κατά την παράδοση και παραλαβή των χαρτοφυλακίων στα Υπουργεία φάνηκαν τα πρόσωπα των νέων υπουργών και των απερχομένων φιλικά, ενώ δεν έλειψαν κατά το σύνηθες οι “διαπρύσιοι λόγοι”.
Η φιλοδοξία του πρωθυπουργού να επιτύχει η κυβέρνηση στο σύνολό της συνίσταται στη δραστηριότητα, που θα επιδείξει ο κάθε υπουργός σύμφωνα με τον κυβερνητικό προγραμματισμό. Βαρύνουσα σημασία κατέχει και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπου τη θέση του “μυστακοφόρου” κ. Γαβρόγλου κατέλαβε η κα Νίκη Κεραμέως με υφυπουργούς την κα Σοφία Ζαχαράκη και τον κ. Βασ. Διγαλάκη.
Οι προτεραιότητες της κας υπουργού είναι το “ξύλωμα” του νόμου Γαβρόλγου του 2017 και η αναγέννηση του νόμου Διαμαντοπούλου. Η πρώην υπουργός θα πρέπει τώρα να νοιώθει υπερήφανη, διότι θα δικαιωθεί για τη θέση της περί του ασύλου. Το άσυλο αφορά την ελευθερία σκέψης στην πανεπιστημιακή κοινότητα των σπουδαστών. «Το κακώς εννοούμενο σήμερα άσυλο… δεν επέτρεπε στα Πανεπιστήμια να βρουν τον βηματισμό τους για την απρόσκοπτη διάδοση της γνώσης». Ο κ. Μητσοτάκης είχε δηλώσει: «Ο νόμος για το άσυλο δεν τροποποιείται, δεν αλλάζει, αλλά καταργείται με το πρώτο Ν/Σ». Στον νόμο Διαμαντοπούλου ο όρος άσυλο δεν υπήρχε. Ισχυαν οι λόγοι επέμβασης της αστυνομίας όπως και για κάθε άλλο δημόσιο κτήριο, εφ’ όσον γινόταν γνωστή κάποια παραβατικότητα. Γιατί δεν εφαρμόστηκε, δεν είναι της ώρας.
Στον νόμο Γαβρόγλου αναφέρεται ο ορισμός του “ακαδημαϊκού ασύλου”, προβλέπεται δε «επέμβαση δημόσιας δύναμης σε χώρους Α.Ε.Ι. σε περιπτώσεις κακουργημάτων» και κατόπιν αποφάσεως του Πρυτανικού Συμβουλίου. Η επαναφορά του νόμου Διαμαντοπούλου αφορά την επανίδρυση του “Γενικού Γραμματέα” στα ΑΕΙ, την κατάργηση του Πρυτανικού Συμβουλίου, την υποβάθμιση της συμμετοχής των φοιτητών στη Διοίκηση των Ιδρυμάτων, την επιλογή των ανωτάτων στελεχών της Εκπαίδευσης βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ, την επαναφορά των σχολικών συμβούλων, την επανεξέταση του συστήματος των εισαγωγικών εξετάσεων, των ισχυόντων για την ιδιωτική εκπαίδευση και άλλων διατάξεων, που εμποδίζουν τη λειτουργία των ΑΕΙ, μεταξύ των οποίων είναι και ο έλεγχος κάθε ατόμου στις εισόδους των Πανεπιστημίων. Στην υφυπουργό κα Ζαχαράκη ανατίθεται η δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στον κ. Διγαλάκη θέματα ανωτάτης εκπαίδευσης.
Η κα Αννα Διαμαντοπούλου σε άρθρο της (Νέα 30-31/3/19) επισημαίνει ότι, «στην Ελλάδα ταυτίσαμε τον εκδημοκρατισμό με την έλλειψη ελέγχου… με αποτέλεσμα την αναγόρευση της μετριότητας σε δημοκρατική αρχή…» ότι «χωρίς την ομάδα των αρίστων… μια χώρα πλέει χωρίς πυξίδα» και ότι «στην Ελλάδα του 21ου αιώνα δίνουμε ακόμα μάχες για το αν η αριστεία, η αξιοκρατία, η σκληρή δουλειά, η πολυμορφία είναι αρετές αναγκαίες για την πρόοδό μας».
Η επαναφορά του νόμου Διαμαντοπούλου για το πολιτικό καθεστώς στην Παιδεία είναι ο πρωταρχικός στόχος της κας Κεραμέως.