Η προσπάθεια να αναπτυχθεί η βενζινοκίνηση τα επόμενα χρόνια και να μειωθεί το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, περιλαμβάνει και την προσαρμογή μεγάλων οχημάτων, όπως είναι τα SUV και τα Crossover.
Στη λίστα των καινούργιων SUV που παράγονται και με βενζινοκινητήρες, μια από τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνει και η νέα γενιά του Peugeot 3008. Το γαλλικό όχημα ελεύθερου χρόνου, αξιοποιεί τις δυνατότητες που παρέχει ο βραβευμένος κινητήρας 1.2 PureTech απόδοσης 130 ίππων. Η δοκιμή με το βενζινοκίνητο Peugeot 3008, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη γιατί το μοτέρ αν και έχει μικρή χωρητικότητα, καταφέρνει να προσδίδει καλές ρεπρίζ ενώ με προσεκτική οδήγηση, αποδείχθηκε και σχετικά οικονομικό στο καύσιμο. Επειδή, τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου γαλλικού αυτοκινήτου είναι γνωστά, το ενδιαφέρον στη δοκιμή εστιάστηκε στη παρουσία του βενζινοκινητήρα και στην επίδραση του στη κίνηση του αυτοκινήτου.
Κατ αρχήν, να σημειωθεί ότι αυτή η πρόταση ενδείκνυται για τηn μεικτή χρήση του αυτοκινήτου. Δηλαδή, η βενζινοκίνητη έκδοση του Peugeot 3008 όπως διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής, είναι κατάλληλη για το αστικό περιβάλλον καθώς και για ταξίδια.
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση Peugeot 3008 1.6 BlueHDi 120 ίππων κερδίζει έδαφος στην αξιολόγηση του κόστους χρήσης, όταν κάθε χρόνο διανύονται πάνω από 15.000 χλμ. κυρίως εκτός του αστικού περιβάλλοντος.
Η πρώτη διαφορά που αντιλαμβάνεται ο οδηγός σε σχέση με το ντίζελ, είναι το επίπεδο θορύβου μόλις πάρει μπροστά ο κινητήρας. Το μοτέρ βενζίνης έχει χαμηλότερο επίπεδο θορύβου και ελάχιστους κραδασμούς ενώ το ντίζελ λόγω της λειτουργίας του κάνει έντονη την παρουσία του.
Η φίνα λειτουργία του βενζινοκίνητου μοτέρ διατηρείται ακόμη και στο υψηλό επίπεδο στροφών. Ωστόσο, όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή, η καλή στήριξη και των δυο μοτέρ στο πλαίσιο καθώς η αποτελεσματική ηχομόνωση, εξασφαλίζουν ήσυχο ταξίδι ακόμη και με τον ντίζελ. Όμως η βενζίνη έχει και δυο ακόμη πλεονεκτήματα, ανεβαίνουν πιο γρήγορα οι στροφές και η απόδοση παρέχεται σε ευρύτερη κλίμακα.
Στο αστικό περιβάλλον, το μοτέρ βενζίνης ‘’αρπάζει΄΄ αμέσως και δίνει καλές επιδόσεις με όλες τις ταχύτητες. Το χειροκίνητο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις είναι εύκολο στη χρήση και με μικρή προσπάθεια ο οδηγός ανεβάζει και κατεβάζει ταχύτητες. Αυτή η παράμετρος είναι σημαντική για το επίπεδο άνεσης όταν το αυτοκίνητο κινείται στην πόλη. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8’’ και τελική ταχυτητα 188 χλμ./ώρα.
Η μέση κατανάλωση με προσεκτική οδήγηση μετρήθηκε στα 8 λίτρα/100χλμ. Είναι μια αποδεκτή τιμή, δεδομένων του όγκου του αυτοκινήτου, του βάρους και των συνθήκων κυκλοφορίας στην Αθήνα και στα προάστεια. Η εργοστασιακή τιμή των 5,1 λίτρων/100χλμ. δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί σε αυτές τις συνθήκες κυκλοφορίας. Όπως είναι γνωστό, οι εργοστασιακές μετρήσεις προκύπτουν από δοκιμές με ιδανικές συνθήκες κίνησης. Σύντομα όμως θα αλλάξουν γιατί η Peugeot και άλλες μάρκες δοκιμάζουν τα αυτοκίνητα με βάση τις νέες προδιάγραφες μέτρησης της κατανάλωσης οι οποίες είναι πιο κοντά στη πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων. Εκπομπές CO2 117 γραμ./χλμ.
Η κίνηση του αυτοκινήτου είναι μια εύκολη διαδικασία παρά τον μεγάλο όγκο του. Καθοριστικό ρόλο παίζουν οι ρυθμίσεις του πλαισίου, οι αναρτήσεις και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Είναι ένα από τα πιο καλά SUV στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς.
Η τιμή της βασικής έκδοσης του Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 ίππων καθορίστηκε στα 24.900 ευρώ. Στα θετικά στοιχεία περιλαμβάνονται, η μοντέρνα εξωτερική σχεδίαση που φέρνει νέα στοιχεία στη κατηγορία των SUV, η πρωτότυπη σχεδίαση και διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου, οι νέες οθόνες ελέγχου των λειτουργιών, τα μεγάλα και αναπαυτικά καθίσματα, η αίσθηση πολυτέλειας ακόμη και στη βασική έκδοση καθώς και η μεγάλη χωρητικότητα για επιβάτες και αποσκευές(591 λίτρα). Την εμπορική καριέρα του ίσως να την διευκόλυνε μια φθηνότερη βασική έκδοση.
Θα ήθελα να ρωτησω την άποψη σας για την αντοχή του 1.2 130 ίππων , δηλαδή με μικτή οδήγηση σε πόλη και ταξίδια πιστεύεται ότι θα αντέξει στην πορεία, (πχ 200000km, 20000/year για 10 χρόνια) σας ευχαριστώ εκ των προτέρων