Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων διαθέτουν ειδικευμένα τμήματα αναβάθμισης και βελτίωσης των μοντέλων τους.
Η Nissan επενδύει στην ανάπτυξη της NISMO, του τμήματος που ασχολείται με την προετοιμασία των αυτοκινήτων που παίρνουν μέρος στους αγώνες και συμπληρώνουν την γκάμα των επιλογών που απευθύνεται στους υποψήφιους αγοραστές.
Μια από τις μελέτες που φέρουν την υπογραφή της NISMO είναι η έκδοση ειδικών προδιαγραφών του γνωστού μοντέλου Nissan Juke. Πρόκειται για μια πρόταση αξίας άνω των 35.000 ευρώ που διαθέτει ένα μεγάλο πακέτο αναβάθμισης σε πολλούς τομείς.
Η δοκιμή με το Nissan Juke NISMO RS 1.6 DIG-T 214 ίππων CVT 4WD, έγινε στην Αττική και σε περιοχές της Εύβοιας.
Το ιαπωνικό Compact Crossover έχει δεχθεί πολλές παρεμβάσεις από τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς για να αποκτήσει τα στοιχεία που ταιριάζουν στο νέο χαρακτήρα τους.
Οι στιλίστες τόνισαν τον δυναμικό προσανατολισμό της εξωτερικής και εσωτερικής εμφάνισης. Οι μηχανικοί αξιοποίησαν τις ιδιότητες των νέων διατάξεων και συστημάτων για να αυξήσουν την απόδοση του κινητήρα, να γίνει αμεσότερη η μεταφορά της ισχύος στους τροχούς, να αποκτήσει το αυτοκίνητο σύστημα τετρακίνησης και να βελτιωθεί η οδική συμπεριφορά.
Στο δρόμο, διαπιστώθηκε ότι η ιαπωνική πρόταση έχει πολλά θετικά στοιχεία. Ειδικότερα, από την στιγμή που θα πάρει μπροστά ο κινητήρας, ο οδηγός έχει στη διάθεση του μεγάλη ποσότητα ισχύος και ροπής. Ο βενζινοκινητήρας 1.600 κ.εκ. μετά τις παρεμβάσεις της NISMO απέκτησε 214 ίππους. Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 6.000 σ.α.λ. και συνεπικουρείται από την επίσης υψηλή ροπή των 25,6 χλγμ. Η ροπή έρχεται από τις 2.400 σ.α.λ. για να συμβάλει στην κίνηση του αυτοκινήτου και παραμένει ισχυρός σύμμαχος μέχρι τις 6.000 σ.α.λ.
Το αυτοκίνητο μήκους 4,13 μ. με την χαρακτηριστική εμφάνιση κινείται με υψηλούς ρυθμούς ακόμη και όταν είναι φορτωμένο με τέσσερις επιβάτες και αποσκευές. Η απόδοση του κινητήρα είναι καλή αλλά το αυτόματο κιβώτιο CVT Xtronic οκτώ σχέσεων παρουσιάζει αδυναμίες στη λειτουργία του. Ειδικότερα, λόγω των τεχνικών χαρακτηριστικών του, εμφανίζεται ‘’πατινάρισμα’’ επίσης η αλλαγή των σχέσεων δεν γίνεται άμεσα, με αποτέλεσμα να μειώνεται η συνολική απόδοση. Με ένα αυτόματο κιβώτιο άλλης τεχνολογίας, το αυτοκίνητο θα αποκτούσε καλύτερες επιδόσεις και κυρίως, θα έπαιρνε υψηλότερη βαθμολογία στη γραμμική απόδοση και αξιοποίηση των ικανοτήτων του βελτιωμένου μοτέρ.
Οι παρεμβάσεις των μηχανικών στη μετάδοση της κίνησης περιλαμβάνουν και την προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης ALL MODE 4X4 i AWD. Η παρουσία του αναβαθμίζει σημαντικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και συμβάλει στην αξιοποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών του ισχυρού μοτέρ. Αυτό το σύστημα τετρακίνησης έχει την ικανότητα να μεταφέρει αυτόματα την ισχύ στον πίσω άξονα του αυτοκινήτου. Επίσης, αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης μεταφέρει την κατάλληλη ποσότητα ισχύος στον αριστερό είτε στον δεξιό τροχό για να αυξηθεί η πρόσφυση.
Η οδική συμπεριφορά παίρνει καλή βαθμολογία. Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 11,2 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 7,4 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 169 γραμ./χλμ.
Οι επίσημες τιμές των επιδόσεων δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα. Ο κατασκευαστής ανακοίνωσε ότι το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8’’ και η τελική αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.
Η προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης έχει περιορίσει την αποθηκευτική ικανότητα του χώρου αποσκευών. Από 354 λίτρα, μειώθηκε στα 207 λίτρα. Η τιμή του Nissan Juke NISMO RS 1.6 DIG-T 214 ίππων CVT 4WD καθορίστηκε στα 35.800 ευρω. Οι ενστάσεις εστιάζονται στη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, στην υψηλή κατανάλωση, στη μειωμένη αποθηκευτική ικανότητα και στην υψηλή τιμή πώλησης.