■ Οι ποδηλατόδρομοι, τα πάρκινγκ, οι “μπακάληδες” και οι νέοι συσχετισμοί
[ΤΟ ΕΥΚΤΑΙΟ] Ποδηλατόδρομοι και πεζόδρομοι είναι απαραίτητοι σε κάθε πόλη που θέλει να “αναπνεύσει” και να κάνει τη ζωή των κατοίκων της καλύτερη. Σ’ αυτό αμφιβολία δεν χωρά. Πολλά άλλωστε τα παραδείγματα από το εξωτερικό αλλά κι από ελληνικές επαρχιακές πόλεις που πέτυχαν αισθητική και ποιοτική αναβάθμιση. Οι πόλεις όμως αυτές, είχαν ένα σοβαρό και τεκμηριωμένο σχέδιο, συνολικής διαχείρισης του κυκλοφοριακού και δεν εφάρμοσαν αποσπασματικές κινήσεις με βασικό κριτήριο να ανεβάσουν μια φωτογραφία του βαμμένου ποδηλατόδρομου στα κοινωνικά δίκτυα.
[Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ] Στα Χανιά λοιπόν, η πραγματικότητα, είναι η εξής: Πρόκειται για μια πόλη με εξαιρετικά υψηλή αναλογία αυτοκινήτων/κατοίκων. Από τις ελληνικές πόλεις με τα περισσότερα αυτοκίνητα! Το πρωταρχικό λοιπόν πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει μια δημοτική Αρχή είναι το πού θα σταθμεύσουν όλα αυτά τα αυτοκίνητα, καθώς μειώνονται δραματικά οι διαθέσιμες θέσεις μέσα στην πόλη. Αναρωτήθηκε άραγε κανείς τι όχληση και τη επιβάρυνση στην ατμόσφαιρα δημιουργεί το να έχεις ένα στόλο αυτοκινήτων να… κάνει κύκλους για να βρει να παρκάρει; Αναλογίστηκαν επίσης στον Δήμο Χανίων ότι αυτή η προχειρότητα βάζει στην κοινωνία το ποδήλατο ως πρόσθετο “πρόβλημα” στο κυκλοφοριακό, αντί να ενθαρρύνει τη χρήση του ως λύση;
Καλώς λοιπόν σχεδιάζονται οι ποδηλατόδρομοι και μακάρι ν’ ακολουθήσουν και οι πεζόδρομοι, όμως πριν ή έστω παράλληλα, πρέπει να δημιουργούνται θέσεις στάθμευσης!
[ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΙΔΕΩΝ] Το ζήτημα της στάθμευσης τέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης, με τη Δημοτική Αρχή να παρουσιάζει μια… έκθεση ιδεών, με αναφορά σε περιφερειακά πάρκινγκ τα οποία δεν μπορούσε να προσδιορίσει τη θέση τους και σε συζητήσεις με ιδιώτες για αγορά οικοπέδων. Προτεραιότητα -είπαν- είναι να εγκριθεί η αγορά λεωφορείων που θα μεταφέρουν δυνητικούς επιβάτες, από δυνητικά περιφερειακά πάρκινγκ στα οποία δυνητικά θα σταθμεύει ο Χανιώτης το αυτοκίνητό του για να πάει μετά στο κέντρο. Μάταια προσπαθούσαν επικεφαλής παρατάξεων και δημοτικοί σύμβουλοι να εξηγήσουν στη Δημοτική Αρχή ότι πρώτα πρέπει να έχεις ένα σχέδιο για τα λεωφορεία και μετά να τ’ αγοράσεις αλλιώς θα καταλήξουν να είναι άχρηστα. Έσπευσε βέβαια ο κ. Δαμιανάκης προς υπεράσπιση του σχεδίου, να πει ότι πρέπει ν’ αγοραστούν τα λεωφορεία γιατί αλλιώς θα χαθεί το χρηματοδοτικό πρόγραμμα και μετά βλέπουμε τι θα τα κάνουμε. Ευτυχώς που δεν “τρέχει” κάποιο πρόγραμμα για διαστημόπλοια δηλαδή γιατί μετά θα ψάχναμε να χωροθετήσουμε κοσμοδρόμιο.
Κρατήστε και την εύστοχη παρατήρηση του κ. Ρίζου γιατί ίσως βρούμε μπροστά μας στο μέλλον το πρόβλημα και με τα νέα πάρκινγκ: «Όποιος θεωρεί ότι το πάρκινγκ της Περίδου είναι η λύση, ζει στην εικονική πραγματικότητα των ανθρώπων με το υψηλό βαλάντιο. Είναι ένα ακριβό πάρκινγκ».
[ΤΑ “ΜΠΑΚΑΛΙΣΤΙΚΑ”] Δεν ήταν όμως το μόνο θέμα που δεν “έπεισε” η δημοτική Αρχή όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Συζήτηση μεγάλη και για το θέμα της ΔΕΔΙΣΑ, με την περιβόητη υπόθεση του Φ.Π.Α. Με αφορμή τη σύναψη νέας προγραμματικής σύμβασης, ο Γρηγόρης Αρχοντάκης (φωτ.) ζήτησε από τον αρμόδιο αντιδήμαρχο να εξηγήσει τι θα ισχύσει με το Φ.Π.Α. Θα περιλαμβάνει ή δεν θα περιλαμβάνει; Αντί για «ναι» ή «όχι» εισέπραξε μια μακροσκελή ανάλυση του αντιδημάρχου Τάσου Αλόγλου, στην οποία ο κ. Αρχοντάκης απάντησε με ειλικρίνεια: «Δεν κατάλαβα απολύτως τίποτα». Και δεν ήταν ο μόνος σίγουρα! Επανήλθε ο κ. Αλόγλου με αντίστοιχη τοποθέτηση, δημιουργώντας -εύλογα- κούραση στο ακροατήριο.
«Τώρα μιλάμε για λογιστική ή μπακαλιστική» αναρωτήθηκε ο κ. Αρχοντάκης και εξεμάνη ο αντιδήμαρχος. Για να μην τον κακοκαρδίσει ο επικεφαλής της παράταξης “Μαζί για τα Χανιά της Επόμενης Μέρας”, απέσυρε τον χαρακτηρισμό “μπακαλίστικη λογιστική”, αποκαλώντας την “δημιουργική”. Αυτή τη φορά σε υπεράσπιση του αντιδημάρχου προσέτρεξε ο κ. Σαρρής, πιστός στην… παράδοση που χτίζει και σε τούτο το δημοτικό συμβούλιο.
[ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ] Δυο χρόνια κοντεύει στο “τιμόνι” του Δήμου ο κ. Σημανδηράκης (φωτ.) και στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης συζητούνται ακόμα τα ίδια και τα ίδια προβλήματα, με τον ίδιο τρόπο. Μακροσκελείς τοποθετήσεις και γενικόλογα που στο διά ταύτα δεν δίνουν καμία λύση. Συμπέρασμα δεύτερο, ότι ο κ. Αρχοντάκης δεν θα κάτσει πίσω στην καρέκλα και να παρακολουθεί την τιποτολογία. Η έλλειψη αντιπολίτευσης μόνο κακό έκανε στην πόλη και φαίνεται ότι σε αυτό μπαίνει επιτέλους τέλος.
Συμπέρασμα τρίτο, ότι δοκιμάζεται σε μεγάλο βαθμό η υπομονή και ευγένεια του κ. Βάμβουκα (φωτ.). Όλα έχουν κάποια όριο και φαίνεται από τις τοποθετήσεις του, πως είναι κοντά στο τέλος της ανοχής.
Στο 49ο επεισόδιο, παρκάρουμε στα περιφερειακά πάρκινγκ και κάνουμε ορθοπεταλιές στους νέους ποδηλατόδρομους του Δήμου Χανίων, ενώ συζητάμε για την «χιονοστοιβάδα» αποκαλύψεων για τις κακοποίησεις στον χώρο του αθλητισμού και του θεάτρου.
There is no department in the town hall with responsibility for disabled and elderly who are increasingly excluded from the centre and harbour areas. Those with difficulty walking and getting on and off buses, those who cannot carry their shopping around town need more parking for easier access.
There is no department in the town hall with responsibility for anything, as a matter of fact…