Η υβριδική τεχνολογία που έχει αναπτύξει η αυτοκινητοβιομηχανία, είναι μια από τις καλύτερες επιλογές για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων και να περιοριστεί η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα.
Ουσιαστικά η υβριδική τεχνολογία αποτελεί το μεταβατικό στάδιο μέχρι την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στα οχήματα. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δημιουργούν νέα μοντέλα τα οποία αξιοποιούν τις δυνατότητες των υβριδικών συστημάτων. Οι διατάξεις των υβριδικών συστημάτων απαρτίζονται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης(βενζίνης είτε ντίζελ) και έναν τουλάχιστον ηλεκτρικό κινητήρα. Η Toyotaείναι πρωτοπόρας στην ανάπτυξη των υβριδικών συστημάτων. Μαζί με την θυγατρική της μάρκα Lexus διαθέτουν την μεγαλύτερη γκάμα υβριδικών μοντέλων στον κόσμο.
Η δοκιμή έγινε με το ανανεωμένο Toyota Yaris Hybrid, το οποίο είναι το πιο προσιτό από άποψη τιμής υβριδικό αυτοκίνητο στην ευρωπαϊκή γκάμα της ιαπωνικής φίρμας. Το υβριδικό σύστημα του ιαπωνικού supermini αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1.500 κ.εκ., έναν ηλεκτροκινητήρα και τα απαραίτητα περιφερειακά τμήματα.
Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος διαφέρει από αυτή που έχουν οι συμβατικοί κινητήρες. Όπως διαπιστώθηκε, μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι, το υβριδικό σύστημα αποφασίζει αν το αυτοκίνητο θα κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια είτε και με τους δυο κινητήρες(ηλεκτρικός και βενζίνης). Η επιλογή γίνεται ανάλογα με την ποσότητα ηλεκτρικού ρεύματος που υπάρχει στη μπαταριά, το φορτίο που μεταφέρει το αυτοκίνητο, την πίεση που ασκεί οδηγός στο γκάζι και άλλους παράγοντες. Ο βενζινοκινητήρας έχει διπλή αποστολή, να δίνει ισχύ στους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβώτιου E-CVT και να τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια τις μπαταρίες. Η συνδυασμένη ισχύς του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα είναι 100 ίπποι.
Όπως ανακοινώθηκε, η ανεξάρτητη εταιρεία Driveco, μετά από έρευνες σε 1.959 δοκιμές που έκαναν υποψήφιοι αγοραστές στην Ελλάδα, το τελευταίο χρονικό διάστημα, το 50% της καθημερινής διαδρομής τους, έγινε αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια. Στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι υπάρχει ομαλή λειτουργία του συστήματος, χωρίς διακοπές στην παροχή ισχύος. Επίσης, αν ο οδηγός επιλέξει την αμυντική οδήγηση και αποφύγει τις άσκοπες ρεπρίζ, η κατανάλωση μειώνεται σημαντικά. Η εργοστασιακή τιμή είναι 3,3 λίτρα/100χλμ. Σε μερικές διαδρομές, ο υπογράφων κατάφερε να πλησιάσει αυτή την τιμή στη μέση κατανάλωση καυσίμου, χωρίς την χρήση του κλιματισμού.
Μετά τις παρεμβάσεις των μηχανικών, στις βάσεις τους κινητήρα, στο κιβώτιο, στους αποσβεστήρες περιστροφής, στα εμπρός ημιαξόνια και στο υποπλαίσιο, μειώθηκε το επίπεδο θορύβου. Το Yaris Hybrid παραμένει η μοναδική υβριδική πρόταση στην κατηγορία, με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2, μόλις 75 γραμ./χλμ. Μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8΄΄. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει νέα χαρτογράφηση και πλέον είναι πιο ομαλή η απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η συμπεριφορά στις στροφές έχει βελτιωθεί.
Η τιμή του ανανεωμένου Toyota Yaris Hybrid καθορίστηκε στα 15.740 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στα σκληρά πλαστικά, και στη ποιότητα κύλισης.