Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Είναι εφικτό ένα τούνελ στις Καλύβες;

» Έκθεση Μηχανικού που κατατέθηκε στη διαβούλευση

 

Εφικτή, χαμηλού κόστους και συμβατή με το έργο είναι η κατασκευή Cut and Cover (τούνελ) στις Δυτ. Καλύβες σημειώνει εξειδικευμένος μηχανικός που ανέλαβε να διαμορφώσει πρόταση που κατατέθηκε στη διαβούλευση για το έργο του ΒΟΑΚ. Στην έκθεση του ο κ. Χαράμπος Χατζηβασίλης σημειώνει πως η πρόταση του στηρίζεται στις εξής παραδοχές: «Δεν προτείνεται τροποποίηση της χάραξης οριζοντιογραφικά, δηλαδή δεν προτείνεται μετατόπιση του άξονα σε νέα θέση. Οι κορυφές του άξονα και όλα τα στοιχεία αυτών (ακτίνα κεντρικού κυκλικού τόξου, παράμετρος κλωθοειδούς κα) ταυτίζονται με τα δεδομένα της πρότασης του Υπουργείου. Κατά συνέπεια δεν αλλάζουν τα χωρικά δεδομένα που έχει λάβει υπόψη της η πρόταση του Υπουργείου (στοιχεία σχετικά με την Αρχαιολογία, τις προστατευόμενες περιοχές NATURA κα).

Επίσης δεν αλλάζει τις προβλεπόμενες αποκαταστάσεις των συνδέσεων με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο (Άνω Διαβάσεις, Κάτω Διαβάσεις και παράπλευρο οδικό δίκτυο). » Αντίθετα η προτεινόμενη τροποποίηση της χάραξης όπως τονίζει «αφορά στην αλλαγή της μηκοτομής, δηλαδή τον ¨υποβιβασμό¨ της στάθμης της επιφάνειας κυκλοφορίας της οδού. »

Για αυτό και προτείνεται λοιπόν η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού τμήματος «με την μέθοδο ¨CUT AND COVER¨, δηλαδή την επιφανειακή εκσκαφή μέχρι το απαιτούμενο βάθος, την κατασκευή ενός ¨κιβωτίου¨ ορθογωνικής διατομής από οπλισμένο σκυρόδεμα (σαν σήραγγα) και την επανεπίχωση του με τα υλικά εκσκαφής. Μάλιστα έχουν μελετηθεί δύο εναλλακτικές εκδοχές με διαφορετικό βάθος εκσκαφής. Το αποτέλεσμα θα είναι περιβαλλοντικά πλήρως αποδεκτό, αφού : Δεν απαιτείται η εκσκαφή των ορυγμάτων με μέγιστο ύψος ορύγματος (στον άξονα την οδού) είναι 14,16 μ. Δεν απαιτείται η κατασκευή των επιχωμάτων μέγιστο ύψος επιχώματος (στον άξονα την οδού) είναι 10,90 μ. Εξαλείφεται σχεδόν εξ ολοκλήρου η ηχητική ρύπανση της περιοχής. Το έδαφος, πάνω από την περιοχή επέμβασης μπορεί να φυτευτεί και να αποτελέσει ένα πρόσθετο πνεύμονα πρασίνου.

» Σε ότι αφορά το κόστος του Cut and Cover υπολογίζεται για ένα τούνελ 350 -380 μ. υπολογίζεται ότι δεν θα κοστίσει περισσότερο από 13 εκ. ευρώ, ενώ ανάλογες κατασκευές προβλέφτηκαν και για την περιοχή της Γεωργιούπολης και για άλλα σημεία του ΒΟΑΚ.

ΜΕΤΡΗΣΗ ΘΟΡΥΒΟΥ

Χρησιμοποιώντας εφαρμογή κάτοικοι της περιοχής μέτρησαν την ένταση του θορύβου – παρουσία των “Χ.ν.” – κατά τις πρωινές ώρες όταν από το σημείο διέρχονται μεγάλες νταλίκες που φεύγουν ή κατευθύνονται στο λιμάνι της Σούδας. Ο μετρητής έφτασε κοντά στα 90 desibel (συγκεκριμένα 88 db) για μια απόσταση 50 μέτρων και κάτι ανάλογο συμβαίνει κάθε φορά που περνάει από το συγκεκριμένο σημείο βαρύ όχημα. Οι κάτοικοι είναι βέβαιοι ότι με το νέο ΒΟΑΚ οι ταχύτητες των οχημάτων και των δικύκλων θα είναι ακόμα μεγαλύτερες με αποτέλεσμα οι συνθήκες που θα δημιουργηθούν στην περιοχή θα είναι αφόρητες από άποψης ήχου.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα