Τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν στην αιχμή της τεχνολογίας και ειδικότερα τα καινούρια υλικά που χρησιμοποιούνται στη… μετά το πυρίτιο εποχή, έχουν οι οι φοιτητές που συμμετέχουν στο θερινό σχολείο που διεξάγεται αυτές τις ημέρες στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΤΕΙ Κρήτης στα Χανιά.
Tο θερινό σχολείο, που έχει ως τίτλο “Electronics Beyond Silicon Era”, ξεκίνησε στις 1 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί στις 8 του μήνα και πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus-Elbysier KA2 Action.
Εκτός από το ΤΕΙ Κρήτης -που έχει τον ρόλο του συντονιστή- στο πρόγραμμα συμμετέχουν ακόμα τα Πανεπιστήμια Βαρσοβίας, Βουκουρεστίου και Κρήτης, το Νέο Πανεπιστήμιο Λισαβόνας και το Κέντρο Εφαρμογών Βιοηλεκτρονικής Προβηγκίας.
Όπως τόνισε ο καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών του ΤΕΙ Κρήτης, Γιάννης Καλιακάτσος, στόχος του προγράμματος είναι να αναπτυχθεί εκπαιδευτικό υλικό για τελειόφοιτους φοιτητές και πρωτοετείς φοιτητές μεταπτυχιακών σπουδών, με αντικείμενο τις νεότερες εφαρμογές που χρησιμοποιούνται από τους ηλεκτρονικούς, σύμφωνα με τα καινούρια επιστημονικά δεδομένα που προκύπτουν από την έρευνα.
Ειδικότερα, οι φοιτητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν πάνω στα υλικά, τις διατάξεις και τα κυκλώματα, που χρησιμοποιούνται ή θα χρησιμοποιηθούν στην μετά το πυρίτιο εποχή σε εφαρμογές των ηλεκτρονικών στις τηλεπικοινωνίες, στους υπολογιστές, στην ενέργεια, στη βιολογία και στην ιατρική.
«Το πυρίτιο είναι ένα υλικό που κυριάρχησε από το 1950 μέχρι σήμερα, αποτελώντας τη βάση για όλες τις ηλεκτρονικές εφαρμογές. Πλέον όμως υπάρχουν κι άλλα υλικά, που έχουν πρόσθετες ιδιότητες και δίνουν νέες δυνατότητες. Για παράδειγμα οι οθόνες των κινητών που δεν χρησιμοποιούν πυρίτιο και μπήκαν στην αγορά πριν λίγα χρόνια, οι τηλεοράσεις led, τα καινούρια φωτοβολταϊκά, τα νανο-υλικά που χρησιμοποιούνται στην ιατρική κ.λπ.», εξήγησε ο κ. Καλιακάτσος και πρόσθεσε ότι πρόκειται για υλικά κυρίως οργανικά ή υβριδικά. Διευκρίνισε ακόμα ότι η γνώση γύρω από αυτές τις εξελίξεις έχει παραχθεί μέσα από τη σύγχρονη επιστημονική έρευνα και δεν έχει περάσει ακόμα στην τυπική εκπαίδευση. «Στόχος μας, λοιπόν, είναι να περάσουμε υλικό από την έρευνα στην εκπαίδευση», σημείωσε ο κ. Καλιακάτσος.
ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τον καινοτόμο χαρακτήρα του προγράμματος αλλά και τα σημαντικά εκπαιδευτικά οφέλη που προκύπτουν από αυτό επεσήμανε, μιλώντας στα “Χ.ν.”, ο επίκουρος καθηγητής του ΤΕΙ Κρήτης Κωνσταντίνος Πετρίδης: «Ένα κλασικό πρόγραμμα σπουδών για να αλλάξει θέλει γραφειοκρατία και απαιτεί ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από τον ρυθμό που εξελίσσεται η τεχνολογία.
Συνεπώς, αυτού του είδους τα προγράμματα σού δίνουν μια ευελιξία που σου επιτρέπει να φέρεις την εκπαίδευση κοντά στις νεότερες τεχνολογικές εξελίξεις», σημείωσε.
Ειδικά δε όταν μιλάμε για εξελίξεις στον τομέα των ηλεκτρονικών τότε οι αλλαγές είναι ραγδαίες τα τελευταία χρόνια. «Τα ηλεκτρονικά στις μέρες μας για να γίνουν πιο γρήγορα αποκτούν πολύ μικρότερες διαστάσεις και συνεπώς η τεχνολογία του πυριτίου που βασιλεύει από το 1947 μέχρι σήμερα τείνει να “κορεστεί” γιατί δεν μπορεί να γίνει μικρότερη. Παράλληλα, επειδή τα πράγματα γίνονται μικρότερα περνάμε από την κλασική φυσική στην κβαντομηχανική. Στο πλαίσιο αυτό ψάχνουμε υλικά που θα είναι πιο “γρήγορα” σε σχέση με το πυρίτιο ή υλικά που είναι εύκαμπτα χωρίς να αλλάζουν οι ηλεκτρικές τους ιδιότητές», εξήγησε ο κ. Πετρίδης και συμπλήρωσε: «Όλες αυτές λοιπόν οι τεχνολογίες αποτελούν αντικείμενο του προγράμματος. Και είναι τεχνολογίες που δεν υπάρχουν σε κανένα πρόγραμμα σπουδών, όχι μόνο σε εμάς που είμαστε το μικρότερο πανεπιστήμιο, αλλά ούτε και στα άλλα πανεπιστήμια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα».