Ενημερωτική εκδήλωση για την εφαρμογή των ανοικτών δεδομένων μέσα από το πρόγραμμα Homer για τον αγροτουρισμό, την εκπαίδευση, τη δημόσια διοίκηση παρουσιάστηκε από το Πανεπιστήμιο Κρήτης σήμερα στα Χανιά.
«Το έργο Ηomer αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση και ανάδειξη πιθανών εφαρμογών ανοικτών δεδομένων. Που έχουν να κάνουν είτε με το δημόσιο, είτε με τον ιδιωτικό τομέα. Τα ανοικτά δεδομένα είναι μια κεντρική πολιτική προτεραιότητα σε επίπεδο Ε.Ε. και Ελληνικού Δημοσίου» ανάφερε ο κ.
Κωνσταντίνος Μανασάκης οικονομολόγος λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης που είχε και την ευθύνη συντονισμού της εκδήλωσης.
Το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχει αναλάβει το τεχνικό κομμάτι ανάπτυξης της σχετικής πλατφόρμας και έχει υπογράψει προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Κρήτης προκειμένου δημόσια δεδομένα που ήταν στη διάθεση της Περιφέρειας Κρήτης να περάσουν στα κατάλληλα format και να ανοίξουν ώστε να είναι ανοικτά και διαθέσιμα στον οποιονδήποτε.
Τα ανοικτά δεδομένα είναι χρήσιμα:
• Για τις επιχειρήσεις: Γιατί έχοντας τα κατάλληλα δεδομένα και την κατάλληλη πληροφορία σχεδιάζουν προϊόντα και υπηρεσίες που απευθύνονται σε στοχευμένο αγοραστικό κοινό.
• Για τους καταναλωτές: Γιατί έτσι θα έχουν πλήρη γνώση, ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών των προϊόντων και υπηρεσιών και τα οποία εκδηλώνουν ζήτηση.
• Για τους Δήμους και τις Περιφέρειες: Για να αναπτύσσουν και να σχεδιάζουν δράσεις.
«Ένα παράδειγμα ιδιωτικών δεδομένων είναι αυτά που έχει αναπτύξει η Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης με βάση τη λογική ανοίγματος δεδομένων που μέχρι πρόσφατα ήταν ιδιωτικά και που τοποθετούνται σε μια κατάλληλη πλατφόρμα πληροφορικής . Με αυτά τα δεδομένα σχεδιάζονται υπηρεσίες για όποιον θέλει να έλθει στην Κρήτη και να κάνει αγροτουρισμό. Να σχεδιάσει μόνος του τη διαμονή του εδώ» τόνισε ο κ. Μανασάκης.
Για την Ένωση Αγροτουρισμού Κρήτης που ήδη υλοποιεί τη δράση των ανοικτών δεδομένων η πρόεδρος της κ. Κορίνα Μηλιαράκη επισήμανε πως «με τα ανοικτά δεδομένα εμπλουτίζουμε το προϊόν που έχουμε δημιουργήσει προσφέροντας τη δυνατότητα να φανούν οι πληροφορίες και οι γνώσεις, οι δραστηριότητες, τα προϊόντα που υπάρχουν στην ύπαιθρο. Όταν κάποιος κάνει μια δραστηριότητα το κοινοποιεί και μέσω του διαδικτύου μπορούν να το μάθουν όλοι. Είναι πολύ σημαντική η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων γιατί έτσι αναδεικνύεται ο πλούτος της Κρήτης που δεν είναι γνωστός προς τα έξω. Η Κρήτη είναι γνωστή για το μαζικό τουρισμό της ενώ εμείς προσπαθούμε να προωθήσουμε τον «θησαυρό» της υπαίθρου που έχει να κάνει με δραστηριότητες, με το φυσικό κάλλος, τα προϊόντα, τον πολιτισμό μας».