Η οικονομική κρίση δεν στάθηκε ικανή να περιορίσει τις πωλήσεις των πολυτελών αυτοκινήτων ούτε στην ελληνική αγορά. Η Mercedes κατέκτησε την πρώτη θέση στη premium κατηγορία στη διεθνή αγορά αυτοκινήτου καθώς και στην ελληνική αγορά.
Στη γκάμα της προστέθηκε και η ανανεωμένη CLA, η οποία διακρίνεται για την εντυπωσιακή σχεδίαση της και τα σπορ στοιχεία. Είναι ένα από τα ομορφότερα σεντάν μοντέλα. Συνδυάζει τα στοιχεία των οικογενειακών αυτοκινήτων με τα χαρακτηριστικά των κουπέ.
Η δοκιμή έγινε με την έκδοση που έχει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά. Το αυτοκίνητο που παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία διαθέτει κινητήρα ντίζελ 1.500 κ.εκ. dCi που αποδίδει 109 ίππους στις 4.000 σ.α.λ.
Αυτό το μοτέρ είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα της αγοράς. Το έχει δημιουργήσει η Renault και λόγω των υψηλών τεχνικών χαρακτηριστικών του, το εμπιστεύεται ακόμη και η πολυτελής μάρκα Mercedes. Ο κινητήρας ντίζελ εκτός από τους 109 ίππους προσφέρει και 26,4 χλγμ. ροπής. Η ροπή είναι καθοριστικός παράγοντας για την κίνηση του αυτοκινήτου και εμφανίζεται από χαμηλά, μόλις από τις 1.750 σ.α.λ.
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας, που περιλάμβανε διαδρομές στην Αττική και μικρές εκδρομές, αυτό το μοτέρ αδυνατεί να προσδώσει υψηλές ρεπρίζ στο βαρύ αυτοκίνητο(1.450 κιλά). Ο ρυθμός κίνησης δεν ικανοποιεί τον οδηγό που αναζητά γρήγορες ρεπρίζ. Όμως, όταν το μοτέρ ανεβάσει στροφές, οι επιδόσεις και η τελική ταχυτητα είναι ικανοποιητικές. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,6 ?? και τελική ταχύτητα 205 χλμ./ώρα. Αυτές οι επιδόσεις είναι δύσκολο να επιτευχθούν στο οδικό δίκτυο και στις συνθήκες κυκλοφορίας της χώρας μας.
Σύμμαχος του οδηγού στη προσπάθεια του να αυξήσει τις επιδόσεις είναι το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT. Πρόκειται για ένα από τα καλυτέρα κιβώτια της κατηγορίας, το οποίο εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές των σχέσεων, απρόσκοπτη λειτουργία και επιπλέον, συμβάλει στην οικονομία καυσίμων.
Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 7 λίτρα/100χλμ., μια αποδεκτή τιμή λόγω του βάρους και του όγκου του πολυτελούς αυτοκινήτου. Η εργοστασιακή τιμή είναι 3,9 λίτρα/100χλμ. αλλά όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, δύσκολα μπορεί να την πλησιάσει ο οδηγός ακόμη και με ιδανικές συνθήκες κυκλοφορίας, αέρα, και βάρους.
Η οδική συμπεριφορά βελτιώθηκε. Πλέον οι αναρτήσεις αποδίδουν καλύτερα στους δρόμους με εγκάρσιες ανωμαλίες, το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο άμεσο και η ποιότητα κύλισης αναβαθμίστηκε.
Το πολυτελές γερμανικό αυτοκίνητο με την χαρακτηριστική κλίση της οροφής, υπέστη μικρές αλλαγές και στον εσωτερικό χώρο. Τονίσθηκαν τα σπορ στοιχεία, βελτιώθηκε η εργονομία και αναβαθμίστηκε η ποιότητα μερικών υλικών. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό και ανταποκρίνεται στη θέση του αυτοκινήτου στην αγορά. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και η κεντρική οθόνη με τις πολλές λειτουργίες.
Ωστόσο παραμένει το περιορισμένο ύψος που έχουν στη διάθεση τους οι πίσω επιβάτες. Αυτό οφείλεται στη κλίση της οροφής, η οποία ακολουθεί τη σχεδιαστική άποψη της μάρκας για την CLA. Οι πίσω επιβάτες κάνουν υποχωρήσεις στο ύψος και αν είναι υψηλόσωμοι δυσκολεύονται στο ταξίδι. Πάντως η αποθηκευτική ικανότητα είναι ικανοποιητική, ανέρχεται στα 470 λίτρα.
Η τιμή της Mercedes CLA 180 d 7G-DCT καθορίστηκε στα 32.600 ευρώ. Έξτρα είναι το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται, στην αδυναμία του κινητήρα και στο μειωμένο ύψος στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.