Πέμπτη, 15 Αυγούστου, 2024

Εγκρίθηκε η μελέτη για ποδηλατόδρομο στα Χανιά

Η μελέτη του έργου “Διαμόρφωση Πράσινης Διαδρομής και Ποδηλατοδρόμου στον άξονα των οδών Χατζημιχάλη Γιάνναρη, Σκαλίδη και Πειραιώς” πήρε την έγκριση της επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Χανίων στην τελευταία της συνεδρίαση που έγινε κεκλεισμένων των θυρών. Η πρόταση θα υποβληθεί για χρηματοδότηση στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) του Δήμου Χανίων για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί 11 εκ. ευρώ από την προηγούμενη δημοτική Αρχή.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ
Η περιοχή μελέτης έχει συνολικό εμβαδό περίπου 14.176 τ.μ. και περιλαμβάνει τις κεντρικές οδούς Χατζημιχάλη Γιάνναρη ,Σκαλίδη και τμήμα της οδού Πειραιώς με συνολικό μήκος άξονα παρέμβασης 900 μ.
Σύμφωνα με την απόφαση που έχει ανέβει στην “Διαύγεια” του Δήμου Χανίων, το σχέδιο περιλαμβάνει τα εξής:
Στις οδούς Χ.Γιάνναρη-Σκαλίδη προτείνεται η οργάνωση κίνησης οχημάτων σε δύο λωρίδες κίνησης πλάτους 3,25μ η καθεμία . Στο τμήμα του κόμβου της Δημοτικής Αγοράς οι λωρίδες κίνησης είναι τρεις , με πλάτος 3,25μ.

Η οδός Πειραιώς οργανώνεται με μια λωρίδα κίνησης πλάτους 3,50μ. Ο αριθμός των λωρίδων κίνησης και η κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων παραμένει ως έχει και στην
σημερινή κατάσταση. Οργανώνεται μόνο στα τμήματα των οδών όπου το πλάτος μεταξύ των οικοδομικών γραμμών είναι μεγαλύτερο των 14 μ. ώστε να παραχωρείται ικανός ελεύθερος χώρος στα νέα πεζοδρόμια. Οι θέσεις σχεδιάζονται σε καθορισμένες εσοχές στα πεζοδρόμια (Ι.Χ. οχήματα , θέση στάθμευσης ΑμεΑ (βαν ΑμεΑ και μοτοσυκλέτες) και δημιουργούνται δύο καθορισμένες θέσεις φορτοεκφόρτωσης. Τα πεζοδρόμια επανασχεδιάζονται με μέσω πλάτος 2,75μ , ομότιμα κατανεμημένο στις δυο πλευρές του κάθε δρόμου με ιδιαίτερη προσοχή να κατοχυρώνεται και στα πιο δυσμενή σημεία ζώνη ελεύθερης όδευσης με ελάχιστη διάσταση το 1,85μ. Οι ράμπες προσαρμογής με το οδόστρωμα έχουν κλίση έως 6% .
Οι διαβάσεις των πεζών οργανώνονται ώστε να είναι ασφαλής η διέλευση των πεζών σε κάθε σημείο του εμπορικού άξονα. Σε επιλεγμένα σημεία στην οδό Χ.Γιάνναρη (στην συμβολή με την οδό Μυλωνογιάννη) και στην οδό Σκαλίδη (στην συμβολή με την οδό Πειραιώς) προτείνεται η εγκατάσταση πεζοφάναρων με ηχητικό σήμα για την ασφαλή διέλευση πεζών και την εξυπηρέτηση ατόμων με μειωμένη όραση .
Επιλέγεται ο τύπος του διαδρόμου αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου πλάτους 1,50μ , μονής κατεύθυνσης ομόρροπης με τα οχήματα , στη στάθμη του οδοστρώματος , με διαχωριστική νησίδα.
Θέσεις στάσης αστικών λεωφορείων: Σήμερα από τον άξονα Χ.Γιάνναρη- Σκαλίδη διέρχονται λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ Χανίων με στάσεις και αφετηρίες και εξυπηρετούν γραμμές κίνησης από το κέντρο προς όλες τις περιοχές της πόλης ερχόμενα από τις οδούς Τζανακάκη, Ελ. Βενιζέλου και Α. Παπανδρέου. Στην περιοχή του κόμβου της Αγοράς υπάρχει στάση και αφετηρία της γραμμής προς Σούδα. Το σημείο δεν απέχει τις απαιτούμενες αποστάσεις από διασταυρώσεις και φωτεινούς σηματοδότες και έτσι θα πρέπει να απομακρυνθεί. Προτείνεται η κατάργηση της συγκεκριμένης στάσης και η μετατόπιση της σε θέση εκτός περιοχής παρέμβασης που απέχει από τους φωτεινούς
σηματοδότες τις κατάλληλες αποστάσεις όπως φαίνεται και στο τεύχος κυκλοφοριακής τεκμηρίωσης της μελέτης. Η επιτροπή αποφάσισε ότι η απαιτούμενη απόφαση καθορισμού των νέων στάσεων – αφετηριών θα ληφθεί εγκαίρως. Το σύνολο των λειτουργών του αστικού ΚΤΕΛ αποτελεί αντικείμενο μελέτης και επανασχεδιασμού στο πλαίσιο του ΣΒΑΚ Δήμου Χανίων


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα