Το Seat Ateca είναι το πρώτο SUV της ισπανικής μάρκας. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο γερμανικών προδιαγραφών που ανήκει στη μικρομεσαία κατηγορία. Πλέον η γκάμα της εταιρείας που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του γκρουπ VW, απαρτίζεται από τρία SUV. Εκτός από τοAteca, προστέθηκε πέρσι το Arona και φέτος θα λανσαρισθεί ένα νέο μοντέλο, στο οποίο ακόμη δεν έχει δοθεί επίσημη ονομασία. Το Aronaείναι πιο μικρό από το Ateca ενώ το νέο μοντέλο έχει μεγαλύτερες διαστάσεις και εντάσσεται στη κατηγορία των μεσαίων SUV.
Η δοκιμή έγινε με το Seat Ateca 1.0 ECO TSI 115 ίππων. Σε αυτή την έκδοση το ισπανικό SUV εξοπλίζεται με τον βασικό κινητήρα 1.000 κ.εκ. απόδοσης 115 ίππων. Πρόκειται για ένα δοκιμασμένο μοτέρ το οποίο διαθέτει τρεις κυλίνδρους και κατασκευάζεται από την VW. Είναι μια μονάδα που κινεί τα περισσότερα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ και έχει υψηλές προδιάγραφες.
Η μέγιστη απόδοση των 115 έρχεται από τις 5.000 έως τις 5.500 σ.α.λ. Καθοριστικό ρόλο στη παραγωγή ενέργειας παίζει η υψηλή ποσότητα ροπής που παράγει ο κινητήρας καθώς και η σωστή κλιμάκωση της στη λειτουργιά του μοτέρ. Συγκεκριμένα, το ποσό της ροπής καθορίστηκε στα 20,2 χλγμ. και είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. Παραμένει σε σχεδόν γραμμική απόδοση μέχρι τις 3.500 σ.α.λ.
Όπως διαπιστώθηκε στη δοκιμή ο μικρός κινητήρας έχει την ικανότητα να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο με τον μεγάλο όγκο. Στο δρόμο το ισπανικό αυτοκίνητο αναπτύσσει εύκολα υψηλές ταχύτητες και έχει καλές ρεπρίζ. Ο μικρός κινητήρας χάρη στις κατάλληλες ρυθμίσεις παρέχει ικανοποιητική ποσότητα ενέργειας. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται ότι χειρίζεται έναν τόσο μικρό κινητήρα. Καθοριστικό ρόλο στην απρόσκοπτη κίνηση του αυτοκινήτου παίζει και η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι Γερμανοί μηχανικοί επέλεξαν την κατάλληλη έκδοση του χειροκίνητου κιβωτίου που διαθέτει έξι σχέσεις για την μεταφορά της ισχύος στους μπροστινούς τροχούς. Οι επίσημες τιμές για το τυπικό τεστ 0-100 χλμ./ώρα σε 11?? και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.
Όπως διαπιστώθηκε το Seat Ateca, τόσο στο αστικό περιβάλλον όσο και στον αυτοκινητόδρομο κινείται άνετα χωρίς ο οδηγός να πιέσει υπερβολικά τον κινητήρα. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά τον χαρακτηριστικό θόρυβο που παράγουν οι τρικύλινδροι κινητήρες στο ρελαντί. Μόλις όμως πάρει στροφές, ο θόρυβος μειώνεται και το ταξίδι είναι άνετο.
Ευχάριστη έκπληξη είναι και η χαμηλή μέση κατανάλωση. Στη δοκιμή η κατανάλωση ήταν 6,5 λίτρα/100χλμ. Η επίσημη τιμή που δίνει ο κατασκευαστής είναι 5,2 λίτρα/100χλμ.
Το μεγάλο μεταξόνιο και η σωστή οριοθέτηση των επιμέρους χώρων του αυτοκινήτου είχαν σαν αποτέλεσμα την δημιουργία άνετων χώρων για τους επιβάτες. Άνετα ταξιδεύουν τέσσερις ενήλικες χωρίς να κάνουν υποχωρήσεις στη περιοχή των γονάτων. Πρόσθετο πλεονέκτημα για την ευχάριστη διαμονή είναι και το μεγάλο εσωτερικό ύψος. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι επίσης μεγάλος, φθάνει τα 510 λίτρα. Η ποιότητα κατασκευής είναι γερμανικών προδιαγραφών.
Το Seat Ateca 1.0 ECO TSI 115 ίππων κοστίζει 21.800 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στη σχεδίαση του ταμπλό που θα μπορούσε να είναι πιο μοντέρνα και στη μεγάλη ποσότητα σκληρών πλαστικών στον εσωτερικό χώρο.