Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Εκπληξη;!

Πολλές οι εισηγήσεις που έγιναν στην προχθεσινή εκδήλωση των “ποδηΛάτρεων” στο Μεγάλο Αρσενάλι Χανίων, με αφορμή τα 10 χρόνια ίδρυσης και επιτυχημένης δράσης της ομάδας.
• Σχεδόν όλες αναφέρθηκαν στην ανάγκη να υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας στο οποίο να πιστέψει η κάθε Δημοτική Αρχή και να υλοποιεί ανάλογα και με τους πόρους και τις δυνατότητες που έχει.
• Ωστόσο, υπάρχουν και προτάσεις που -αν υιοθετηθούν- μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα και μάλιστα χωρίς οικονομικό κόστος.

Μόνιμοι κώνοι
• Τέτοιες προτάσεις έχουν καταθέσει και οι “ποδηΛάτρεις” επανειλημμένα. Και μία απ’ αυτές είναι η «απελευθέρωση από τα σταθμευμένα οχήματα των οδών στις οποίες (σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη) προβλέπονται ποδηλατικές λωρίδες και των οδών από τις οποίες διέρχονται λεωφορεία. Επίσης παρεμπόδιση της στάθμευσης πριν και επί αυτών (όπως προβλέπει ο κ.ο.κ.) αρχικά με την τοποθέτηση μόνιμων κώνων, σήμανσης και ενημερωτικών πινακίδων».
• Παρόμοια ήταν και η τοποθέτηση του καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Μάρκου Παπαγεωργίου (γνωστός πανελλαδικά και διεθνώς για την πετυχημένη εφαρμογή ευφυών συστημάτων μεταφορών).
• Μιλώντας -εκτάκτως- για τη λειτουργία των φαναριών στα Χανιά αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που προκύπτει όταν σε ώρες αιχμής, σε κεντρικούς δρόμους και μάλιστα σε ώρες που περνούν λεωφορεία, μόλις καταφέρνουν να περάσουν στο πράσινο ένα δύο αυτοκίνητα.
• Ομως, αυτό δεν είναι πρόβλημα του συστήματος ούτε της, πολύ καλά οργανωμένης, αρμόδιας Δημοτικής Υπηρεσίας Φωτοσήμανσης.
• Είναι πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης και στις δύο πλευρές του δρόμου με επιπλέον επιβάρυνση δύο ακόμα λωρίδων με… αλάρμ!
• Αυτό, είπε, δεν γίνεται πουθενά. Παντού υπάρχουν αυστηροί κανόνες και ο κάθε οδηγός δεν διανοείται να κάνει παράβαση. Επειδή, οι ποινές είναι τόσο αυστηρές που δεν συμφέρει κανέναν.
• Παρένθεση: Ελπίζουμε ο κ. Παπαγεωργίου να μη ζητήσει από τους… φοιτητές(!!) του απάντηση στο ερώτημα «πόσα αυτοκίνητα θα περάσουν π.χ. από την Κυδωνίας στη μία το μεσημέρι;». Θα… χαντακωθούν τα παιδιά! Κλείνει η παρένθεση.

Φέτος το καλοκαίρι
• Το ερώτημα, λοιπόν, που τίθεται και ξανατίθεται είναι γιατί η Δημοτική μας Αρχή, παρά τη διακηρυγμένη θέση της ότι έχει ψηλά στις προτεραιότητές της τη λύση του κυκλοφοριακού, βλέπουμε να υιοθετεί, εσχάτως, μια (αναβλητική;) τακτική ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ και ολοκληρωμένης μελέτης αντιμετώπισής του.
• Γεγονός που παραπέμπει σε κάποιο απώτερο ή και… απώτατο μέλλον. Καθώς θυμίζει ανάλογη εμμονή προηγούμενων Δημοτικών Αρχών να εφαρμόσουν συνολικά την υπάρχουσα (και λήξασα πλέον) κυκλοφοριακή μελέτη. Αυτό μαζί βέβαια με την αποτυχία να διεκδικηθούν οι πόροι εφαρμογής της (τότε που δέναν τα σκυλιά με τα λουκάνικα των τομεακών προγραμμάτων των κοινοτικών πλαισίων στήριξης), στοίχισε και στοιχίζει στα Χανιά.
• Αφήστε που για μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη και έναρξη εφαρμογής της θα χρειαστούν περισσότερα από τα 5 χρόνια που είναι η θητεία της παρούσας Δημοτικής Αρχής…
• Επομένως. Αν θέλουμε να υπάρξει μια κυκλοφοριακή ανάσα και να ξεκινήσουμε οι Χανιωπολίτες να αλλάζουμε νοοτροπία (έχουμε κι εμείς πολλές ευθύνες για το κυκλοφοριακό μας χάος), αυτό μπορεί να γίνει ανεξάρτητα από τα σχέδια για συνολική εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων:
• Με τη λήψη νόμιμων μέτρων για την εφαρμογή των ισχυουσών απαγορεύσεων στάθμευσης. Και με το να εφαρμοστούν τα ισχύοντα μέτρα του κώδικα οδικής κυκλοφορίας.
• Ετσι μπορούν, όπως οι πολλοί εισηγητές στην ημερίδα για τη βιώσιμη κινητικότητα κατέδειξαν, να ελευθερωθούν και να αναπνεύσουν κυκλοφοριακά 3 – 4 κεντρικοί δρόμοι από την παράνομη και ανεξέλεγκτη στάθμευση.
• Πώς; Με την τοποθέτηση ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΩΝΩΝ όπως γράφουμε πιο πάνω. Ωστε φέτος το καλοκαίρι να υπάρχει μια σχετική ανακούφιση.
• Το μέτρο της αστυνόμευσης μέσω και της νέας υπηρεσίας που ο Δήμος Χανίων αποφάσισε να ιδρύσει και η συνεργασία με την Αστυνομία, είναι μεν προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι θα προφτάσει να λειτουργήσει  αποτελεσματικά φέτος το καλοκαίρι. Επειτα, υπάρχει η προηγούμενη εμπειρία, όταν λειτουργούσε η Δημοτική Αστυνομία. Και, τότε, παρά τις προσπάθειες, το κυκλοφοριακό στους κεντρικούς δρόμους ήταν -και είναι- ίδιο.
• Δηλαδή, είναι άλυτο το κυκλοφοριακό πρόβλημα στα Χανιά; ρωτά ο Ραν ταν πλαν.
• Οχι βέβαια. Πολιτική βούληση χρειάζεται. Τόσο για να ξεκινήσουν άμεσα και άλλες πολιτικές εφαρμογές για τη  βιώσιμη κινητικότητα γενικά (τραπεζοκαθίσματα, ελεύθερα πεζοδρόμια κ.λπ.) όσο και για να γίνουν οι παραπάνω μικρές πολιτικές – τεχνικές – νόμιμες παρεμβάσεις που θα βοηθήσουν ντόπιους και επισκέπτες στη φετινή τουριστική περίοδο. Και ταυτόχρονα θα ανοίξουν τον δρόμο… εξοικείωσης όλων μας με την κυκλοφοριακή νομιμότητα.
• Εν τω μεταξύ -ελπίζουμε- να προχωρήσουν και οι γενικότερες πολιτικές για τη βιώσιμη κινητικότητα.
• Εξ άλλου, δημοσιογραφικές πληροφορίες λένε ότι η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Χανίων δηλώνει ετοιμότητα -αν αποφασιστεί- να προχωρήσει σε τοποθέτηση μόνιμων κώνων και σήμανσης σε κεντρικούς δρόμους. Αρα, γιατί δεν ανακοινώνεται;

Μήπως μας το κρατούν για έκπληξη;


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα