Δράσεις ευαισθητοποίησης των μαθητριών και μαθητών του σχολείου γύρω από το ζήτημα της αναπηρίας, πραγματοποιήθηκαν χθες στο Γυμνάσιο Σούδας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν με τη συνεργασία φορέων και ήταν ως επί το πλείστον βιωματικές, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις κινητικές αναπηρίες.
Πρόκειται για τρεις παράλληλες δράσεις που έλαβαν χώρα για το σύνολο των μαθητών της σχολικής μονάδας.
•Παιχνίδι μπάσκετ με αμαξίδια με την καθοδήγηση των αετών Κρήτης και του κ Σκορδυλης
•Ομιλια για την διαφορετικότητα από την κα Κατσικανδαρακη , ΤΟΜΥ Χανίων
•Ανοιχτή συζήτηση με την κυρία Κατακη-Ταμπακη για τις δυσκολίες μετακίνησης και καθημερινότητας ενός παιδιού με κινητικές δυσκολίες
Στόχος των δράσεων ήταν η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στους μαθητές/τριες, η αναγνώριση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους τα άτομα με αναπηρία, αλλά ταυτόχρονα και η διαπίστωση ότι κάποιος που κινείται με αμαξίδιο είναι ένα άτομο όπως όλοι οι άλλοι.
Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να παίξουν μπάσκετ σε αμαξίδιο υπό την καθοδήγηση του κ. Σκορδίλη και του Παγκρήτιου Αθλητικού Συλλόγου Κινητικά Αναπήρων και Παραπληγικών «ΑΕΤΟΙ Κρήτης». Η συμμετοχή από τα παιδιά υπήρξε ενθουσιώδης και ελπίζουμε να πέρασε το μήνυμα ότι η θέληση για παιχνίδι και ζωή συνεχίζει να υπάρχει παρά τα εμπόδια και τις δυσκολίες.
Έπειτα, υπήρξε ενημέρωση από ομάδα παρέμβασης του ΤΟΜΥ γύρω από ζητήματα αναπηρίας και συμπερίληψης, όπου οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν, έθεσαν ερωτήματα και έλυσαν απορίες τους. Τέλος, τιμητική θέση στην εκδήλωση είχαν η κ. … , μητέρα μαθήτριας με κινητικές δυσκολίες που φοιτά στο σχολείο μας, και ο κ. …, …, οι οποίοι μας μετέφεραν την προσωπική τους εμπειρία με την κινητική αναπηρία. Μέσα από το μοίρασμα σκέψεων και την αφήγηση καθημερινών ιστοριών ξεκίνησε μία συνομιλία με τους μαθητές/τριες. Ήταν ένα συγκινητικό σημείο της εκδήλωσης, όπου το ατομικό βίωμα γίνεται συλλογικό μέσω της επικοινωνίας.
Η Διευθύντρια του σxoλείου, Βάγια Πιερράκου, δήλωσε ότι οι τρεις δράσεις άγγιξαν τις ευαίσθητες χορδές των μαθητών και τους επέτρεψαν να προσεγγίσουν βιωματικά τους συνανθρώπους τους με κινητικά προβλήματα. Επίσης, ευχαρίστησε όλους τους φορείς, οι οποίοι βοήθησαν να πραγματοποιηθεί η δράση ευαισθητοποίησης, η οποία φάνηκε να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στις μαθήτριες και μαθητές του σχολείου».
Άπντε, εξέφρασαν την ελπίδα αντίστοιχη ευαισθητοποίηση να δείχνουν οι αρμόδιοι φορείς, ώστε πράγματι να αρθούν τα εμπόδια και να γίνει η συμπερίληψη πράξη.