Εάν ιδρυθούν ξένα µη “κερδοσκοπικού χαρακτήρα” Α.Ε.Ι. στην Ελλάδα, δεν θα είναι χωρίς συνέπειες. Σε αυτά όσοι διαθέτουν χρήµατα, θ’ αγοράζουν πτυχία.
Η ανώτατη επαγγελµατική και τεχνική εκπαίδευση παραδίδεται στις ορέξεις της αγοράς, αφού όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται. Κατασκευάζεται µια ζούγκλα αγοραπωλησίας τίτλων σπουδών, ο δε ανταγωνισµός για την κατάκτηση της ίδιας δουλειάς θα είναι σκληρός και θα επιδρά βλαπτικά στις σχέσεις µεταξύ των ενδιαφεροµένων.
Τα δηµόσια πανεπιστήµια σκοπίµως υποχρηµατοδοτούνταν. Το ίδιο έγινε µε την υγεία. Οι φοιτητές αντιδρούν για τη “νεοφιλελεύθερη πολιτική” στην παιδεία, η οποία δήθεν “αναβαθµίζεται”, ενώ παραδίδεται στα ιδιωτικά συµφέροντα. Μη υπαρχούσης σοβαρής αντιπολίτευσης η εξουσία, βασισµένη στην εκλογική κολυµβήθρα του 41% είναι ανεξέλεγκτη.
Η δηµοσιογραφία σχολιάζει τον τρόπο που χτίζεται η τριτοβάθµια εκπαίδευση. ∆εν υποδεικνύει, αλλά µπορεί να προβλέπει ότι η ανώτατη εκπαίδευση και τα πτυχία που παρέχει, δεν θα ’χουν τα ίδια δικαιώµατα που θα δίνουν οι εργοδότες των ιδιωτικών πανεπιστηµίων.
Η γενιά των σηµερινών φοιτητών σπρώχνεται µακριά απ’ το αγαθό που οφείλει να της παρέχει η πολιτεία, της µόρφωσης, η οποία επιµένει στην ιδιωτικοποίησή της. Παραβιάζεται η ρητή επιταγή του άρθρου 16 του Σ/τος ότι: «η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους…» (παρ. 2), ότι «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύµατα, που αποτελούν νοµικά πρόσωπα δηµοσίου δικαίου…» (παρ. 5) και ότι «η σύσταση ανωτάτων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται…» (παρ. 8).
Η συνταγµατική κατοχύρωση της δηµόσιας δωρεάν παιδείας προκαλεί την πανεπιστηµιακή κοινότητα όλης της χώρας σε κινητοποιήσεις, που η αστυνοµική παρουσία δεν είναι ικανή να εκφοβίσει και να αποτρέψει αυτόν τον αγώνα.
Η υποβάθµιση των υποδοµών των ΑΕΙ, η απορρύθµιση της οργάνωσης των σπουδών, η διάδοση πιθανού κλεισίµατος περιφερειακών σχολών, είναι προσφορά στα υπό ίδρυση ιδιωτικά πανεπιστήµια που προαναγγέλλουν εξειδικευµένα προγράµµατα. Είναι αδιανόητο οι παράγοντες του Υπ. Παιδείας να µη βλέπουν ότι τα ελληνικά πανεπιστήµια, παρά τις στρεβλώσεις στην τριτοβάθµια εκπαίδευση, µένουν όρθια, αναπτύσσουν νέα προγράµµατα, παράγουν πτυχιούχους, που µετά τον µεταπτυχιακό κύκλο σπουδών τους γίνονται περιζήτητοι σε χώρες του εξωτερικού, οι οποίες τούς απορροφούν και τους στερείται η πατρίδα τους.