Το Citroen C3 είναι ο εκπρόσωπος της γαλλικής μάρκας στη δημοφιλή κατηγορία των supermini. Στη γκάμα του πεντάπορτου αυτοκινήτου με την μοντέρνα σχεδίαση, περιλαμβάνεται και μια έκδοση με χαμηλή τιμή πώλησης. Αυτή η πρόταση είναι κατάλληλη για χρήση κυρίως στο αστικό περιβάλλον, λόγω της περιορισμένης ισχύος του κινητήρα.
Η δοκιμή μεγάλης διάρκειας έγινε με το Citroen C3 1.2 PureTech 82 ίππων. Σε αυτή την εκδοχή το βενζινοκίνητο γαλλικό μοτέρ 1.2 PureTech, δεν διαθέτει σύστημα υπερτροφοδότησης. Η ισχύς καθορίστηκε στους 82 ίππους. Υπάρχει άλλη μια ατμοσφαιρική εκδοχή με ακόμη πιο χαμηλή ισχύ 68 ίππους. Επίσης η γκάμα του κινητήρα που κινεί πολλά μοντέλα του γκρουπ PSA(Peugeot, Citroen) παράγεται και σε δυο υπερτροφοδοτούμενες εκδοχές με απόδοση 110 είτε 130 ίππους.
Η μέγιστη ισχύς των 82 ίππων του ατμοσφαιρικού μοτέρ παρέχονται στις 5.750 σ.α.λ.. Σημαντικό ρόλο στη κίνηση του αυτοκινήτου παίζει και η ροπή, η οποία φθάνει τα 11,8 χλγμ. Η μέγιστη τιμή της έρχεται από τις 2.750 σ.α.λ..
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, το μοτέρ αποδίδει ικανοποιητικά από τις χαμηλές στροφές. Ο καλύτερος τρόπος για να εκμεταλλευτεί ο οδηγός την περιορισμένη ενέργεια του αυτοκινήτου είναι να ακολουθήσει τον ρυθμό του κινητήρα. Αν «σανιδώνει» συχνά το γκάζι, το μόνο που θα καταφέρει, είναι να αυξήσει την κατανάλωση και τον θόρυβο από την λειτουργία του κινητήρα.
Ο ρόλος του αυτοκινήτου με αυτό τον κινητήρα είναι να κινείται κυρίως στην πόλη με ικανοποιητικούς ρυθμούς και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Το κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, έχει καλή κλιμάκωση και είναι εύχρηστο. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 12,8?? και η τελική ταχυτητα φθάνει τα 173 χλμ./ώρα. Αυτές οι τιμές δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Μέση κατανάλωση στη δοκιμή, ήταν τα 5,5 λίτρα/100χλμ.. Εργοστασιακή τιμή 4,7 λίτρα/100χλμ.. Εκπομπές CO2 108 γραμ./χλμ. Ετήσια τέλη κυκλοφορίας 106 ευρώ.
Η οδική συμπεριφορά ακολουθεί τις επιταγές της γαλλικής σχολής. Λόγω του αστικού προσανατολισμού του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί επέλεξαν μαλακές ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις. Αυτή η επιλογή εξασφαλίζει άνετη κίνηση στην πόλη, χωρίς να καταπονούνται οι επιβάτες. Οι αναβαθμισμένες διατάξεις της ανάρτησης και οι ρυθμίσεις του πλαισίου, ανταποκρίνονται και στις ανάγκες κίνησης στον αυτοκινητόδρομο. Το γαλλικό αυτοκίνητο είναι σταθερό, διατηρεί την πορεία του στις υψηλές ταχύτητες και δεν επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τους πλευρικούς ανέμους.
Το γαλλικό αυτοκίνητο διαθέτει άνετο εσωτερικό χώρο. Φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες χωρίς να κάνουν υποχωρήσεις στη περιοχή των γονάτων. Σημαντικό ρόλο στην άνεση παίζουν και τα μεγάλων διαστάσεων καθίσματα, τα οποία ανήκουν στη νέα γενιά καθισμάτων της μάρκας. Θετικό στοιχείο είναι και η αυξημένη αποθηκευτική ικανότητα η οποία φθάνει τα 300 λίτρα, μια από τις καλύτερες τιμές της κατηγορίας Β. Στη περίπτωση που αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, ο διαθέσιμος αποθηκευτικούς χώρος για μεταφορά ογκωδών αντικειμένων αυξάνεται στα 922 λίτρα.
Η τιμή του Citroen C3 1.2 PureTech 82 καθορίστηκε στα 12.875 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται, στη παρουσία μεγάλης ποσότητας σκληρών πλαστικών και στην απόδοση της ηχομόνωσης.