Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Δώρον άδωρον οι ενδιάμεσες εκπτώσεις

Δώρον άδωρον για τους εμπόρους της Κρήτης αποτελεί η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων, όπως αποτυπώνεται και στα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποίησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), τα οποία δόθηκαν στη δημοσιότητα χθες.
Πανελλαδικά, η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων, κινήθηκε στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 36% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 50% σε χαμηλότερα. Σε σύγκριση με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου του 2014 φαίνεται ότι η πορεία των πωλήσεων κινήθηκε -έστω και οριακά- χειρότερα. Τέλος, μόλις μία στις εννέα εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2015 έναντι του 2014.
Ο μέσος όρος της εικόνας των πωλήσεων δείχνει μείωση 14,7%, με τα πιο αρνητικά στοιχεία να έρχονται από τους Εμπορικούς Συλλόγους Φαρσάλων και Κιλκίς όπου η πτώση ξεπέρασε το 50%.
Αυξητικά κινήθηκαν οι πωλήσεις μόνο στο κέντρο της Αθήνας (έως 10%), στην Κηφισιά (30%) και στο Ναύπλιο (10%).

ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
Σε επίπεδο Κρήτης, οι πωλήσεις έπεσαν τον φετινό Νοέμβριο από 5% έως και 41%. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ, οι πωλήσεις ανά περιοχή στην Κρήτη συγκριτικά με τον Νοέμβριο του 2014, κυμάνθηκαν ως εξής:
• Χανιά: Πτώση 5 – 10%.
• Ηράκλειο: Στα ίδια επίπεδα.
• Ρέθυμνο: Πτώση 10 – 12%.
• Λασίθι: Πτώση 5 – 10%.
• Αγ. Νικόλαος: Πτώση 5 – 10%.
• Σητεία: Στα ίδια επίπεδα.
• Ιεράπετρα: Πτώση μεγαλύτερη από 41%.

«ΟΦΕΛΟΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ»
Με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων της έρευνας, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων Νίκος Βουρλάκης δήλωσε στα “Χ.Ν.” ότι «αυτά τα δεκαήμερα εκπτώσεων λειτουργούν μονάχα προς όφελος των πολυκαταστημάτων και των πολυεθνικών». Οπως εξήγησε, «ο τοπικός έμπορος, ο αυτοαπασχολούμενος, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το ωράριο των πολυκαταστημάτων και να κρατήσει ανοιχτό το μαγαζί του από τις 9 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ. Θα εξοντωθεί αν το κάνει αυτό». Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η πλειοψηφία των εμπόρων καθώς τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΣΕΕ καταγράφουν ότι η πλειονότητα των επιχειρήσεων (62%) διαφωνεί με την εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτώσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Βουρλάκη, το μοντέλο εκπτώσεων που πρέπει να εφαρμοστεί στην Ελλάδα προβλέπει δύο εκπτωτικές περιόδους, Φλεβάρη και Αύγουστο, «στην αλλαγή της σεζόν δηλαδή, όταν και ο κόσμος επιδιώκει να προμηθευτεί νέα προϊόντα, έστω και με αυτές τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε όλοι».

ΑΝΩΦΕΛΟ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΥΡΙΑΚΕΣ
Στο πλαίσιο της έρευνας οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με τη δυνατότητα που τους εκχωρεί η Υπουργική Απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.  Για όσα καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι περίπου τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών. Στην έρευνα σημειώνεται ακόμα ότι από το δείγμα το 41% των επιχειρήσεων λειτούργησε την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.
Αναφορικά με τον αριθμό των απασχολουμένων, καμία επιχείρηση δεν προσέλαβε επιπλέον υπάλληλο για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τις Κυριακές. Το 63% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 37% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού.
Οσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 51% των επιχειρήσεων απάντησαν ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 28% λίγο, ενώ μόλις το 21% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

Ο ΚΟΡΚΙΔΗΣ
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης αναφέρει σε γραπτή του δήλωση: «Οι προσδοκίες μας για τη φετινή χειμερινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο ήταν να βελτιώσουμε τα περυσινά ποσοστά και την πορεία του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματά μας. Παρά τις αξιοσημείωτες προσπάθειες που καταβάλλει ο επιχειρηματικός κόσμος, φαίνεται ότι η αγοραστική κίνηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται ότι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην τόνωση του τζίρου των επιχειρήσεων, ενώ οι καταναλωτές διατηρούν σταθερά μία στάση αναμονής. Καταβάλλουμε όλοι κάθε δυνατή προσπάθεια για να μπορεί η μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση να διατηρήσει τον προεξέχοντα ρόλο της στην οικονομία και στην κοινωνία και ευελπιστούμε να χτίζουμε κάθε μέρα σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, σε ένα δύσκολο για εμάς οικονομικό περιβάλλον».

3Περιμένοντας τα Χριστούγεννα και τον στολισμό της πόλης
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, οι έμποροι ευελπιστούν σε αύξηση της κίνησης στα καταστήματα την περίοδο των Χριστουγέννων. «Ελπίζουμε, όπως πάντα, αν και η κατάσταση που βιώνουμε όλοι μας είναι γνωστή. Είναι δύσκολο για τον καταναλωτή να βρει χρήματα για επιπλέον αγορές, όταν προσπαθεί καθημερινά να αγοράσει τα στοιχειώδη», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Οσον αφορά τον στολισμό της πόλης, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί σημείο αντιπαράθεσης με τις Δημοτικές Αρχές και τους εμπόρους, ο κ. Βουρλάκης δηλώνει πως «έχουμε ζητήσει να συμμετέχει στην επιτροπή στολισμού του Δήμου ένα μέλος από τον Εμπορικό Σύλλογο και έχουμε συγκεκριμένες προτάσεις να καταθέσουμε στη συνάντησή μας με τον δήμαρχο Χανίων, ώστε να μην είναι πάλι “ριγμένα” τα καταστήματα εκτός του εμπορικού κέντρου από άποψη στολισμού». Πρόσθεσε δε ότι «και από την πλευρά μας ως Σύλλογος θα συμβάλλουμε στο μέτρο του δυνατού στον στολισμό».

Απεργιακό κάλεσμα
Εν όψει της απεργιακής κινητοποίησης της Πέμπτης ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου απευθύνει κάλεσμα μαζικής συμμετοχής. Σε επιστολή του (δημοσιεύεται αναλυτικά στη σελ. 37), ο κ. Βουρλάκης καταγγέλλει, μεταξύ άλλων, πως «τα νέα μέτρα που ανέλαβε να υλοποιήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ. ενισχύουν ξεκάθαρα την εισβολή των μονοπωλιακών ομίλων σε όλη την οικονομική δραστηριότητα τόσο με το ξεσκαρτάρισμα των μικρών όσο και με την απελευθέρωση των επαγγελμάτων».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα