Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου, 2024

Eίσοδος σε νέα εποχή

Ανοίγει την ερχόμενη Κυριακή στο Αλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης η “αυλαία”» της νέας σεζόν στη Φόρμουλα 1, με τις σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς να είναι το στοιχείο που χαρακτηρίζει το νέο πρωτάθλημα και οι οποίες προμηνύουν μία εντελώς διαφορετική σεζόν σε σχέση με την περυσινή… ανιαρή χρονιά, που η Red Bull και ο Σεμπάστιαν Φέτελ πανηγύρισαν -για τέταρτη διαδοχική φορά- το “νταμπλ» των τίτλων σε οδηγούς και κατασκευαστές.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αποφάσισε να κάνει κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς, προκειμένου να μειωθεί το κόστος, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου.
Η πιο μεγάλη αλλαγή είναι αυτή που ορίζει ότι οι κινητήρες 2,4 λίτρων σε διάταξη V8, τους οποίους έφεραν πέρυσι τα μονοθέσια της Φόρμουλα 1, αποτελούν παρελθόν, αντικαθίστανται από φέτος από κινητήρες 1,6 λίτρου σε διάταξη V6 με υπερτροφοδοσία (turbo) και συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ERS). Οι οδηγοί θα πρέπει επίσης να προσέχουν πολύ και την κατανάλωση του μονοθεσίου τους, καθώς από φέτος θα έχουν μόνο 100 κιλά στο ρεζερβουάρ τους σε κάθε αγώνα. Στον αγωνιστικό τομέα και σε ό,τι αφορά τα πρόσωπα, στο φετινό πρωτάθλημα δεν θα “τρέξει” -μετά από 12 συναπτά έτη- ο Μαρκ Γουέμπερ, καθώς ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούνιο πως αποχωρεί από τη Φόρμουλα 1 για να ενταχθεί στο δυναμικό της Πόρσε. Τη θέση του Αυστραλού στην πρωταθλήτρια Red Bull πήρε ο συμπατριώτης του, Ντανιέλ Ρικιάρντο, από την Toro Rosso, η οποία επέλεξε να τον αντικαταστήσει με τον Ρώσο Ντανίλ Κβιάτ. Επίσης, ο Φελίπε Μάσα αποτελεί παρελθόν από τη Φεράρι μετά από οκτώ χρόνια παρουσίας, καθώς συνεχίζει στη Γουίλιαμς, που πήρε τη θέση του Παστόρ Μαλντονάντο. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα “μετακόμισε” στη Λότους για να καλύψει το κενό του Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος επιστρέφει στη Φεράρι, με την οποία πανηγύρισε το 2007 τον μοναδικό μέχρι σήμερα τίτλο του στους οδηγούς. Ο Σέρχιο Πέρες αποχώρησε από τη ΜακΛάρεν μετά από θητεία ενός έτους και αντικαταστάθηκε από τον Δανό Κέβιν Μάγκνουσεν. Ο Μεξικανός εντάχθηκε στο δυναμικό της Force India, που θα έχει “ομόσταυλο” τον Γερμανό Νίκο Χούλκενμπεργκ, ο οποίος επέστρεψε στην ομάδα μετά από ένα χρόνο στη Ζάουμπερ. Μετά τη συμφωνία με Πέρες και Χούλκενμπεργκ, παρελθόν από τη Force India αποτέλεσαν ο Πολ ντι Ρέστα, ο οποίος δεν θα “τρέχει” φέτος στη Φόρμουλα 1, και ο Αντριαν Σούτιλ, ο οποίος “μεταπήδησε” στη Ζάουμπερ. Ο Καμούι Κομπαγιάσι επιστρέφει στη Φόρμουλα 1 με την Caterham, καθώς το 2013 έμεινε εκτός πρωταθλήματος, ενώ θα έχει “ομόσταυλο” τον Σουηδό Μάρκους Έρικσον, με αποτέλεσμα οι (οδηγοί της ομάδας για το 2013) Γκίντο φαν ντερ Γκάρντε και Σαρλ Πικ να χάσουν τις θέσεις τους και να είναι πλέον οδηγοί δοκιμών, ο Ολλανδός στη Ζάουμπερ και ο Γάλλος στη Λότους. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Κβιάτ, Μάγκνουσεν και Έρικσον θα κάνουν στη σεζόν που αρχίζει σε λίγες ημέρες το ντεμπούτο τους στη Φόρμουλα 1, ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι οδηγός δοκιμών στη Γουίλιαμς είναι η Σούζι Βολφ, η οποία μάλιστα θα λάβει μέρος στο πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών σε επιλεγμένους αγώνες. Σε αυτή την περίπτωση η οδηγός από τη Σκοτία, η οποία είναι σύζυγος του εκτελεστικού διευθυντή της ομάδας της Μερτσέντες, Τότο Βολφ, θα γίνει η πρώτη γυναίκα οδηγός που θα μετάσχει στο τριήμερο ενός γκραν πρι της Φόρμουλα 1 μετά το 1992 και την Ιταλίδα Τζιοβάνα Αμάτι, η οποία δεν κατάφερε να προκριθεί για το γκραν πρι της Βραζιλίας.

Τηλεοπτικά η Φόρμουλα 1
Η τηλεόραση του Alpha θα καλύψει το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, τους περισσότερους εκ των οποίων σε ζωντανή μετάδοση. Είναι μία ευχάριστη εξέλιξη για τους Ελληνες φίλους του κορυφαίου μηχανοκίνητου σπορ, το οποίο μπαίνει σε μία νέα εποχή φέτος, λόγω των πολλών και ριζικών αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς. Η αρχή των μεταδόσεων θα γίνει με τον αγώνα της Αυστραλίας, ο οποίος, όμως θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση, το μεσημέρι της Κυριακής 16/3, στις 3 μ.μ. Ο αγώνας ξεκινά κανονικά στις 8 π.μ. ώρα Ελλάδος. H εκπομπή του Alpha θα ξεκινήσει μια ώρα νωρίτερα, στις 2 μ.μ. προβάλλοντας στιγμιότυπα από τη μάχη των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου. Την παρουσίαση των αγώνων θα αναλάβουν ο Τάκης Πουρναράκης και ο Πάνος Σεϊτανίδης. Οσοι τυχεροί διαθέτουν ΟΤΕ TV θα έχουν τη δυνατότητα για ακόμα μια χρονιά να παρακολουθήσουν κάθε δραστηριότητα των 19 αγωνιστικών 3ημέρων σε απευθείας μετάδοση.

Οι αλλαγές στους κανονισμούς
Η σεζόν του 2014 φέρνει μαζί της κάποιες από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουν επέλθει εδώ και αρκετό καιρό στους αθλητικούς κανονισμούς της Φόρμουλα 1. Οι αλλαγές που θα ισχύσουν στο νέο πρωτάθλημα έχουν ως εξής:
Ισχύς
Οι κινητήρες 2.4 λίτρων σε διάταξη V8 δίνουν τη θέση τους σε νέους 1.6 λίτρου σε διάταξη V6 με υπερσυμπιεστή (τούρμπο), οι οποίοι θα φτάνουν μέχρι τις 15.000 στροφές ανά λεπτό. Ενώ οι παλιοί V8 παρήγαγαν περισσότερους από 750 ίππους, οι μονάδες ισχύος του 2014 παράγουν περίπου 600 ίππους, ενώ επιπρόσθετη ισχύς προέρχεται από τα Συστήματα Ανάκτησης Ενέργειας.
Κιβώτιο ταχυτήτων
Τα κιβώτια ταχυτήτων διαθέτουν οκτώ σχέσεις (επτά στο παρελθόν), την κλιμάκωση των οποίων κάθε ομάδα πρέπει να ορίσει πριν από την έναρξη της σεζόν.
Συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ERS)
Από το 2014, ένα μεγαλύτερο ποσοστό από την ισχύ κάθε μονοθεσίου προέρχεται από το ERS, το οποίο, μαζί με τον κινητήρα, συνθέτει τη μονάδα ισχύος. Εκτός από το να παράγουν ενέργεια κατά το φρενάρισμα, οι μονάδες ERS παράγουν επίσης ενέργεια χρησιμοποιώντας την ενέργεια που απορρίπτεται από τον υπερσυμπιεστή του κινητήρα. Σε αντίθεση με το KERS (Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας), το οποίο χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν και το οποίο έδινε στους οδηγούς επιπλέον 80 ίππους για κάτι περισσότερο από έξι δευτερόλεπτα ανά γύρο, το ERS του 2014 δίνει στους οδηγούς περίπου 160 ίππους για περίπου 33 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Προκειμένου να υπάρξει αντιστάθμιση για την επιπλέον ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα από το ERS, οι ομάδες επιτρέπεται να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πέδησης στους πίσω τροχούς.
Καύσιμα
Προκειμένου να προωθηθεί η αποδοτικότητα των καυσίμων, από το 2014 τα καύσιμα περιορίζονται στα 100 κιλά ανά αγώνα. Στο παρελθόν δεν υπήρχε περιορισμός στα καύσιμα, αλλά οι ομάδες τυπικά χρησιμοποιούσαν περίπου 160 κιλά ανά αγώνα.
Ελάχιστο βάρος
Προκειμένου να αντισταθμιστεί το αυξημένο βάρος της μονάδας ισχύος του 2014, το ελάχιστο βάρος αυξήθηκε από τα 624 στα 690 κιλά.
Εξάτμιση
Σε αντίθεση με το παρελθόν, οπότε χρησιμοποιούνταν δύο σωλήνες εξαγωγής καυσαερίων, οι κανονισμοί του 2014 ορίζουν τη χρήση μιας και μοναδικής εξάτμισης, η οποία πρέπει να έχει γωνία προς τα πάνω, προκειμένου να αποτρέπεται η χρησιμοποίηση της ροής καυσαερίων για αεροδυναμικό αποτέλεσμα. Επιπρόσθετα, το αμάξωμα δεν επιτρέπεται να βρίσκεται πίσω από την εξάτμιση.
Υψος ρύγχους
Για λόγους ασφαλείας το ύψος από τις “μύτες” των μονοθεσίων έχει μειωθεί για το 2014. Το μέγιστο ύψος είναι 185 χιλιοστά, ενώ στο παρελθόν ήταν 550 χιλιοστά.
Εμπρός πτέρυγα
Οι εμπρός πτέρυγες θα είναι λίγο πιο στενές από το 2014, με το πλάτος τους να μειώνεται από τα 1.800 στα 1.650 χιλιοστά.
Πίσω πτέρυγα
Η πίσω πτέρυγα επίσης φαίνεται λίγο διαφορετική για το 2014. Η κάτω δοκός, η οποία ήταν νόμιμη στο παρελθόν, τίθεται πλέον εκτός κανονισμών και το βασικό πτερύγιο γίνεται ελαφρώς πιο ρηχό στο προφίλ. Ομως, επιτρέπονται υποστηρικτικοί πυλώνες. Το άνοιγμα για το DRS είναι επίσης μεγαλύτερο σε σχέση με το 2013.

Δοκιμές
Οι δοκιμές στη διάρκεια της σεζόν επιστρέφουν για το 2014, αν και σε περιορισμένη μορφή, με τους κανονισμούς να επιτρέπουν τέσσερις δοκιμές που δεν διαρκούν περισσότερες από δύο διαδοχικές ημέρες σε πίστες, όπου έλαβε χώρα ένας αγώνας. Έχουν, επίσης, αυξηθεί οι περιορισμοί για τις δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα και τις προσομοιώσεις.
Βαθμοί
Στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στη Φόρμουλα 1 -στο Αμπου Ντάμπι για το 2014- θα απονεμηθούν οι διπλάσιοι βαθμοί σε οδηγούς και κατασκευαστές, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η προσοχή στο πρωτάθλημα έως το τέλος του πρωταθλήματος.
Νούμερα οδηγών
Οι οδηγοί θα επιλέξουν τον αγωνιστικό αριθμό τους, από το 2 έως το 99, τον οποίο θα κρατούν σε όλη τη διάρκεια της καριέρας τους στη Φόρμουλα 1. Το νούμερο 1 θα φυλάσσεται για τον εκάστοτε παγκόσμιο πρωταθλητή, εάν επιλέξει να το χρησιμοποιήσει. Εάν περισσότεροι από ένας οδηγός επιλέξουν το ίδιο νούμερο, προτεραιότητα θα δοθεί στον “πιλότο”, ο οποίος κατετάγη σε υψηλότερη θέση στη βαθμολογία του πρωταθλήματος της προηγούμενης χρονιάς. Το νούμερο του οδηγού πρέπει να είναι ξεκάθαρα ορατό στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου και στο κράνος του.
Eπιπλέον οδηγοί στα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής
Είναι σύνηθες οι ομάδες να αντικαθιστούν έναν από τους οδηγούς αγώνων τους με οδηγό δοκιμών για το πρώτο μέρος των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής. Ομως, από το 2014 οι ομάδες μπορούν να “κατεβάσουν” μέχρι τέσσερις οδηγούς -παρ’ότι τα μονοθέσια παραμένουν δύο- σε κάθε ένα από τα δύο μέρη των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής.
Νέες ποινές
Οι αγωνοδίκες θα έχουν τη δυνατότητα να επιβάλουν ποινές πέντε δευτερολέπτων για ήσσονος σημασίας παραβάσεις. Επιπρόσθετα, κάθε οδηγός, ο οποίος θα συγκεντρώνει 12 βαθμούς ποινής στην άδειά του (superlicence) στη διάρκεια μιας περιόδου 12 μηνών, θα τιμωρείται με αποκλεισμό από έναν αγώνα.
Βραβείο Pole Position
Ενα νέο τρόπαιο θα απονέμεται στον οδηγό, ο οποίος θα πάρει τις περισσότερες “pole positions” στη διάρκεια της σεζόν. Σε περίπτωση ισοπαλίας, το τρόπαιο θα απονεμηθεί στον οδηγό, ο οποίος έχει τον μεγαλύτερο αριθμό δεύτερων θέσεων. Εάν σε αυτή την περίπτωση συνεχίζει να υπάρχει ισοπαλία, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος αριθμός των τρίτων θέσεων και ούτω καθεξής, έως ότου αναδειχθεί νικητής.
ΑΠΕ – ΜΠΕ

Με 19 αγώνες!
Το καλεντάρι της Φόρμουλα 1 για το 2014 περιλαμβάνει 19 αγώνες, αριθμός που είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στην ιστορία του πρωταθλήματος. Αρχικά η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) είχε συμπεριλάβει στο προσωρινό αγωνιστικό πρόγραμμα 22 γκραν πρι, αλλά τελικά “κόπηκαν” οι αγώνες στο Νιου Τζέρσεϊ (επρόκειτο να κάνει ντεμπούτο στο καλεντάρι της Φόρμουλα 1), το Μεξικό (θα επέστρεφε στη Φόρμουλα 1 μετά από απουσία 22 ετών, αλλά υπήρχαν αμφιβολίες για το αν η πίστα στην Πόλη του Μεξικού θα ήταν έτοιμη) και στη Νότια Κορέα (ένα από τα λιγότερο δημοφιλή γκραν πρι και από αυτά με τη μικρότερη προσέλευση θεατών, το οποίο υπέστη οικονομική ζημία).Σε σχέση με το καλαντάρι του 2013  “κόπηκε” και ο αγώνας της Ινδίας, ενώ το κενό του και αυτό της Νότιας Κορέας θα καλύψουν τα γκραν πρι στο Σότσι, το ρωσικό θέρετρο της Μαύρης Θάλασας, όπου πριν από λίγες ημέρες διεξήχθησαν οι 22οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες, και στην Αυστρία. Ο συγκεκριμένος αγώνας επιστρέφει στο καλαντάρι μετά από μια δεκαετία και θα διεξαχθεί στην πίστα που φιλοξένησε το 2003 το τελευταίο αυστριακό γκραν πρι, την A1-Ring, η οποία πλέον έχει μετονομαστεί σε Red Bull Ring.

Πρόγραμμα:
• 16 Μαρτίου Αυστραλία (Μελβούρνη)
• 30 Μαρτίου Μαλαισία (Κουάλα Λουμπούρ)
• 6 Απριλίου Μπαχρέιν (Σαχίρ)
• 20 Απριλίου Κίνα (Σανγκάη)
• 11 Μαΐου Ισπανία (Βαρκελόνη)
• 25 Μαΐου Μονακό (Μόντε Κάρλο)
• 8 Ιουνίου Καναδάς (Μόντρεαλ)
• 22 Ιουνίου Αυστρία (Σπίλμπεργκ)
• 6 Ιουλίου Μ. Βρετανία (Σίλβερστοουν)
• 20 Ιουλίου Γερμανία (Χοκενχάιμ)
• 27 Ιουλίου Ουγγαρία (Βουδαπέστη)
• 24 Αυγούστου Βέλγιο (Σπα-Φρανκορσάμπ)
• 7 Σεπτεμβρίου Ιταλία (Μόντσα)
• 21 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρη (Σιγκαπούρη)
• 5 Οκτωβρίου Ιαπωνία (Σουζούκα)
• 12 Οκτωβρίου Ρωσία (Σότσι)
• 2 Νοεμβρίου ΗΠΑ (Όστιν)
• 9 Νοεμβρίου Βραζιλία (Σάο Πάουλο)
• 23 Νοεμβρίου Άμπου Ντάμπι (Γιας Μαρίνα)

Η λίστα με τους οδηγούς της Φόρμουλα 1 για το 2014 και τα νούμερα των μονοθεσίων τους έχουν ως εξής:
RED BULL
1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία)
3. Ντανιέλ Ρικιάρντο (Αυστραλία)
MERCEDES
6. Νίκο Ρόσμπεργκ (Γερμανία)
44. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία)
ΦΕΡΑΡΙ
7. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία)
14. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία)
LOTUS
8. Ρομέν Γκροζάν (Γαλλία)
13. Παστόρ Μαλντονάντο (Βενεζουέλα)
ΜΑΚΛΑΡΕΝ
20. Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία)
22. Τζένσον Μπάτον (Βρετανία)
FORCE INDIA
11. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό)
27. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία)
ΖΑΟΥΜΠΕΡ
21. Εστέμπαν Γκουτιέρες (Μεξικό)
99. Άντριαν Σούτιλ (Γερμανία)
TORO ROSSO
25. Ζαν-Ερίκ Βερν (Γαλλία)
26. Ντανιίλ Κβιάτ (Ρωσία)
ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ
19. Φελίπε Μάσα (Βραζιλία)
77. Βαλτέρι Μπότας (Φινλανδία)
MARUSSIA
4. Μαξ Τσίλτον (Βρετανία)
17. Ζιλ Μπιανσί (Γαλλία)
CATERHAM
9. Μάρκους Έρικσον (Σουηδία)
10. Καμούι Κομπαγιάσι (Ιαπωνία)

Η πίστα της Αυστραλίας  με μία ματιά
Xώρα: Αυστραλία
Τοποθεσία: Μελβούρνη
Ονομα πίστας: Albert Park
Πρώτο γκραν πρι: 1996
Μήκος πίστας: 5,303 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 58
Απόσταση αγώνα: 307,574 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:24.125 (Μίκαελ Σουμάχερ, 2004)
Νικητής 2013: Κίμι Ραϊκόνεν
Pole position 2013: Σεμπάστιαν Φέτελ

Στατιστικά…
Πολυνίκες πρωταθλητές οδηγοί
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία)7 τίτλοι
2. Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (Αργεντινή) 5
3. Αλέν Προστ (Γαλλία) 4
Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 4
5. Τζακ Μπράμπαμ (Αυστραλία) 3
Τζάκι Στιούαρτ (Βρετανία) 3
Νίκι Λάουντα (Αυστρία) 3
Νέλσον Πικέ (Βραζιλία) 3
Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 3

Πρωταθλητές στους κατασκευαστές
1. Φεράρι  16 τίτλοι
2. Γουίλιαμς 9
3. ΜακΛάρεν 8
4. Λότους 7
5. Red Bull 4
6. Κούπερ 2
Πολυνίκες οδηγοί
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 91 νίκες
2. Αλέν Προστ (Γαλλία) 51
3. Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 41
Εν ενεργεία πολυνίκες οδηγοί
1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 39 νίκες
2. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 32
3. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 22
Περισσότερες συμμετοχές σε Γκραν Πρι
1. Ρούμπενς Μπαρικέλο (Βραζιλία) 326
2. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 308
3. Ρικάρντο Πατρέζε (Ιταλία) 256

Περισσότερες Pole Positions ανά οδηγό
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 68
2. Αϊρτον Σένα (Βραζιλία) 65
3. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 45
Περισσότερες Pole Positions ανά εν ενεργεία οδηγό
1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 45
2. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 31
3. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 22
Περισσότερες παρουσίες στο βάθρο ανά οδηγό
1. Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 155
2. Αλέν Προστ (Γαλλία) 106
3. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 95
Περισσότερες παρουσίες στο βάθρο ανά εν ενεργεία οδηγό
1. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 95
2. Κίμι Ραϊκόνεν (Φινλανδία) 77
3. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 62


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα