Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ε.Π.Κ.Κρήτης: “Υποχρεωτικό το εμφιαλωμένο ελαιόλαδο στα εστιατόρια”

“Υποχρεωτικό το εμφιαλωμένο ελαιόλαδο,στα εστιατόρια”, υπενθυμίζει με ανακοίνωση της η΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση: «Επειδή παρατηρείται ότι ελάχιστα είναι τα εστιατόρια, στα οποία ο καταναλωτής ,μπορεί να βρει στα τραπέζια ελαιόλαδο, σε συσκευασία μιας χρήσης, ως η υπάρχουσα νομοθεσία ορίζει, η Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , οφείλει να ενημερώσει τους καταναλωτές ,τα εξής:
Το μέτρο “περί υποχρεωτικότητας χρήσης ..” θεσπίστηκε πριν από ένα χρόνο, στο πλαίσιο της αναθεώρησης των κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ) (άρθρο 71, παρ. 2, εδάφιο γ) και προβλέπει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2018, το κάθε είδους έλαιο που προορίζεται στον τελικό καταναλωτή για επιτραπέζια χρήση, κατόπιν του σταδίου της παρασκευής του γεύματος στην κουζίνα των καταστημάτων, πρέπει να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο μέσω σφραγισμένων μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών ή συσκευασιών μιας χρήσης που θα διατίθενται από το κατάστημα και θα φέρουν τις απαιτούμενες επισημάνσεις. Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται η επιβολή προστίμου 500 ευρώ. Επειδή το μέτρο δεν “έπιασε”, το πλέον σύνηθες είναι ,να μην υπάρχει πια ούτε το κλασικό «λαδόξιδο» ούτε όμως και οι συσκευασίες μιας χρήσης.
Αρχικά οι επιχειρήσεις εστίασης υποστήριζαν ως αιτιολογία μη εφαρμογής του μέτρου,ότι δεν έβρισκαν τέτοιες συσκευασίες, κάτι που σύμφωνα με στελέχη του ΣΕΒΙΤΕΛ (Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου) είναι ανακριβές, καθώς πάνω από το 60% των ελαιουργικών επιχειρήσεων, παράγει μικρές συσκευασίες (π.χ. των 100 ml).
Σε άλλες περιπτώσεις σερβίρεται μεν συσκευασία μιας χρήσης, αλλά συνοδεύεται από υψηλή χρέωση, ακόμη και προς 3 ευρώ, σύμφωνα με καταγγελίες καταναλωτών
Σημειώνεται ότι οι κανόνες ΔΙΕΠΠΥ ,δεν ορίζουν ούτε το μέγεθος της συσκευασίας ,ούτε τη χρέωση, αφήνοντας τα στοιχεία αυτά στη διακριτική ευχέρεια του εστιατορίου, αρκεί να αναγράφεται στο τιμοκατάλογο. Υπάρχει βεβαίως και η περίπτωση που αν ζητήσει ο καταναλωτής επιπλέον λάδι, στη σαλάτα του, ο σερβιτόρος παίρνει το πιάτο στην κουζίνα και προσθέτει λάδι, αλλά, βεβαίως, χωρίς να γνωρίζει ο πελάτης την προέλευση του προϊόντος».

Τέλος, επειδή η ‘Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, αναφέρε ότι επειδή « δραστηριοποιείται σε παραγωγικό νησί ελαιολάδου, και οφείλει να βοηθήσει στην κατανάλωση από τις τοπικές επιχειρήσεις (ταβέρνες ,εστιατόρια) του εν λόγω προϊόντος,για ενίσχυση της παραγωγής, είτε απευθείας στην τοπική κατανάλωση , είτε μέσω τουριστικής διοχέτευσης, ζητά τόσο από τις επιχειρήσεις ,όσο και από τις αρμόδιες υπηρεσίες την εφαρμογή του μέτρου, από τους καταναλωτές ζητά, την προσοχή τους, ώστε να μην πέφτουν “θύματα” οικονομικής εκμετάλλευσης».
Για ενημέρωση και καταγγελίες στο τηλ. 1520 και τηλ. 2821092666

 


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα