«…μεγάλωσαν τα γένια μας, η ψυχή μας αλλιώτεψε, αγριεμένο το σκυλί γαβγίζει τη φωνή του, βοήθα καλέ μου μη φαγωθούμε μεταξύ μας….»
Κ. Μύρης
Η πανδημία δυστυχώς στο αποκορύφωμά της. Τα νοσοκομεία γεμάτα, χωρίς κενές κλίνες. Το ΕΣΥ και το ιατρικό προσωπικό στα όριά τους. Ο φοβισμένος πολίτης, με οικονομικά αδιέξοδα, κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα.
Οι νέες γενιές… το μέλλον κάθε χώρας… αντιμέτωποι μ’ ένα ζοφερό και αβέβαιο μέλλον, δεν μπορούν να κάνουν ούτε όνειρα. Η κυβέρνηση προσπαθεί να περιορίσει τον συνωστισμό των πολιτών επιβάλλοντας σκληρά lockdown και από την άλλη παρατηρεί σαν απλός θεατής τους πολίτες που συνωστίζονται στις αστικές συγκοινωνίες, για να πάνε στη δουλειά τους. Μια άλλη εστία εξάπλωσης του ιού είναι ο συνωστισμός των συγκεντρώσεων και διάφορων πορειών – διαμαρτυριών.
Ποιοι κατεβαίνουν στους δρόμους; Νομοτελειακά αυτοί που τους ανήκει το μέλλον: οι νεολαίοι,.. οι οποίοι έχουν χάσει την κοινωνική και την φοιτητική τους ζωή… βλέπουν να υποβαθμίζονται οι σπουδές τους, γιατί το αμφιθέατρο δεν μπορεί να το αντικαταστήσει η τηλεκπαίδευση. Θα περίμενε λοιπόν κανείς το Υπουργείο Παιδείας να προσπαθεί αυτήν την περίοδο να συμπορεύεται και όχι να προκαλεί την αγανάκτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Και για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα και πριν αρχίσουν και κραυγάζουν οι “νοικοκυραίοι”, τα μεμονωμένα περιστατικά παραβατικότητας σε μεμονωμένες σχολές,…. ΑΣΟΕ… θα έπρεπε να είχαν παταχθεί στο ξεκίνημά τους και μάλιστα παραδειγματικά.
Πέραν από τις ευθύνες του πολιτικού προσωπικού, που αρέσκεται στους μονολόγους προς τα “οπαδικά του ακροατήρια” τη μεγάλη ευθύνη τη φέρουν οι Πρυτανικές αρχές. Για τον απλούστατο λόγο, ότι ανέχονταν κάθε είδους παραβατικότητα, εντός των Ιδρυμάτων, ενώ τους παρείχε ο νόμος τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν με δικιά τους εντολή την Αστυνομία.
Αυτοδιοίκητο κ. Καθηγητές δεν σημαίνει μόνο να διδάσκω στο αμφιθέατρο, αλλά να διοικώ να προωθώ τα συμφέροντα με τον καλύτερο τρόπο του Ιδρύματος και βεβαίως να περιορίζω, να αποθαρρύνω και να καταστέλλω τις παραβατικότητες. Έχοντας λοιπόν αυτήν την δικαιολογία η κα υπουργός νομοθέτησε κάτι πρωτάκουστο στον Δυτικό κόσμο… κάτι που είναι αδιανόητο ακόμη και για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια των ΗΠΑ. Αντί λοιπόν, όπως συμβαίνει σε Ευρώπη και Αμερική, να έχει κάθε Ίδρυμα τη δικιά του υπηρεσία ασφάλειας, έδωσε αυτήν την αρμοδιότητα στον κ. Χρυσοχοΐδη, όπου διαπιστώνουμε καθημερινά την πολιτική του πρακτική, η οποία είναι συγκρουσιακή.
Γιατί πώς αλλιώς να ερμηνεύσουμε τις δηλώσεις του μετά τον βίαιο ξυλοδαρμό του νεαρού από κάποιους αστυνομικούς στη Ν. Σμύρνη. Όχι να παραιτηθεί, αλλά δεν ζήτησε καν συγγνώμη. Πώς να εξηγήσουμε, ότι ενώ είχαν βγάλει ανακοίνωση οι φοιτητές στο ΑΠΘ, ότι η κατάληψη λήγει στις 11 το πρωί της περασμένης Πέμπτης, έδωσε αυτός εντολή στην Αστυνομία να επέμβει βίαια με ελικόπτερα και Drone στις 5:30 τα ξημερώματα. Δυο-τρεις ώρες πριν αναχωρήσουν ειρηνικά οι φοιτητές. Τι ήθελε να μας δείξει; Την υπεροχή του;
Αυτό που αποκόμισε ο πολίτης, δεν είναι ότι ηττήθηκαν τα παιδιά, απαράδεκτο σε μια πολιτική ηγεσία που επιδιώκει κάτι τέτοιο, αλλά ότι η συγκεκριμένη πολιτική ηγεσία επιδιώκει τη σύγκρουση και την πόλωση.
18 μέρες κράτησε η κατάληψη γιατί δεν την σταμάτησε από τις πρώτες μέρες;
Τεράστιες οι ευθύνες και των πρυτανικών Αρχών που επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά την αδυναμία τους να διοικήσουν το πνευματικό ίδρυμα.
Πώς να εξηγήσω το νομοθέτημα του Υπ. Παιδείας, όπου -αν είναι δυνατόν- εξισώνει τα ιδιωτικά κολέγια με τα δημόσια πανεπιστήμια της χώρας, χωρίς μάλιστα να απαιτεί μίνιμουμ βάσεις εισαγωγής σε αυτά, όπως απαιτεί πλέον για τα δημόσια πανεπιστήμια.
Πρώτον υποβαθμίζεται έτσι το ελληνικό πανεπιστήμιο και δεύτερον προκύπτει μία μεγάλη ανισότητα. Ο μαθητής του 8 ή του 9 δεν θα μπορεί να σπουδάσει σε πανεπιστημιακή σχολή, θα μπορεί όμως αν έχει λεφτά η οικογένεια του να πάει σε οποιοδήποτε ιδιωτικό κολέγιο… αφού τώρα οι τίτλοι σπουδών θα είναι πλέον ισότιμοι.
Είναι πλέον ξεκάθαρο, ότι τον δρόμο της σύγκρουσης τον επιλέγει συνειδητά η κυβέρνηση και όχι οι νεολαίοι.
Θα έπρεπε να γνωρίζουν οι κυβερνώντες ότι, όταν υπάρχει αρνητική δράση… υπάρχει πάντα και η αντίδραση.
Αξιότιμε κύριε, το κείμενο σας είναι εξ αντικειμένου πολύ ενδιαφέρον μιας και θήγει το θέμα της παιδείας . Εν πρώτοις επιτρέψτε μου να διαπιστώσω ότι η πληροφόρηση σας σχετικά με το τι ισχύει στα θέματα ασφαλείας στα ΑΕΙ του εξωτερικού είναι ελλειπής.Αυτό που γίνεται στα πανεπιστήμια μας θυμίζει την “ιδιαίτερη” περίοδο του Μαη του 68 ,την APO και το παραγωγο της την RAF στην Γερμανία και την BRIGATE ROSSE στην Ιταλία.΄Οσοι τα ζήσαμε από κοντά είδαμε να ισοπεδώνονται τα πάντα και μέσα σ΄ένα σουρεάλ παραλογισμό να πετάγονται ζωές στο περιθώριο η να πηγαίνουν στον άλλο κόσμο.Μιας και μιλάμε για την Ιταλία αν πάτε σήμερα σε πανεπιστήμιο στην Ρώμη μπορεί και να νομίσετε ότι είστε στην CAPELA SISTINA και βεβαίως υπάρχει διακριτική αστυνόμευση. Η νεολαία σπουδάζει χωρίς να κάνει ρημαδιό και μπάχαλο τα πανεπιστήμια. Η λεγόμενη δωρεάν παιδεία,η οποία χρηματοδοτείται με τον ιδρώτα και από το υστέρημα του εργαζόμενου ελληνικού λαού ,πρέπει να είναι κτήμα της σπουδάζουσας νεολαίας και όχι τσούρμων αρχοτίποτα που επιδίδονται σε λαθρεμπόριο ναρκωτικών και διαλύουν τα πάντα στο πέρασμα τους.Η χώρα μας είναι κοινοβουλευτική δημοκρατία και οι εφαρμογή των αποφάσεων της Βουλής των Ελλήνων δεν έχει νικητές η ηττημένους.Στην συγκεκριμένη περίπτωση ούτε το υπουργείο νίκησε ούτε οι φοιτητές ηττήθηκαν .Η μόνη εκκρεμότητα που μένει είναι ποιός θα πληρώσει τον βαρκάρη,δηλαδή το δημιουργηθέν καταστροφικό χάος. Οι δημιουργοί του η τα κορόϊδα οι φορολογούμενοι πολίτες; Είναι προς το συμφέρον των “καθημερινών” ελλήνων να υπάρχει εύρηθμη λειτουργία στα ΑΕΙ τα δικά μας παιδιά σπουδάζουν εκεί.Οι έχοντες και κατέχοντες δεν ασχολούνται ούτε με τα δημόσια πανεπιστήμια ούτε με τα κολλέγια.΄Εχουν την δυνατότητα να πληρώνουν δίδακτρα στα γνωστά μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού.Η νεολαία μας δεν πρέπει να παρασύρεται από τα κομματικά νταούλια και να υποθηκεύει το μέλλον της.Το μπάχαλο πριονίζει τις δικές της ευκαιρίες.Τέλος θανατηφόροι εχθροί της χώρας δεν είναι οι φοιτητές είναι : α) η πανδημία 2)ο ισλαμοφασισμός της Άγκυρας και 3)η ανάταξη της οικονομίας με ότι σε αυτήν την έννοια περιλαμβάνεται. “Οι νυκοκοιραίοι” (αν και εσείς εννοείτε σούργελα) θέλουν οι φόροι που πληρώνουν να έχουν ως αποτέλεσμα την καλύτερη δυνατή παιδεία για τα παιδιά τους .Επίσης επιθυμούν να περπατούν στους δρόμους των πόλεων τους χωρίς να δέχονται χωρίς λόγο και αιτία αστυνομική βία,χωρίς να γίνονται παρανάλωμα του πυρός στην Μαρφίν,χωρίς να βλέπουν το αγκάλιασμα του φασισταριού των δύο άκρων υπό τους αλαλγμούς “να καεί να καει το μπ…δελο η βουλή” στις πάνω και κάτω πλατείες,χωρίς να βλέπουν ορδές αναρχοβαρβάρων να κατασκοτώνουν τα όργανα της τάξεως,χωρίς να βλέπουν κάποιους να παίρνουν ρίσκα με την δική τους την ζωή οργανώνοντας διαδηλώσεις εν μέσω πανδημίας γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τις θυσίες των πολιτών και αυτών που μάχονται στην πρώτη γραμμή του συστήματος υγείας….κλπ.κλπ.κλπ..Με εκτίμηση