«Η ακρίβεια μπορεί, σε ένα βαθμό, να αντιμετωπιστεί και με την αλλαγή των δικών μας συνηθειών ως καταναλωτών, με την τροποποίηση των επιλογών μας και κυρίως, με την ενημέρωσή μας για την απόκτηση καταναλωτικής συνείδησης». Αυτό σημειώνει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, σε ανακοίνωσή της με την οποία υπογραμμίζει ορισμένες χρήσιμες συνήθειες για τους καταναλωτές, προκειμένου να μην πέφτουν θύματα εμπορικών πρακτικών. Συγκεκριμένα προτείνει τα εξής:
Πριν από την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, φτιάχνουμε λίστα αγορών, με βάση τις ανάγκες μας και από την οποία δεν παρεκκλίνουμε.
Αγοράζουμε τα προϊόντα που χρειαζόμαστε, χωρίς να επηρεαζόμαστε από τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών.
Ελέγχουμε αν υπάρχει, για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε, κάποια προσφορά.
Αγοράζουμε το προϊόν στην ποσότητα που χρειαζόμαστε.
Ελέγχουμε την τιμή μονάδος του προϊόντος που θα πάρουμε, δηλαδή την τιμή γραμμαρίων (κιλού), ml (λίτρου) κλπ. Κι αυτό γιατί έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο πλασματικών προσφορών, όταν προϊόντα εκτός υποτιθέμενης προσφοράς, έχουν μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης τιμής μονάδας.
Κάνουμε σύγκριση προϊόντων για την ποιότητα και την τιμή.
Ελέγχουμε πάντα τις αποδείξεις, και αυτό γιατί έχει συμβεί να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή να εμφανίζεται στην ταμειακή μηχανή.
Ελέγχουμε την αναγραφή της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας.