Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Δοκιμή Peugeot 108 TOP 1.0 VTI 68 S&S

Τώρα που ανοίγει ο καιρός τα αυτοκίνητα με ανοικτή οροφή αναβαθμίζουν την οδηγική αίσθηση. Η Peugeot έχει συμπεριλάβει στη γκάμα της ένα μοντέλο με ανοιγμένη οροφή το οποίο είναι προσαρμοσμένο στις νέες οικονομικές συνθήκες.

Ο λόγος για το Peugeot 108 TOP, το οποίο εξοπλίζεται με κινητήρα 1.000 κ.εκ. VTI απόδοσης 68 ίππων καθώς και με σύστημα S&S. Το γαλλικό αυτοκίνητο ανήκει στη κατηγορία των μίνι και είναι κατάλληλο κυρίως για αστική και περιαστική χρήση.

Στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας το λιλιπούτειο αυτοκίνητο κινήθηκε με χαρακτηριστική ευκολία στους δρόμους της Αθήνας. Επίσης η διαδικασία παρκαρίσματος ήταν εύκολη χάρη στο μικρό μήκος του( 3,47 μ.) και τον περιορισμένο κύκλο στροφής(9,6μ.).

Το ενδιαφέρον στο γαλλικό μοντέλο επικεντρώνεται στην ανοιγόμενη οροφή. Η κατασκευή αποτελείται από υλικό ειδικών προδιαγραφών το οποίο έχει καλά χαρακτηριστικά. Όταν ανοίξει δημιουργείται ένα μεγάλο ΄΄παράθυρο΄΄ προς τον ουρανό, που επιτρέπει την απρόσκοπτη είσοδο του φωτός και του αέρα στη καμπίνα του αυτοκινήτου.

Ο οδηγός ευκολά ανοίγει την οροφή. Πιέζει τον διακόπτη για να αναδιπλωθεί η ηλεκτροκίνητη υφασμάτινη οροφή και να αποκαλυφθεί ένα ΄΄παράθυρο΄΄ προς τον ουρανό με πλάτος 80 εκ. και μήκος 76 εκ. Επιπρόσθετα, το άνοιγμα μπορεί να ρυθμιστεί σε οποιαδήποτε ενδιάμεση θέση: μέχρι τα εμπρός καθίσματα, μέχρι τα πίσω, κ.λπ. Ένας ανεμοθραύστης ξεπροβάλλει αυτόματα κάθε φορά που η οροφή ανοίγει ώστε να μειωθεί η περιδίνηση του αέρα στην καμπίνα.

Το Peugeot 108, προσφέρει δυνατότητες εξατομίκευσης. Έχει τη δυνατότητα να αναπαράγει λειτουργίες των Smartphones χάρη στη μεγάλη οθόνη αφής 7?? Mirror Screen χρησιμοποιώντας τις εφαρμογές MirrorLink ή AppInCar.

Η διασύνδεση ενός smartphone με το αυτοκίνητο προσφέρει στον οδηγό ένα σύνολο αμφίδρομης επικοινωνίας. Πέρα από την δυνατότητα ρύθμισης του ηχοσυστήματος, του υπολογιστή ταξιδίου και λοιπών ρυθμίσεων του αυτοκινήτου από την οθόνη αφής 7″ που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα, ο οδηγός έχει την δυνατότητα πρόσβασης σε εφαρμογές της smartphone συσκευής του. Συγκεκριμένα, το σύστημα Mirror Screen επιτρέπει την αναπαραγωγή κάποιων λειτουργιών του smartphone και την εύκολη διαχείριση τους, μέσω της οθόνης αφής. Η σύνδεση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: μέσω του ασύρματου Bluetooth για την αναπαραγωγή κυρίως των τηλεφωνικών κλήσεων και την ακρόαση μουσικών αρχείων, καθώς και μέσω του Mirror Screen για την χρήση των συμβατών εφαρμογών (διαδικτυακό ραδιόφωνο, πλοήγηση, Music, κ.α.). Το Mirror Screen χρησιμοποιεί την τεχνολογία MirrorLinkTM για συσκευές που τρέχουν σε περιβάλλον Android, RIM και Windows, καθώς και για συσκευές που υποστηρίζονται από την AppInCar για τηλέφωνα που τρέχουν σε iOs.

Το μοντέρνο ταμπλό περιλαμβάνει, κυκλικό πίνακα οργάνων που εσωκλείει το ταχύμετρο και μια επίσης στρόγγυλη οθόνη LCD που φιλοξενεί το δείκτη καυσίμου και την ένδειξη για την εξωτερική θερμοκρασία. Ψηφιακό είναι και το στροφόμετρο που βρίσκεται αριστερά του ταχύμετρου, σε σχήμα μπάρας, ενώ από την άλλη μεριά υπάρχουν τα πράσινα βελάκια (Gear Shift Indicator) που υποδεικνύουν στον οδηγό την βέλτιστη αλλαγή σχέσεων.

Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής διάστασης 7?? η οποία πλαισιώνεται μερικά εκατοστά χαμηλότερα από τον διακόπτη εκκίνησης του κινητήρα (Engine Start Stop) και το μπουτόν των αλάρμ. Όλοι οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού βρίσκονται συγκεντρωμένοι γύρω από μία LCD οθόνη σε μία επιφάνεια τραπεζοειδούς σχήματος. Πίσω από το τιμόνι, με χειριστήρια για το ηχοσύστημα και το σύστημα ανοιχτής ακρόασης.

Το 3κυλινδρο μοτέρ 1.0 VTi, 68 ίππων, συνδυάζεται με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η λειτουργία του είναι καλή αλλά σαν τυπικός 3 κυλινδρος παράγει ποσότητα θορύβων και κραδασμών κυρίως στις χαμηλές στροφές. Το σύστημα Stop & Start, βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης καθώς και των εκπομπών των ρύπων, ενώ περιορίζει σημαντικά και το επίπεδο του θορύβου όσο το αυτοκίνητο σταματήσει στο φανάρι είτε στο μποτιλιάρισμα. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές.

Η μέση κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 4,6 λίτρα/100χλμ, εργοστασιακή τιμή 4,1 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 95 γραμ./χλμ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις: Θόρυβος από την λειτουργία του μοτέρ, σκληρά πλαστικά και απουσία μηχανισμού ανοίγματος των πίσω παραθύρων.

Η τιμή του Peugeot 108 TOP 1.0 VTI 68 S&S καθορίστηκε στα 12.800 ευρώ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα