Επειδή πλέον με την αλλαγή του φορολογικού συστήματος των αυτοκινήτων δεν αποτελεί βασικό κριτήριο στη διαμόρφωση της τελικής τιμής πώλησης, ο κυβισμός του κινητήρα, δίνεται η δυνατότητα και σε αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού να αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο από την ελληνική αγορά.
Στη κατηγορία των αυτοκινήτων με κινητήρα υψηλού κυβισμού ενδιαφέρον παρουσιάζουν πλέον και τα μοντέλα που έχουν σπορ στοιχεία. Ένα από αυτά είναι το ανανεωμένο Seat Ibiza στην έκδοση ειδικών προδιαγραφών Cupra με 192 ίππους, που είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει ο υπογράφων στην Ελλάδα.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει όλο το σετ των αναβαθμίσεων και παρεμβάσεων που ταιριάζουν στο σπορ χαρακτήρα του. Αν και αυτή η γενιά του ισπανικού supermini βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο της εμπορικής καριέρας της, εξακολουθεί να αποτελεί ένα σύνολο που γίνεται αποδεκτό από την αγορά.
Όπως είναι φυσικό, στο ισπανικό αυτοκίνητο με την ΄΄άγρια΄΄ περιβολή, το ενδιαφέρον του οδηγού επικεντρώνεται στις ικανότητες του να αναμετρηθεί με το χρονόμετρο και τους νόμους της φυσικής.
Όπως διαπιστώθηκε στους δρόμους της Αττικής, το αναβαθμισμένο μοτέρ 1.800 κ.εκ. με τεχνολογία TSI αποδίδει 192 ίππους και είναι ένα από τα καλύτερα σύνολα της αγοράς. Το μοτέρ κατασκευάζεται από την VW και κινεί μεγάλο αριθμό μοντέλων του γερμανικού ομίλου.
Η χροιά του κινητήρα ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου και προϊδεάζει τον οδηγό για τις δυνατότητες του τετρακύλινδρου συνόλου. Η μίξη της ενέργειας είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Οι 192 ίπποι έχουν και την συμπαράσταση της υψηλής ροπής των 32,6 χλγμ.
Στο δρόμο διαπιστώθηκε ότι οι μηχανικοί κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα σύνολο που έχει δύναμη σε όλο σχεδόν το φάσμα λειτουργίας του. Οι επιδόσεις είναι πολύ καλές και οι επίσημες τιμές για την επίτευξη του τυπικού τεστ 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7΄΄ και της τελικής ταχύτητας στα 235 χλμ./ώρα, είναι κοντά στη πραγματικότητα.
Ο έμπειρος οδηγός εκμεταλλεύεται εύκολα τις ικανότητες της κορυφαίας έκδοσης του αυτοκινήτου. Κινείται γρήγορα και απολαμβάνει την οδήγηση. Σύμμαχος του είναι και το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που όπως διαπιστώθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, έχει καλή κλιμάκωση και άμεσα ανεβάζει και κατεβάζει σχέσεις.
Το ισπανικό αυτοκίνητο που προκαλεί τον οδηγό να αναπτύξει ταχυτητα και να δοκιμάσει τις αντιδράσεις του, εξοπλίζεται με καλορυθμισμένες αναρτήσεις οι οποίες απορροφούν τις δυνάμεις κατά την διάρκεια της κύλισης.
Η σκληρή ρύθμιση τους ίσως να ενοχλήσει όσους έχουν συνηθίσει τις αρετές της μαλακής ανάρτησης αλλά όμως η ύπαρξη των 192 ίππων και οι ανάγκες στην κίνηση, απαιτούν την ανάλογη αξιολόγηση της συμπεριφοράς των αναρτήσεων. Η χαρά του έμπειρου οδηγού είναι να κινηθεί σε δρόμους χωρίς ανωμαλίες και να αξιοποιήσει τις ικανότητες της ρύθμισης Sport.
Οι Ισπανοί έχουν δείξει πολλές φορές τις ανησυχίες τους, δημιουργώντας μερικά από τα καλύτερα σπορ αυτοκίνητα που διεκδίκησαν σημαντικές νίκες σε δύσκολους αγώνες. Η εμπειρία τους είναι σημαντική ενώ δεν πρέπει να μείνει ασχολίαστο το γεγονός ότι αξιοποιούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη τεχνογνωσία του γερμανικού γκρουπ VW. Οι Ισπανοί μηχανικοί με την συνεργασία των Γερμανών συνάδελφων τους, ανέπτυξαν περαιτέρω το τμήμα της γκάμας της Seat που έχει αποστολή την ολοκλήρωση ειδικών κατασκευών.
Η τιμή του Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI 192 ίππων είναι 17.200 ευρώ. Πρόκειται για μια πολύ καλή τιμή αν αξιολογηθούν με ορθολογιστικά κριτήρια, η ισχύς του κινητήρα, η οδική συμπεριφορά, ο εξοπλισμός και άλλα στοιχεία του. Στα μέσα της χρονιάς θα λανσαριστεί η επόμενη γενιά.