Παρασκευή, 10 Ιανουαρίου, 2025

Δοκιμή Audi Q5 2.0 TDI 190 ίππων quattro Sport STronic

Παρά την στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην βενζινοκίνηση και στην ηλεκτροκίνηση, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα μεγάλων διαστάσεων που προορίζονται για να καλύψουν διαδρομές κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος, εξακολουθούν να αποτελούν μια συμφέρουσα επιλογή, γιατί περιορίζουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.

Σε αυτή τη κατεύθυνση είναι και το νέο Audi Q5 2.0 TDI 190 ίππων quattro Sport STronic, που δοκιμάσθηκε πρόσφατα στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα της δοκιμής διάρκειας πολλών ημερών περιλάμβανε πλήθος διαδρομών στο αστικό, περιαστικό περιβάλλον καθώς στον αυτοκινητόδρομο.

Το μεσαίο premium γερμανικό SUV, ανταγωνίζεται κυρίως δυο επίσης γερμανικά πολυτελή μοντέλα. Στο δρόμο του βρίσκει τις Mercedes GLC και BMW X3.

Το επιβλητικό μεσαίο όχημα ελεύθερου χρόνου έχει όλα τα χαρακτηριστικά της Audi. Η σχεδίαση του αμαξώματος ακολουθεί τη γνωστή άποψη της μάρκας με σήμα τους τέσσερις κύκλους. Οι περιορισμένες σχεδιαστικές παρεμβάσεις δεν αλλοίωσαν τη χαρακτηριστική εμφάνιση της πρώτης γενιάς που σημείωσε σημαντική εμπορική επιτυχία και στη χώρα μας. Ευπρόσδεκτα είναι τα νέα φωτιστικά σώματα LED, που όπως διαπιστώθηκε εξασφαλίζουν πολύ καλό φωτισμό ακόμη και σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Αξίζει να τονισθεί ο περιορισμός του βάρους του αυτοκινήτου σε σχέση με την πρώτη γενιά. Το νέο πλαίσιο MLB Εvo και οι αναθεωρήσεις πολλών τμημάτων εξασφάλισαν μείωση του συνολικού βάρους έως και 90 κιλά. Οι διαστάσεις: μήκος 4,66 μ., πλάτος 1,89 μ. και ύψος 1,66 μ. Μεταξόνιο 2,8 μ.

Το μοτέρ ανήκει στην αναβαθμισμένη γκάμα των υπερτροφοδοτούμενων πετρελαιοκινητήρων χωρητικότητας 2.000 κ.εκ. Ο TDI με τέσσερις κυλίνδρους αποδίδει 190 ίππους από τις 3.800-4.200 σ.α.λ. Επωφελείται από τις τελευταίες ρυθμίσεις για να αποδίδει καλύτερα σε ευρύτερο εύρος στροφών. Επίσης είναι οικονομικός στη κατανάλωση και παράγει μικρή ποσότητα θορύβου.

Ειδικότερα, ο κινητήρας παρέχει υψηλή ποσότητα ισχύος και ροπής μόλις ο οδηγός πατήσει το γκάζι. Κινεί με χαρακτηριστική ευκολία το μεγάλο αμάξωμα βάρους 1.845 κιλών και έχει την δυνατότητα να διατηρεί μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. την υψηλή ποσότητα ροπής. Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 40,6 χλγμ. είναι διαθεσιμη μολις απο τις 1.7.50 σ.α.λ. και ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την ευκολία που κινείται το ογκώδες αυτοκίνητο ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις ενήλικες και αποσκευές.

Ο πετρελαιοκινητήρας στη δοκιμή κατανάλωσε 8 λίτρα/100χλμ., μια καλή τιμή γιατί τα περισσότερα χιλιόμετρα έγιναν με πλήρες φορτίο. Η μέση εργοστασιακή μέτρηση είναι 5 λίτρα/100 χλμ. και όπως διαπιστώθηκε δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί αυτή η τιμή στις ελληνικές συνθήκες οδήγησης. Πάντως, η χαμηλή κατανάλωση καθώς και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων(132 γραμ./χλμ.) συμβάλουν καθοριστικά στη μείωση του κόστους χρήσης. Το μεσαίο SUV χρεώνεται με 158 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Καθοριστικό στοιχείο στη μετάδοση της ισχύος και της ροπής καθώς και στην άνετη οδήγηση είναι το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο S-Tronic 7 σχέσεων. Πρόκειται για ένα από τα καλύτερα της αγοράς με πολλά θετικά στοιχεία.

Όπως διαπιστώθηκε, η οδική συμπεριφορά παίρνει υψηλή βαθμολογία. Το πλαίσιο υψηλής ακαμψίας συνεργάζεται με υποδειγματικό τρόπο με τις αναθεωρημένες αναρτήσεις. Οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι αποτελεσματικές και στους ελληνικούς δρόμους. Η κύλιση είναι ομαλή και στο ταξίδι οι επιβάτες εκτιμούν και το χαμηλό επίπεδο θορύβου, απόρροια των αποδοτικών μονώσεων και των αλλαγών στα περισσότερα σημεία του αυτοκινήτου.

Η τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra απεμπλέκει τη μετάδοση ταχύτατα στον πίσω άξονα όταν αυτή δεν χρειάζεται, ενώ όταν απαιτείται η εμπλοκή της, λειτουργεί ταχύτατα προβλέποντας την ανάγκη για επιπλέον πρόσφυση. Η καινούργια αυτή μετάδοση προσφέρει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα πρόσφυσης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά.

Η τιμή του νέου Audi Q5 2.0 TDI 190 ίππων quattro Sport STronic, καθορίστηκε στα 62.750 ευρώ. Πρόκειται για ένα πολυτελές SUV, με μεγάλους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, κατάλληλο να καλύψει μεγάλες αποστάσεις. Στα θετικά περιλαμβάνονται, η υψηλή απόδοση του μοτέρ, η χαμηλή κατανάλωση, η υψηλή ποιότητα κύλισης, η άνεση, το σύγχρονο τεχνολογικό υπόβαθρο και η πολύ καλή οδική συμπεριφορά.

Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στη λειτουργία του συστήματος Ιnfotainment, το οποίο όμως μετά από εξάσκηση ο οδηγός μπορεί να το χειριστεί εύκολα. Η υψηλή τιμή του οφείλεται κυρίως στη φορολογία που συνοδεύει τα 2.000 κ.εκ. και τον έξτρα εξοπλισμό. Η γκάμα του νεου Audi Q5 ξεκινά από τα 50.500 ευρώ. Αυτή η τιμή αφορά την έκδοση 2.0 TDI 150 ίππων, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα