Το ναυτικό δυστύχημα Αίγινα δεν αποτελεί εξαίρεση. Κάθε καλοκαίρι στις θάλασσές μας σημειώνονται ατυχήματα, άλλα πιο σοβαρά και άλλα λιγότερο, στα οποία εμπλέκονται ταχύπλοα σκάφη.
Όπως επισημαίνουν στα Νέα της Τετάρτης, άνθρωποι με εμπειρία, στις περισσότερες περιπτώσεις η απροσεξία και η έλλειψη ναυτικής αγωγής από πλευράς των χειριστών είναι οι βασικές αιτίες που οδηγούν σε τραγικά αποτελέσματα.
«Κάθε χρόνο έχουμε ατυχήματα ή δυστυχήματα στις θάλασσες. Άλλοι χειριστές οδηγούν τα σκάφη μεθυσμένοι. Άλλοι δεν τηρούν τους κανόνες και τις αποστάσεις ασφαλείας από τις ακτές. Στις περισσότερες περιπτώσεις τα ναυτικά ατυχήματα με ταχύπλοα οφείλονται καθαρά σε απροσεξία και σε έλλειψη ναυτικής αγωγής» επισημαίνει ο εκπαιδευτής χειριστών ταχύπλοων σκαφών, κυβερνήτης και μέλος του ΔΣ του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Χειριστών Ταχύπλοων Ξενοφώντας Σιδέρης.
Τα τραγικά περιστατικά με ταχύπλοα που έχουν συμβεί κοντά στις ακτές τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνουν τα λεγόμενά του.
Τον Αύγουστο του 2012 ένας 47χρονος αστυνομικός είχε βρει τραγικό θάνατο όταν την ώρα που κολυμπούσε πέρασε από πάνω του ταχύπλοο. Ο 25χρονος χειριστής του ταχύπλοου και υποπλοίαρχος του Εμπορικού Ναυτικού, όπως αποδείχθηκε – από το αλκοτέστ στο οποίο τον υπέβαλαν οι λιμενικοί – οδηγούσε μεθυσμένος. Ο άτυχος άνδρας κολυμπούσε σε απόσταση περίπου 60 μέτρων από την ακτή.
Τον Ιούνιο του 2016 δύο άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά και μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Ηρακλείου όταν το τζετ σκι στο οποίο επέβαιναν στην περιοχή της Σταλίδας συγκρούστηκε με τουριστικό σκάφος στο οποίο βρίσκονταν 90 άτομα.
Δύο χρόνια νωρίτερα, στις 7 Αυγούστου 2014 ένας Ιταλός τουρίστας στους Παξούς υπέστη μερικό ακρωτηριασμό στο χέρι του καθώς κολυμπούσε όταν τον χτύπησε μικρό ταχύπλοο.
Δύο βασικοί κανόνες που πρέπει να τηρούν οι χειριστές ταχύπλοων λέει ο ίδιος -και οι οποίοι αρκετές φορές δεν τηρούνται- είναι αυτοί που αφορούν την απόσταση ασφαλείας από την ακτή.
Ο χειριστής ταχύπλοου είναι υποχρεωμένος να βρίσκεται σε απόσταση 200 μέτρων από το σύνηθες σημείο όπου μπορεί να φθάσει ο τελευταίος κολυμβητής. Και σε αυτήν την απόσταση δεν πρέπει να κινείται με ταχύτητα πάνω από πέντε κόμβους.
Άνθρωποι που γνωρίζουν την περιοχή της Πέρδικας τονίζουν πως τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο – και ειδικά την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου – η κίνηση σκαφών μπροστά από το ψαροχώρι και την παραλία είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα βελτίωσης στον τομέα της εκπαίδευσης των χειριστών ταχύπλοων. Μέχρι το 2012 δεν ήταν υποχρεωτικό για έναν υποψήφιο χειριστή να έχει κάνει μαθήματα προτού δώσει εξετάσεις για να αποκτήσει το δίπλωμα χειριστή.
Στο μέσο της διαδρομής, και υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, το ταχύπλοο εμβόλισε το τουριστικό, το οποίο ανετράπη και βυθίστηκε. Επιτόπου έσπευσαν τρία σκάφη του Λιμενικού, καθώς και αλιευτικά και άλλα ταχύπλοα. Μέσα σε λίγα λεπτά ανασύρθηκαν νεκροί ο χειριστής του τουριστικού σκάφους, το παιδί και ένας από τους επιβάτες. Περίπου δύο ώρες μετά εντοπίστηκε σε βάθος 20 μέτρων και ανασύρθηκε από άνδρες του Λιμενικού η σορός του τέταρτου θύματος.
ΠΗΓΗ: In.gr