Η Renault ηγείται ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως ανακοινώθηκε ο όμιλος Renault, Nissan, Mitsubishi το 2017 σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων σε όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα διέθεσε 10,6 εκατομμύρια οχήματα στη διεθνή αγορά. Ο όμιλος αποδίδει την αύξηση των πωλήσεων στους εξής παράγοντες, στην αυξανόμενη ζήτηση για SUV, στην επιτυχία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και στον αυξανόμενο αριθμό των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η αύξηση των πωλήσεων το 2017 σε σχέση με το 2016 ήταν 6,5%. Επίσης, το 2017 ήταν η πρώτη χρονιά που στο όμιλο προστέθηκε και η μάρκα Mitsubishi. Το 2017, οι εταιρείες του ομίλου πούλησαν οχήματα σε σχεδόν 200 χώρες με δέκα εμπορικά σημάτα (Renault, Nissan, Mitsubishi, Dacia, Renault Samsung, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia και Datsun).
Ο εκπρόσωπος της Renault στη κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων είναι το Megane. Η δοκιμή έγινε με το Renault Megane, 1.500 κ.εκ. dCi 110 ίππων. Ο πετρελαιοκινητήρας της γαλλικής μάρκας είναι ένας από τους καλύτερους της αγοράς στη κατηγορία του. Κατασκευάζεται σε δυο εκδόσεις όσον αφορά την ισχύ. Η πρώτη αποδίδει 90 ίππους και η δεύτερη η ισχυρότερή 110 ίππους. Τα υψηλά τεχνικά χαρακτηριστικά του γαλλικού πετρελαιοκινητήρα έχουν εκτιμηθεί ακόμη και από την Mercedes. Η γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει πολυτελή αυτοκίνητα έχει επιλέξει αυτόν τον κινητήρα για να κινεί αρκετά μοντέλα της.
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής ο πετρελαιοκινητήρας 1.500 κ.εκ. dCi αποδίδει την υψηλότερη ισχύ των 110 ίππων. Η κορύφωση της απόδοσης της έρχεται στις 4.000 σ.α.λ. Όπως συμβαίνει σε κάθε κινητήρα ντίζελ, καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ενέργειας που παράγει παίζει και η ροπή. Εδώ οι μηχανικοί εξασφάλισαν την παροχή της ροπής σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Ειδικότερα τα 26,4 χλγμ. της ροπής εμφανίζονται από τις 1.750 σ.α.λ. Πρακτικά μόλις πατήσει το γκάζι ο οδηγός έρχεται η ροπή για να δώσει την υποστήριξης της στη κίνηση του αυτοκινήτου.
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή το γαλλικό αυτοκίνητο με την μοντέρνα σχεδίαση κινείται με καλούς ρυθμούς χάρη στην απόδοση του πετρελαιοκινητήρα. Το μοτέρ παράγει χαμηλό επίπεδο θορύβου και ελάχιστους κραδασμούς. Όταν το αυτοκίνητο αναπτύξει ταχυτητα το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα περιορίζεται και το ταξίδι είναι άνετο.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του απόθεμα ισχύος για να αναπτύξει υψηλές ταχύτητες και να ολοκληρώσει γρήγορα τη διαδικασία του προσπεράσματος. Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν φορτωμένο δεν παρατηρήθηκαν υστερήσεις στη κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.
Αξίζει να τονισθεί ότι αυτή η έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα απευθύνεται κυρίως σε καταναλωτές που διανύουν πολλά χιλιόμετρα εκτός του αστικού περιβάλλοντος. Για χρήση στην πόλη υπάρχουν οι βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.200 κ.εκ. με ισχύ 100 είτε 130 ίππους.
Οι επιδόσεις είναι καλές και ικανοποιούν τις απαιτήσεις του οικογενειάρχη. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 11,3?? και η τελική ταχυτητα φθάνει τα 187 χλμ./ώρα. Στη δοκιμή η μέση κατανάλωση ήταν 5,2 λίτρα/100χλμ. Επίσημη τιμή 3,9 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 95 γραμ./χλμ.
Η οδική συμπεριφορά είναι καλή. Στο θετικό αποτέλεσμα συμβάλουν, το πλαίσιο της σειράς CMF C/D, οι αναθεωρημένες αναρτήσεις, η σωστή υποβοήθηση απο το τιμόνι και οι επιτυχημένες ρυθμίσεις των Γάλλων μηχανικών. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση. Στο επαρχιακό δίκτυο όμως διαπιστώθηκαν αδυναμίες στη διαχείριση των διαδοχικών ανωμαλιών. Καλή ποιότητα κύλισης.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια οθόνη TFT 7?? η οποία εκτός του ότι παρέχει πλήθος πληροφοριών, μπορεί να προσαρμόζεται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Στο κέντρο η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 8,7 ιντσών του συστήματος R-Link2, αποτελεί το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, θυμίζοντας ένα tablet. Από εκεί ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας και βεβαίως να χειριστεί το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης που έχει και τρισδιάστατη απεικόνιση.
Το ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας διατηρεί αυτόματα την ταχύτητα και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης, σύστημα πρόληψης υπέρβασης ορίου ταχύτητας με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αλλά και σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας. Επίσης, ανάλογα με την έκδοση διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη εναλλαγή μεσαίων και μεγάλων φώτων, τους εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης και αυτόματο παρκάρισμα.
Ένα ακόμη ατού είναι το σύστημα Multi-Sense μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να προσωποποιήσει, σύμφωνα με τις επιθυμίες του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου επιλέγοντας π.χ. την απόκριση και τον ήχο του κινητήρα, τον εσωτερικό φωτισμό, την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, το πρόγραμμα του κλιματισμού, ακόμα και την ένταση του συστήματος μασάζ των καθισμάτων. Οι χώροι ανταποκρίνονται στις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Αποθηκευτική ικανότητα 434 λίτρα.
Το Renault Megane 1.5 dCi 110 ίππων κοστίζει 19.900 ευρώ. Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις εστιάζονται στην ικανότητα του αυτοκινήτου να αντιμετωπίσει τις διαδοχικές ανωμαλίες των δρόμων(σαμαράκια, εγκάρσιες ανωμαλίες), στο επίπεδο εξοπλισμού της βασικής έκδοσης και στην υψηλή τιμή πώλησης.