Μια από τις πιο δύσκολες αποστολές των κατασκευαστών αυτοκινήτων είναι η συμπλήρωση της γκάμας τους με νέα μοντέλα. Οι σωστές αποφάσεις για τη μορφή και τα χαρακτηριστικά των νέων προϊόντων έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εμπορική καριέρα της νέας πρότασης και της πορείας της μάρκας στη διεθνή αγορά.
Η Ford ανήκει στη κατηγορία των εταιρειών αυτοκινήτων που ενδιαφέρονται πρωτίστως για την ικανοποίηση του οδηγού. Η οδηγοκεντρική προσέγγιση της έχει χαρίσει μεγάλες εμπορικές επιτυχίες στη παγκόσμια αγορά. Η τελευταία προσθήκη της μάρκας στη κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων αφορά το νέο μοντέλο Ka+ το οποίο είχε στη διάθεση του ο υπογράφων για μια δοκιμή μεγάλης διάρκειας.
Το νέο Ford KA+ είναι μεγαλύτερο από το απερχόμενο τρίπορτο Ka και μικρότερο από το Fiesta. Με την ευκαιρία να σημειωθεί ότι σύντομα θα εισαχθεί στην Ελλάδα η νέα γενιά του Ford Fiesta, η οποία υπόσχεται αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά σε όλους τους τομείς.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι κατάλληλο για μια μικρή οικογένεια καθώς και για νέους ανθρώπους. Το αμάξωμα έχει πέντε πόρτες και το μήκος του φτάνει τα 3,92 μ. Η σχεδίαση του ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Χαρακτηρίζεται από έντονες ακμές και τη γνωστή μάσκα της εταιρείας.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει σαφή αστικό προσανατολισμό, οπότε η αξιολόγηση του πρέπει να γίνει με ανάλογα κριτήρια. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην απόδοση του βενζινοκινητήρα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής εξοπλίζεται με ατμοσφαιρικό μοτέρ βενζίνης χωρητικότητας 1.200 κ.εκ. Η ισχύς του ανέρχεται στους 85 ίππους. Διατίθεται όμως και με μικρότερη ιπποδύναμη που καθορίστηκε στους 70 ίππους.
Η απόδοση των 85 ίππων έρχεται στις 6.300 σ.α.λ. ενώ η ροπή των 11,4 χλγμ. παρέχεται στις 4.000 σ.α.λ. Στο δρόμο, οι επιδόσεις είναι στα χαμηλά επίπεδα της κατηγορίας των μικρών αυτοκινήτων. Οι επίσημες τιμές για τις ικανότητες του μοτέρ 85 ίππων επιβεβαιώνουν την αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός. Η μάρκα ανακοίνωσε 0-100 χλμ./ώρα σε 13,9 ?? και τελική ταχυτητα 166 χλμ./ώρα. Ωστόσο, στην εκτίμηση της νέας πρότασης της Ford, πρέπει να εισέλθει και η αποστολή του αυτοκινήτου. Σχεδιάστηκε για την πόλη και επομένως οι ρεπρίζ μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο.
Όσον αφορά τον καθοριστικό τομέα της κατανάλωσης, στη δοκιμή διαπιστώθηκε ότι η μέση κατανάλωση ήταν 7,2 λίτρα/100χλμ. Μάλιστα σε διαδρομές στη πόλη που ακολούθησε ο υπογράφων τον ράθυμο ρυθμό λειτουργίας του μοτέρ η κατανάλωση μειώθηκε στα 6,3 λίτρα/100χλμ. Ο κατασκευαστής δίνει μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/100χλμ. Eκπομπές CO2 110 γραμ./χλμ.
Θετικά σχόλια για την συμπεριφορά του συστήματος διεύθυνσης και των αναρτήσεων. Σε αυτούς τους τομείς η Ford έχει παράδοση και υψηλή τεχνογνωσία. Σημαντικό πλεονέκτημα του νέου Ford Ka+, είναι οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ακόμη και υψηλόσωμοι επιβάτες μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς υποχωρήσεις στη περιοχή των γονάτων και του ύψους. Αποθηκευτικός χώρος 270 λίτρα.
Η τιμή του αποτελεί ένα ακόμη ατού του μικρού αυτοκινήτου. Η βασική έκδοση με το μοτέρ 1.200 κ.εκ. 85 ίππων κοστίζει 11.683 ευρώ. Με τους 70 ίππους η αρχική τιμή διαμορφώθηκε στα 10.971 ευρώ.