Θησαυρός εκκλησιαστικών συνθέσεων του Μίκη Θεοδωράκη βρίσκεται στο αρχείο της Μουσικής Βιβλιοθήκης του Μεγάρου Μουσικής.
Αυτό επισήµανε ο µουσικολόγος – εκπαιδευτικός, Παναγιώτης Ανδριόπουλος, ο οποίος πραγµατοποίησε χθες το βράδυ, στο πλαίσιο του φεστιβάλ: “Μίκης Θεοδωράκης” στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (ΚΑΜ), οµιλία για τις εκκλησιαστικές συνθέσεις του µεγάλου µουσικού.
Τόσο στην οµιλία του όσο σε δηλώσεις του στα “Χ.ν.”, ο κ. Ανδριόπουλος σηµείωσε ότι ο Μίκης Θεοδωράκης, «είναι γνωστό ότι έχει κάνει µερικά µεγάλα έργα, που είναι ευρύτερα γνωστά στο κοινό, όπως η Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόµου, το Ρέκβιεµ, η Κασιανή που είναι το µοναδικό γνωστό έργο του από την περίοδο της Τρίπολης, το 1942.
Οµως, έκανα µία έρευνα στο αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη που υπάρχει στη Μουσική Βιβλιοθήκη στο Μέγαρο Μουσικής και εκεί υπάρχει ένας θησαυρός πολλών χειρογράφων, εκατοντάδες σελίδες τις οποίες έγραφε 17 – 18 ετών. Και αυτά είναι εκκλησιαστικές συνθέσεις, δηλαδή µελοποιεί ύµνους της Εκκλησίας µέχρι ορατόρια, σε στίχους δικούς του ή φίλων του, εκκλησιαστικού περιεχοµένου. Ο ίδιος µας λέει ότι την εποχή εκείνη αναζητούσε τον Θεό. Αυτή η αναζήτηση του Θεού, τον ώθησε µετά στο να ενταχθεί στην Αριστερά και να δει τα πράγµατα από µια άλλη, πιο κοινωνική προοπτική. Οµως, έχει µεγάλο ενδιαφέρον αυτή η πορεία. Μέχρι να συνειδητοποιήσει τα πράγµατα πέρασε πολύ έντονα από το Θεό».
ΣΥΝΑΥΛΙΑ
Ακολούθησε συναυλία µε τον Χριστόφορο Σταµπογλη ο οποίος ερµήνευσε κορυφαίες δηµιουργίες του Μίκη Θεοδωράκη µε τον ∆ηµήτρη Γιακα στο πιάνο.
Στο µεταξύ, συνεχίζεται έως την Κυριακή 10 Σεπτεµβρίου στο ΚΑΜ, στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων του φεστιβάλ, η έκθεση: “Ο Μίκης στον κόσµο” µε αφίσες του Μίκη από όλο τον κόσµο και σπάνιες εκδόσεις βιβλίων του Μίκη και για τον Μίκη, σε επιµέλεια Λευτέρη Λαµπράκη.