«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας» Χ. Σπίρτζης
Eτσι έλεγαν οι παλιοί μας. Δυστυχώς στην περίπτωση του τρίπτυχου: FRAPORT – RYAN AIR – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ εμείς είμαστε πλέον οι ξένοι, που δεν μας πέφτει πλέον λόγος, για το περιουσιακό μας στοιχείο και για το αναπτυξιακό εργαλείο που λέγεται αεροδρόμιο. Οι πύλες εισόδου της χώρας ελέγχονται πλέον από ξένο κράτος. Αυτό το πολύ απλό και ορθολογικό επιχείρημα εναντίον της πώλησης των αεροδρομίων, δεν ήθελαν κάποιοι συμπολίτες να εννοήσουν και να το αξιολογήσουν. Τουναντίον το ειρωνευόταν και έφτασαν μάλιστα και στο σημείο να δραστηριοποιηθούν μαζεύοντας υπογραφές… υπέρ του ξένου αγοραστή δηλαδή του Γερμανικού Δημοσίου. Δεν τους είδα βέβαια να αντιδρούν, όταν ο αρμόδιος υπουργός, ο οποίος αφού τα πούλησε, μας ενημέρωνε, ότι τα αεροδρόμια βρίσκονται σε κακή κατάσταση, όπου δεν καθαρίζονται ούτε οι τουαλέτες. Κι έτσι το περίφημο επιχείρημα… δεν υπάρχει χαρτί στις τουαλέτες… κατέρρευσε. Το αναμενόμενο συνετελέσθη. Έτσι η χαμηλού κόστους Rayan Air πέραν των εσωτερικών προβλημάτων της, σκόνταψε και στην ακαμψία των νέων ιδιοκτητών κι έτσι αποφάσισε να σταματήσει τις πτήσεις έως τέλος του Μάρτη σε Χανιά και Θεσσαλονίκη. Από τα 350 αεροπλάνα του στόλου της τα 8 μόνο δραστηριοποιούνταν στην χώρα μας από τα οποία καθηλώνει τα 2, αυτά που εξυπηρετούσαν Χανιά και Θεσσαλονίκη. Διερωτάται κανείς γιατί από τα 18.000 δρομολόγια, η RYAN αποφάσισε να κόψει αυτό των Χανίων. Είναι προφανές ότι οι δυο εταιρείες έχουν συγκρουόμενα συμφέροντα… που πιθανώς ξεκινούν από το αεροδρόμιο Φρανκφούρτης, {μέτοχος σ’ αυτό η Fraport} του οποίου εμείς πλέον είμαστε δορυφόρος. Είναι επίσης προφανές ότι η αύξηση των αεροπορικών τελών για μια εταιρεία χαμηλού κόστους, είναι σοβαρός λόγος αποχώρησης της. Ήδη πριν από την Ryan η Aegean είχε σταματήσει την πτήσει Χανιά – Θεσσαλονίκη.
Στο διά ταύτα: Οι χειμερινοί επισκέπτες από Πάφο, Θεσ/νικη και Αθήνα θα μας λείψουν, που υπολογίζονται πάνω από 90.000. Εάν απαντούσε το υπουργείο Τουρισμού θετικά στο αίτημα της εταιρίας να συνδέσει τα Χανιά με το Λονδίνο τον χειμώνα, οι επισκέπτες θα ξεπερνούσαν τις 120.000. Καταλαβαίνει ο καθένας μας τι σημαίνει αυτό για την τοπική οικονομία. Οι μόνοι που απ’ ό,τι φαίνεται δεν το καταλαβαίνουν είναι οι τοπικοί μας Άρχοντες και γι’ αυτό σιωπούν… όπως και τότε.
Πέραν όμως των επισκεπτών, εμείς εδώ οι ιθαγενείς, δεν μπορούμε πλέον να ταξιδεύουμε απ’ ευθείας για Θεσσαλονίκη, παρά μόνον μέσω Αθηνών ή από το Ηράκλειο. Το σπουδαιότερο: εδώ στα Χανιά μένει μια εταιρεία, χωρίς ανταγωνισμό. Τι το ποιο απλό, από το να μειώσει τις πτήσεις και να ανεβάσει τις τιμές των εισιτηρίων.
Το αμείλικτο ερώτημα είναι, τώρα τι κάνουμε και πώς μπορούμε σαν Νομός να αντιδράσουμε. Δυστυχώς μη έχοντας πλέον το αναπτυξιακό εργαλείο που λέγεται Αεροδρόμιο, το μόνο που μας μένει, είναι να περιμένουμε τι θα αποφασίσει η Fraport. Κι απ’ ό,τι διαβάζουμε σήμερα στο Spiegel, άλλα πράγματα την απασχολούν. Έχει προσφύγει σε διαιτησία κατά του Ελληνικού Δημοσίου ζητώντας 74 εκατ. γιατί τα αεροδρόμια… είναι ελαττωματικά. Η απαίτηση της αυτή βασίζεται στην ρήτρα 6.4.3 της αποικιοκρατικής σύμβασης που υπέγραψε η προηγούμενη κυβέρνηση και δυστυχώς και η υποτιθέμενη κυβέρνηση της “Αριστεράς”. Αφού λοιπόν η γερμανική εταιρεία δανείστηκε από ελληνικές τράπεζες για την εξαγορά, τώρα περιμένει τις αποζημιώσεις από την ψωροκώσταινα για να κάνει τις επενδύσεις, που είναι υποχρεωμένη από την σύμβαση. Μήπως θα έπρεπε σύντροφοι της κυβέρνησης να είχατε υπογράψει κι ένα επιπλέον συμβόλαιο, όπου θα απαιτούσατε να επιστραφούν… περί τα 500 εκατ. για τα 2 αεροδρόμια, Χανίων και Θεσσαλονίκης που πληρώσαμε για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση τους; Σας διέφυγε μάλλον, στην προσπάθεια σας να κρατήσετε τις καρέκλες της εξουσίας.