Eφυγε λοιπόν η εταιρεία χαμηλού κόστους από τα Χανιά, που πραγματοποιούσε πτήσεις προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
H Fraport έβγαλε αμέσως ανακοίνωση και συνεχίζει να μας κοροϊδεύει λέγοντας ότι… «οι λόγοι που οδήγησαν τη Ryanair να αποχωρήσει είναι εσωτερικοί και δεν έχουν σχέση με τα ακριβά τέλη…». Εσωτερικοί λόγοι λοιπόν την οδήγησαν να φύγει από τα Χανιά και να κατευθυνθεί στο Ηράκλειο και όχι τα ακριβά τέλη τού εδώ γερμανικού αεροδρομίου, τα οποία έχουν μια διαφορά 6-7 ευρώ από το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης;
Κι έτσι φτάσαμε για τις ίδιες ημερομηνίες ένας Χανιώτης για να ταξιδέψει στην Αθήνα, να έχει μόνο μια επιλογή της Aegean… συνεργαζόμενη των Γερμανών… 136€ ενώ από το Ηράκλειο που δραστηριοποιούνται 5 αεροπορικές εταιρείες προς Αθήνα, μπορείς να πετάξεις από 53€ (X.N. 2/6/18).
Αλλά πέραν του υψηλού κόστους για τις αεροπορικές μας μετακινήσεις πλέον, περιορίζεται δραματικά και ο εσωτερικός τουρισμός. Είναι επίσης ξεκάθαρο, ότι ειδικά εδώ στα Χανιά έχει ξεκινήσει ένας πόλεμος μεταξύ Fraport και Ryanair… μήπως βολεύει αυτό και την εταιρεία του ομίλου των Γερμανών την Aegean;… με αποτέλεσμα να χάνεται μια πηγή εσόδων για αρκετούς μικροεπενδυτές.
Να θυμίσω, ότι όσο καιρό το Ελ. Βενιζέλος το διαχειριζόταν η γερμανική Hochtief, η επιβατική κίνηση ήταν ιδιαίτερα χαμηλή, ενώ μετά την αποχώρησή της, η επιβατική κίνηση απογειώθηκε. Γιατί η φιλοσοφία τους είναι, υψηλή κερδοφορία με ακριβές χρεώσεις και περιορισμό του λειτουργικού κόστους… το κλείνουμε τη νύχτα… με περιορισμό των χώρων στις αναχωρήσεις για να μετατραπούν σε μαγαζιά… και όχι μέσω αύξησης της ποσότητας των επιβατών. Και από την Ρόδο έρχονται τα πρώτα μηνύματά για την αρνητική εξέλιξη στον τουρισμό, συνεπεία της αλαζονικής και κερδοσκοπικής συμπεριφοράς της Fraport.
Να δούμε όμως εμάς… οι Γερμανοί καλά κάνουν, ήρθαν και άρπαξαν ένα αναπτυξιακό εργαλείο με δανεισμό από Ελληνικές τράπεζες… να βάλουμε προ πάντων στο μικροσκόπιο τους αιρετούς μας, αυτούς που ψηφίσαμε και που θα ζητήσουν μεθαύριο την ψήφο μας. Τώρα που επιβεβαιώνονται όλες οι δυσοίωνες προβλέψεις, τώρα που διαπιστώνουμε τα αρνητικά αποτελέσματα αυτής της εκχώρησης, όπου κατά την κα Κωνσταντοπούλου… είναι πιο σοβαρή και από το σκάνδαλο της Siemens… τώρα που συρρικνώνονται οι ελπίδες για πιο ορθολογική και δίκαιη ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, τώρα που γίνεται ξεκάθαρο ότι τα Χανιά προορίζονται για ένα τετράμηνο προορισμό που εξυπηρετεί πέραν της Fraport, τους Tour operators και τους μεγαλοξενοδόχους… γι’ αυτό ο πρόεδρός τους ήταν ένθερμος υποστηρικτής μαζί με τον περιφερειάρχη Κρήτης του ξεπουλήματος… τώρα που έγινε πολυτέλεια το αεροπορικό ταξίδι για τους Χανιώτες, όλοι αυτοί οι ένθερμοι υποστηρικτές τι έχουν να μας πούν;
Μερικοί σιωπούν, κι άλλοι ζητούν… «να βρεθεί λύση και να αναθεωρηθεί τουλάχιστον σ’ ένα βαθμό το πτητικό πρόγραμμα της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας»… τώρα που έφυγε από τα Χανιά για πτήσεις εσωτερικού… τώρα που τα μαζεύει σιγά-σιγά από τα Χανιά και για τις πτήσεις εξωτερικού. Μπολώνια, Βενετία, Λιθουανία, Μασσαλία, Μπίλουντα (Δανία), Μόναχο, Στοκχόλμη,… όλοι αυτοί οι προορισμοί κόβονται. Η πόλη μας απομονώνεται πλέον, γιατί έτσι το θέλησε μια Γερμανική Δημόσια εταιρεία, με την ανοχή των βουλευτάδων μας, δημάρχων μας και περιφερειαρχών μας.
Και επειδή ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ συμφώνησαν και ψήφισαν αυτήν την εθνικά επιζήμια εκχώρηση, το κέντρο βάρους παραμένει στους τωρινούς και μελλοντικούς αυτοδιοικητικούς. Η ενδοτική στάση του δημάρχου είναι γνωστή, και απλώς μας διαβεβαιώνει ότι: «…αυτό το κενό θα το καλύψουμε και θα το υπερκαλύψουμε πολύ σύντομα…», όπως επίσης ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων δεν διαφώνησε με τον προϊστάμενό του περιφερειάρχη Κρήτης, όταν μπροστά του εδώ στα Χανιά πήρε απροκάλυπτα θέση υπέρ του ξεπουλήματος.
Το κυριότερο οι πολιτευτές μας, δεν αισθάνονται τύψεις για αυτήν την εξέλιξη; Οι βουλευτές της ΝΔ πρωτίστως, όπου έφεραν αυτήν την κατάπτυστη συμφωνία και μάλιστα είχαν το θράσος να μας κουνούν και το δάχτυλο γιατί καθυστερούσαμε λέει να αποπερατώσουμε τα έργα στο αεροδρόμιο με κίνδυνο… άκουσον-άκουσον… να δυσαρεστηθούν οι Γερμανοί.
Εμείς τότε, πιστέψαμε τους υποψήφιους βουλευτές, καθώς και τον υποψήφιο πρωθυπουργό του ΣΥΡΙΖΑ, που μας διαβεβαίωναν, ότι η συμφωνία αυτή δεν επρόκειτο να περάσει από την Βουλή… παρά μόνο από τα πτώματα τους…
Τελικά πέρασε κάτω από τις καρέκλες τους.
Κύριε Χιωτάκη,
Οι πτήσεις της Ryanair προς Ηράκλειο δεν έχουν καμία σχέση ούτε με την ακύρωση των πτήσεων προς Χανιά, ούτε με τις χρεώσεις των 2 αεροδρομίων.
Η Ryanair θα πετάει από Αθήνα στο Ηράκλειο (η μοναδική της παρουσία στο αεροδρόμιο αυτό) σε 4 συγκεκριμένες εβδομαδιαίες πτήσεις καθότι χρειάστηκε να διατηρήσει/κατοχυρώσει αυτά τα 4 εβδομαδιαία διακαιώματα πτήσεων για θυγατρική της εκ Αυστρίας (Laudamotion). H Laudamotion ακύρωσε 4 εβδομαδιαίες πτήσεις Ζυρίχη-Ηράκλειο και η Ryanair έσπευσε να καπαρώσει αυτές τις 4 πτήσεις προκειμένου να διατηρήσει τα 4 αυτά δικαιώματα προσγειωσης/απογείωσης για το επόμενο καλοκαίρι.
Παρακαλώ όπως ερευνάτε όλες τις πτυχές των θεμάτων που σχολιάζετε προκειμένου να καταλήγετε σε έγκυρα συμπεράσματα.
Ευχαριστώ για το χρόνο σας,
Διονύσιος Θ.