ΜΕ ΟΛΑ τα πισωγυρίσματα στη δημόσια Eκπαίδευση, ο λαός φαίνεται να επιμένει στη “μεταρρύθμιση” της νυν υπουργού Παιδείας κας Κεραμέως.
ΕΤΣΙ, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της εταιρείας MARC, 7 στους 10 ερωτηθέντες κρίνουν θετικά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την καθιέρωση ορίου φοίτησης και την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια – 3 δε στους 4 συμφωνούν στην είσοδο με κάρτα στα ΑΕΙ.
ΠΟΛΥΠΑΘΗ η δημόσια Eκπαίδευση στην Ελλάδα με χρόνια και εγγενή προβλήματα. Ποτέ της δεν ευτύχησε, ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες, να έχει φωτισμένους υπουργούς. Ανέκαθεν η υπόθεση δημόσια εκπαίδευση αποτελούσε ένα “εργαλείο” για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χειραγώγηση των μαζών με “κατευθυνόμενη” μόρφωση. Από όλες τις κυβερνήσεις δίνεται μεγάλο βάρος στο “εξεταστικό σύστημα” για την είσοδο στα ΑΕΙ και όχι στην ουσιαστική παιδεία που οφείλει να έχει ένας νέος που βγαίνει από τη Μ.Ε.
Η ΕΛΛΕΙΨΗ μιας ανεξάρτητης “Εθνικής- διακομματικής- Επιτροπής Παιδείας” σε μόνιμη βάση που να εισηγείται καινοτομίες, να αφαιρεί παλαιούς τρόπους διδασκαλίας, να ακυρώνει αναποτελεσματικούς στόχους, που να παρέχει “αναπνοή” και κίνητρα στους εκπαιδευτικούς κ.λπ., γίνεται ολοένα και πιο εμφανής.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ αυτής της έλλειψης είναι να έχουμε τα τραγελαφικά κάθε χρόνο γεγονότα με τις εξετάσεις εισόδου, τις βάσεις εισόδου και τις κομματικές κορώνες στη Βουλή. Γι’ αυτό, δεν πολυαισιοδοξούμε στα θέματα Παιδείας: επειδή τα πάντα σαν πάντα, ξανά και ξανά, επαναλαμβάνονται…