Πληθαίνουν οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτούνται από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στα Χανιά. Την ίδια ώρα, τα κενά που δημιουργούνται στο δημόσιο σχολείο με δυσκολία καλύπτονται από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Αυτό επισημάνθηκε στο περιθώριο της συγκινητικής τιμητικής εκδήλωσης για είκοσι έξι εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Χανιά που φέτος συνταξιοδοτήθηκαν, και διοργάνωσε η ΕΛΜΕ το απόγευμα του Σαββάτου στο χώρο του 1ου ΓΕΛ.
«Θέλαμε να τιμήσουμε αυτούς τους εκπαιδευτικούς για την προσφορά τους όλα αυτά τα χρόνια στο δημόσιο σχολείο αλλά και για την συμβολή τους στην λειτουργία της ΕΛΜΕ»ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Βασίλης Λιόντος.
Σύμφωνα με τον κ. Λιόντο «πρόκειται για τους τελευταίους εκπαιδευτικούς που βγαίνουν στην σύνταξη με το παλαιό καθεστώς, γύρω στα εξήντα έτη. Ο κλάδος των εκπαιδευτικών στην δημόσια εκπαίδευση, και ειδικά στην δευτεροβάθμια, εμφανίζει μια γήρανση. Με την έννοια ότι προσλήψεις έχουν να γίνουν εδώ και πέντε χρόνια. Άρα όσοι προσλαμβάνονται, προσλαμβάνονται σε σχετικά μεγάλη ηλικία με αποτέλεσμα ο κλάδος σιγά σιγά να γερνάει. Γι΄αυτό όσοι εκπαιδευτικοί είχαν συντάξιμα χρόνια, προσπαθούν με οποιοδήποτε χρόνο, εάν έχουν τις προυποθέσεις, να βγουν νωρίτερα στην σύνταξη».
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΔΕΚΑΔΕΣ ΚΕΝΑ
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ τόνισε ότι πλέον τα κενά εκπαιδευτικών δύσκολα πλέον αναπληρώνονται καθώς «το Υπουργείο χρόνια τώρα έχει εφαρμόσει μια πολιτική προσλήψεων μόνο αναπληρωτών με χαρακτηριστικό ότι σε Α/βαθμια και Β/θμια εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα προσελήφθησαν 22.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Καταλαβαίνει κανείς ότι οδηγούμαστε σε ένα άλλου τύπου εργασιακό μοντέλο στο δημόσιο όπου πλέον η ελαστική εργασία θα αποκτήσει τα χαρακτηριστικά μονιμότητας. Η ελαστική εργασία που είναι ό,τι πιο βάρβαρο με την έννοια ότι οι εργαζόμενοι που δουλεύουν υπο αυτές τις συνθήκες έχουν μειωμένα εργασικά, ασφαλιστικά και μισθολογικά δικαιώματα και μάλιστα σε μια εποχή που οι προσλήψεις είναι αναγκαίες. Υπάρχουν χιλιάδες κενά, ακόμη και τώρα που μιλάμε. Μόνο στα Χανιά εργάζονται 180 περίπου αναπληρωτές, που σημαίνει ότι το 20% των συναδέλφων εκπαιδευτικών στο Νομό είναι αναπληρωτές και οι οποίοι καλύπτουν τις ‘’τρύπες’’ του σχολικού προγράμματος, πηγαίνοντας σε 2-3 ή 4 σχολεία ταυτόχρονα. Κι αυτό καταλαβαίνει κανείς, τι σημαίνει για την ίδια την ποιότητα τις εκπαιδευτικής διαδικασίας».