Με ανοιχτό διαγωνισμό εκποίησης θα επιχειρηθεί η απομάκρυνση του ναυαγισμένου πλοίου “Μανάσα” το οποίο εδώ και σχεδόν έναν χρόνο παραμένει στη θάλασσα της Κισσάμου, κοντά στην παραλία του Δραπανιά.
Το πλοίο ναυάγησε στις 25 Ιανουαρίου 2022 και, μέχρι σήμερα, τείνει να γίνει… μόνιμο αξιοθέατο.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλοίο το οποίο κατά το ναυάγιο είχε κοπεί στα δύο, ανήκει σε πλοιοκτήτρια εταιρεία με έδρα το Μπελίζ (ανεξάρτητη χώρα της Κεντρικής Αμερικής, στις βορειοδυτικές ακτές της Καραϊβικής). Από το Λιμενικό έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ενημερωθεί η εταιρεία μέσω του υπουργείου Εξωτερικών.
Ωστόσο, από την εταιρεία δεν εκδηλώθηκε, έως σήμερα, κανένα ενδιαφέρον για το πλοίο και την απομάκρυνσή του. Ετσι, αυτή τη στιγμή το Λιμεναρχείο στο οποίο ανήκει η αρμοδιότητα, αναμένεται να προχωρήσει σε διαγωνισμό εκποίησης, με σκοπό να απομακρυνθεί από ιδιώτη, εφόσον εκδηλωθεί ενδιαφέρον. Αν ο διαγωνισμός αποβεί άγονος, θα επαναληφθεί άλλες δύο φορές. Αν αποβεί άγονος και τις τρεις συνολικά φορές, τότε η ευθύνη απομάκρυνσης του ναυαγίου θα περάσει στην πολιτεία. Ερώτημα αποτελεί κατά πόσο μπορεί να ενδιαφερθεί μια ιδιωτική εταιρεία για την ανέλκυση και παραλαβή ενός… κομμένου στα δύο πλοίου καθώς το κόστος δεν είναι μικρό. Ωστόσο, γνώστες αυτών των θεμάτων εκτιμούν ότι είναι πιθανό να εκδηλωθεί ενδιαφέρον από εταιρεία για το μέταλλο του πλοίου. Σε κάθε περίπτωση, έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν ότι άμεσα θα διενεργηθεί ο διαγωνισμός εκποίησης.
ΤΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Στο μεταξύ, το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων, αν και δεν έχει αρμοδιότητα, παρακολουθεί στενά το συγκεκριμένο θέμα. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης, λέει στα “Χ.ν.” ότι πληροφορίες αναφέρουν ότι «το πλοίο ήταν ανασφάλιστο και δεν έχουν εμφανιστεί καθόλου οι πλοιοκτήτες, δεν δίνουν σημεία ζωής. Οπότε θεωρείται ναυάγιο για το οποίο πρέπει να εκκινήσει τις διαδικασίες το υπουργείο Ναυτιλίας, να αξιολογήσει το κόστος ή να γίνει διαγωνισμός, αν υπάρχει ενδιαφέρον από κάποιον να το ανασύρει». Ο ίδιος επισημαίνει ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις, ναυάγια όπως στη Σαντορίνη το “Σάμινα” υπάρχουν εδώ 15 και 20 χρόνια και δεν έχουν γίνει ανελκύσεις λόγω του τεράστιου κόστους που έχουν αυτές οι επιχειρήσεις ενώ σημειώνει ότι είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να «υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτη σε διαγωννισμό, επειδή το πλοίο ήταν μεταλλικό. Ενδιαφέον από ιδιώτη να το ανελκύσει και να το εκμεταλλευτεί».