Τρίτη, 16 Ιουλίου, 2024

Δημοτικό Συμβούλιο

Πριν λίγες ημέρες σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων τάχθηκε κατά της απόφασης που επέτρεπε στη MAMIDOIL να προχωρήσει στην κατασκευή δεξαμενών καυσίμων στο Πλατάνι ζητώντας ακόμα μία προσφυγή στα ανώτατα δικαστήρια, παρά τις επιφυλάξεις της Νομικής Υπηρεσίας του Δήμου.
(Να υπενθυμίσουμε ότι για το συγκεκριμένο θέμα επιλήφθηκε το Συμβούλιο της Επικρατείας δικαιώνοντας την εταιρεία με τρεις διαφορετικές αποφάσεις, τις με υπ’ αριθμ. 2980/09 και 2981/09 και πιο πρόσφατη υπ’ αριθμ. 2414/1).
Παρακολουθώντας από το 1976 τη λειτουργία του Δημοτικού  Συμβουλίου η απόφαση αυτή δεν με εξέπληξε, αφού ποτέ στο Δημοτικό Συμβούλιο των Χανίων δεν υποστηρίχθηκε καμία επένδυση.
Να θυμίσω επί δημαρχίας Κατσανεβάκη ισχυρές μειοψηφίες εμπόδισαν την κατασκευή εργοστασίου διαχείρισης απορριμμάτων στο Ακρωτήρι με αποτέλεσμα να πληρώσουμε εκατομμύρια σε πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ενωση για τον Κουρουπητό, να θυμηθούμε ότι τα Χανιά είχαν γεμίσει σκουπίδια και μεταξύ των προτάσεων που είχαν τότε ακουστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο ήταν να μαζευτούν μέσα στο γήπεδο και να καούν ή να τα βάλουμε σε πλοίο και να τα στείλουμε στην Πελοπόννησο κ.ά.
Ο Γιώργος Κατσανεβάκης είχε τη θέληση να κοντραριστεί με τους διαφωνούντες όμως δεν είχε τους συνεργάτες εκείνους που θα άντεχαν  την πίεση που ασκούσαν οι διάφοροι (οικολόγοι), αργότερα δικαστικές αποφάσεις που αργούσαν να βγουν, τορπίλισαν το έργο με τα γνωστά αποτελέσματα.
Ας θυμηθούμε ακόμα στη δεκαετία του ’80 την επένδυση που ήθελε να κάνει Ελληνοαμερικανός επιχειρηματίας με την κατασκευή τελεφερίκ που θα ανέβαινε στα Λευκά Ορη και αφενός θα δημιουργούσε νέες θέσεις εργασίας  αφετέρου θα είχαμε και χειμερινό τουρισμό.
Πάλι αυτή η επένδυση τορπιλίστηκε, αφού θεώρησαν οι “οικολόγοι” πως θα καταστρεφόταν το περιβάλλον.
Είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις που θα μπορούσαν να αναφερθούν (επικοινώνησα με πρώην αντιδήμαρχο που εκλέγεται ανελλιπώς πάρα πολλά χρόνια και τον ρώτησα εάν ενθυμείται έστω και μία φορά να έχει υποστηρίξει το Δημοτικό Συμβούλιο επένδυση και μου απάντησε πως δυστυχώς έχω δίκιο, πάντοτε ήταν αρνητικό).
Στη συγκεκριμένη επένδυση που αφενός θα δημιουργούντο είκοσι πέντε νέες θέσεις εργασίας  και αφετέρου θα είχαμε πτώση των τιμών των καυσίμων, αφού θα λειτουργούσε ο ανταγωνισμός, δεν το έλαβε κανένας δημοτικός σύμβουλος υπόψη του ούτε πως μέσα στη Σούδα υπάρχουν δεκαετίες τώρα οι αποθήκες καυσίμων του Ναυστάθμου χωρίς κανένας να ενοχλείται.
Το πιο τραγελαφικό είναι πως αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι όπως με διαβεβαίωσε ο φίλος δημοτικός σύμβουλος που επικοινώνησα μαζί του είναι υπέρ της επένδυσης, αφού έχει πολλά θετικά, στην ερώτησή μου γιατί δεν αντέδρασαν, η απάντηση του αφοπλιστική, γιατί δεν θέλουμε να κοντραριστούμε με όποιους αντιδρούν (για αυτό κάποιοι ζήτησαν να γίνει δημοψήφισμα στη Σούδα).
Αυτή, δυστυχώς, η νοοτροπία εμποδίζει την ουσιαστική ανάπτυξη του τόπου μας και δυστυχώς δεν ξέρω πώς μπορεί να αλλάξει.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

  1. Θα ήθελα να δηλώσω ότι υπάρχουν και αυτοί οι οποίοι είναι ενάντια στην επένδυση όχι από άρνηση αλλά απο άποψη, εννοώντας ότι υπάρχει και μια άλλη εναλλακτική πρόταση για τον κλειστό κόλπο της Σουδας. Σας καταθέτω λοιπόν μια ολοκληρωμένη πρόταση για την αειφόρο ανάπτυξη όπως την οραματιζόμαστε χωρίς νέες οχλούσες δραστηριότητες. Όσο για το θέμα της χωροθέτησης των καυσίμων στον νομό μας θα περιμένω να αποφανθούν οι ειδικοί αφού καταφέρουμε να έχουμε Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο που θα ορίζει τις χρήσεις στο σύνολο τους, και εκεί φαντάζομαι να συμφωνήσουμε ότι για την μη υπάρξει του δεν φταίνε οι Σουδιανοι που δεν θέλουν μια επένδυση η οποία προκαταβάλλει την μελλοντική χρήση της περιοχής. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την φιλοξενία της διαφορετικής άποψης.
    Χανιωτικα Νέα (Καύσιμα/ Αειφόρο Ανάπτυξη)

    Η εναλλακτική πρόταση για ήπια, βιώσιμη και αειφόρο ανάπτυξη του κόλπου της Σουδας ως αντίβαρο στην οχλουσα και ρυπογόνο επένδυση του κ. Μαμιδάκη.

    Ο κόλπος της Σουδας επί δεκαετίες ¨αναπτυσσόταν¨ με βάση τις στρατιωτικές εγκαταστάσεις της χώρας μας και του ΝΑΤΟ. Για προφανείς ιστορικούς και πολιτικούς λόγους, κάθε δραστηριότητα του Λιμανιού της Σούδας έμεινε στη σκιά των στρατιωτικών και αμυντικών σχεδιασμών. Το Λιμάνι μας αποτελεί ένα από τα λίγα λιμάνια οπού είναι χωροθετημένες όλες οι χρήσεις του με την εγκεκριμένη μελέτη του λιμενολόγου κ.ΡΟΓΚΑΝ. Έτσι μπορούν να αναπτύσσονται ταυτόχρονα οι πολυποίκιλες χρήσης του και να συνυπάρχουν αρμονικά η επιβατική η εμπορική η τουριστική η αλιευτική η ναυταθλητική καθώς και η στρατιωτική χρήση του λιμανιού της Σούδας, λόγω και των διατάξεων του Διεθνή Κώδικα Ασφαλείας ISPS code.

    Οργανισμός Λιμένος Α.Ε.
    Είναι ιστορικό καθήκον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αποκτήσει το Λιμάνι της Σούδας ένα σύγχρονο Οργανισμό, Ανώνυμη Εταιρία που θα μπορεί να εγγυηθεί την ανάπτυξη, την σωστή λειτουργία του λιμένα, καθώς και την οργανική σύνδεση του με τον κοινωνικό, οικονομικό και πολεοδομικό ιστό της πόλης.
    Είναι επιβεβλημένο στις μέρες μας να μιλάμε με όρους σύγχρονης διαχείρισης και χρηματοδότησης και όχι με το απαρχειωμενο πλαίσιο που διέπει το υφιστάμενο καθεστώς διοίκησης του Λιμανιού.

    ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ
    Για την ανάδειξη του τουρισμού κρουαζιέρας, η Σουδα πρέπει να αποτελέσει την βάση αφετηρίας και τερματισμού για τα πλωτά παλάτια των εταιριών κρουαζιέρας και να αναδειχτεί ως ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά home-port κρουαζιέρας ολόκληρης της Μεσογείου.
    Η εξέλιξη αυτή πρέπει να είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των φορέων του νομού που θα θέσουν τις βάσεις για την ανάπτυξη του home porting και την αύξηση προσεγγίσεων τράνζιτ στα Χανιά.

    Σ.Δ.Ι.Τ
    Η Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα αποτελει το αναπτυξιακό εργαλείο για την δημιουργία υποδομών, αποτελώντας συμπληρωματικό τρόπο παραγωγής δημοσίων έργων. Καθαυτών τον τρόπο μπορούμε να κινητοποιήσουμε πρόσθετους πόρους από Ιδιωτικά Κεφάλαια για την συνεκμετάλλευση αναπτυξιακών έργων πνοής για τον τόπο μας, όπως είναι:
    • Μαρίνα Τουριστικών Σκαφών. • Ξενοδοχειακά καταλύματα.
    • PARKING στο επιβατικό Λιμάνι. • Ανάπλαση Κεντρικής Πλατείας.
    • Πρόσθετες εγκαταστάσεις για την διοργάνωση Διεθνών Ναυταθλητικών αγώνων.

    Μαρίνα Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής
    • Δημιουργία Μαρίνας Τουριστικών Σκαφών Αναψυχής 160 θέσεων, όπως αυτή προβλέπεται στην ήδη υπάρχουσα μελέτη (MASTER PLAN) με δυνατότητα επέκτασης στις 1000, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
    • Δημιουργία υποδομών για την ανάπτυξη των παράπλευρων δραστηριοτήτων (καταστημάτων, ξενοδοχειακών καταλυμάτων κτλ), που συμπληρώνουν τη λειτουργία της Μαρίνας.
    • Δημιουργία των παράπλευρων δρόμων για διευκόλυνση της προσβασιμότητας.

    ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΚΑΣΤΡΩΝ.
    Με την παραχώρηση του Ιντζεδίν στο Δήμο, την επισκεψιμότητα του κάστρου στο νησάκι του Αγίου Νικολάου, την αξιοποίηση της Αρχαίας Απτέρας και την ανάδειξη του Κουλέ, δημιουργείται ένα σπάνιο πολιτιστικό σύμπλεγμα που θα οδηγήσει σε μια ουσιαστική αναβάθμιση του ιστορικού τουρισμού.

    Νησίδα Αγ. Νικολάου.
    Αναστύλωση και ανάδειξη των μοναδικών βενετσιάνικων οχυρώσεων του νησιού καθώς και την δημιουργία υποδομών, ώστε η νησίδα να αξιοποιηθεί αναδεικνύοντας την ιστορία και τον πολιτισμό της Κρήτης.

    Φρούριο Ιντζεδίν.
    Η συντήρηση του Μνημείου και ο αποχαρακτηρισμός του από το Ναυτικό Οχυρό, θα συντελέσει στην αξιοποίηση του φρουρίου ως Κέντρο Πολιτισμού και Συνεδρίων.

    Φρούριο ¨Κουλές¨ – Αρχαία Απτέρα.
    Αναστύλωση του φρουρίου ¨Κουλές και ολοκλήρωση των ανασκαφών στην Αρχαία Απτερα ώστε να αναδειχθεί στο σύνολο του ο αρχαιολογικός πλούτος της Αρχαιότερης Πόλης – Κράτος της Δυτικής Κρήτης.

    ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – Ποταμός Μορώνης – Υγροβιότοπος.
    Ο ποταμός Μορώνης δημιουργεί ένα μικρό εκβολικό σύστημα το οποίο αποτελεί ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περιοχή για ερευνητικές δραστηριότητες, ως ένα από τα ελάχιστα τέτοιου είδους οικοσυστήματα που συνδυάζουν γλυκό και αλμυρό νερό. Η περιοχή του υγροβιότοπου παίζει σημαντικό ρόλο στην προστασία της άγριας πανίδας και μπορεί να αξιοποιηθεί ως εργαλείο περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων για την παρακολούθηση και καταγραφή του φαινόμενου της μετανάστευσης των πτηνών.
    Η WWF έχει εκπονήσει μελέτη για την διατήρηση της ισορροπίας του οικοσυστήματος, αλλα και την περιβαλλοντική αξιοποίηση του.

    ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
    Στα αθλήματα της κωπηλασίας και κανόε καγιάκ συμμετέχουν περίπου 110 παιδιά καθώς και 14 αθλητές Special Olympics.
    Οι δυο ομιλοι κατά καιρούς έχουν διοργανώσει Αγώνες σε Πανελλήνιο, Βαλκανικό, Μεσογιακο, και Πανευρωπαϊκό επίπεδο με απόλυτη επιτυχία.

    Απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση όλων των παραπάνω δράσεων η διατήρηση του δημοσίου χαρακτήρα του λιμένα και η αποτροπή του ξεπουλήματος της χερσαίας ζώνης μέσω ΤΑΙΠΕΔ.

    Μιχάλης Βλαχακης
    Δημοτικός Σύμβουλος Χανιων.

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα