Σε δύο μαθήματα βαρύτητας εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι Γενικού Λυκείου που διεκδικούν μια θέση στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ και δη στις σχολές ανθρωπιστικών και θετικών επιστημών ,σε θέματα που δεν είχαν μεν παγίδες, ήταν σαφή αλλά παράλληλα ήταν και δυσκολότερα από πέρυσι.
Με βάση το βαθμό δυσκολίας ένας υποψήφιος θα φτάσει εύκολα τη βαθμολογική κλίμακα μεταξύ 16 – 18 αλλά δύσκολα θα περάσει στην περιοχή του άριστα, δηλαδή από 18 και πάνω.
Συγκεκριμένα, στη Φυσική μετά τα περσινά πολύ εύκολα θέματα, φέτος ο πήχης δυσκολίας ανέβηκε και κυρίως στην τελευταία ερώτηση, η οποία παραδοσιακά είναι η πιο δύσκολη των θεμάτων και είναι καθοριστική για το 20.
Στην ιστορία, θεωρείται ότι ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος που είχε κατανοήσει την ύλη, θα απέδιδε αφού τα θέματα ήταν μεγάλης έκτασης και από διαφορετικά σημεία του βιβλίου με αποτέλεσμα να μην ευνοείται η παπαγαλία. Όπως και στη φυσική, η τέταρτη ερώτηση ήταν δύσκολη και αναμένεται να ξεκαθαρίσει ποιοι θα αριστεύσουν.
Στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τα θέματα επίσης ήταν σαφή , διαβαθμισμένης δυσκολίας και δομημένα έτσι ώστε οι καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι να προσεγγίσουν με άνεση την περιοχή του άριστα.
Οι εκπαιδευτικοί του φροντιστηρίου Μεθοδικό, σχολίασαν για την Κ τα θέματα ως εξής:
«Συνεχίζονται σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις με τα μαθήματα της Ιστορίας, της Φυσικής και της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Πληροφορική) για τους υποψηφίους των Ομάδων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών, Θετικών και Οικονομικών Σπουδών αντίστοιχα.
Τα Θέματα στο μάθημα της Φυσικής αναφέρονται σε όλη την ύλη, είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, σαφώς πιο απαιτητικά σε σχέση με τα Θέματα του 2016, όπου το ποσοστό των αριστούχων ήταν ιδιαίτερα υψηλό. Δυσκολία παρουσιάζεται κυρίως στα τελευταία ερωτήματα του Δ θέματος, όπου χρειάζεται βαθειά κατανόηση του φυσικού φαινομένου και κριτική σκέψη.
Στο μάθημα της Ιστορίας, τα θέματα καλύπτουν όλη την ύλη, με τις ερωτήσεις ανάπτυξης να έχουν μεγαλύτερη έκταση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Τα παραθέματα τα οποία καλούνται οι υποψήφιοι να σχολιάσουν στο δεύτερο σκέλος είναι μικρότερης έκτασης αλλά -όπως πάντα- αναμένεται να δυσκολέψουν αρκετούς υποψηφίους. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να χαρακτηρίσουμε τα θέματα μέτριας δυσκολίας που απαιτούν πολύ καλή προετοιμασία, άριστη γνώση του σχολικού βιβλίου με έμφαση στο ιστορικό πλαίσιο και απόλυτη κατανόηση όλης της θεματογραφίας.
Στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον τα θέματα απαιτούν καλή κατανόηση της προγραμματιστικής λογικής αλλά οι σωστά προετοιμασμένοι υποψήφιοι μπορούν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις των θεμάτων. »
ΠΗΓΗ: kathimerini.gr