Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Έκτακτη προσγείωση στο αεροδρόμιο Χανίων λόγω… μεθυσμένου επιβάτη

Έκτακτη προσγείωση στο αεροδρόμιο Χανίων πραγματοποίησε την Πρωτοχρονιά το αεροσκάφος της Easyjet EZY8861 LGW-HRG που εκτελούσε το δρομολόγιο Αγγλία προς Κάιρο, για να αποβιβαστεί… μεθυσμένος νεαρός επιβάτης που δημιούργησε αναστάτωση κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το Τμήμα Αερολιμενικού ελέγχου, η διαδικασία αυτή προβλέπεται σύμφωνα με τους κανόνες ασφαλείας της ΥΠΑ αλλά και με όσα ορίζει η διεθνής Σύμβαση του Τόκυο, καθώς επρόκειτο για ξένο αεροσκάφος.
Σύμφωνα με άρθρα 6 έως 14 της Σύμβασης του Τόκυο για τους απείθαρχητους επιβάτες (Unruly passengers):
1. Απείθαρχοι επιβάτες είναι εκείνοι οι οποίοι διαπράττουν μέσα σε πολιτικό αεροσκάφος (από τη στιγμή που κλείσει η θύρα του πριν την απογείωση έως ότου ανοίξει και πάλι μετά την προσγείωση) ένα από τα κάτωθι αδικήματα:
• Επίθεση, εκφοβισμό με χρήση απειλής, λόγου ή έργου κατά μελών πληρώματος ή συνεπιβατών, η οποία θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του αεροσκάφους, των προσώπων που επιβαίνουν σε αυτό ή του μεταφερόμενου φορτίου, καθώς και τη διατήρηση της τάξης και πειθαρχίας κατά την πτήση.
• Σκόπιμη πρόκληση φθοράς σε συσκευή, μηχανισμό ή εξάρτημα του αεροσκάφους που θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία ή την ασφάλεια του αεροσκάφους ή των επιβαινόντων σε αυτό.
• Κάπνισμα, παρά την απαγόρευση, σε οποιοδήποτε χώρο του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της πτήσης .
• Λειτουργία φορητής ηλεκτρονικής συσκευής κατά τη διάρκεια της πτήσης, εφόσον απαγορεύεται από τον αερομεταφορέα.
• Άρνηση συμμόρφωσης σε νόμιμες εντολές του κυβερνήτη ή των μελών του πληρώματος, οι οποίες αποσκοπούν στην ασφαλή και ομαλή λειτουργία του αεροσκάφους.

2. Κάθε αερομεταφορέας υποχρεούται να περιλαμβάνει στο πρόγραμμα ασφάλειάς του
διαδικασίες και μέτρα για την αντιμετώπιση των απείθαρχων επιβατών και ειδικότερα :

• Μέριμνα για την μη επιβίβαση στο αεροσκάφος επιβάτη, ο οποίος εκδηλώνει απείθαρχη συμπεριφορά κατά το στάδιο της επιβίβασης επειδή βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών .
• Εκπαίδευση προσωπικού εδάφους και ιπτάμενου προσωπικού επί θεμάτων αντιμετώπισης απείθαρχων επιβατών (διάγνωση προβλήματος, τεχνικές αποφόρτισης θερμών επεισοδίων, τεχνικές επιβολής πειθούς, διαχείριση σύγκρουσης, αυτοάμυνα, παροχή μαρτυρικών καταθέσεων).
• Συμπλήρωση των ειδικών εντύπων (που έχουν καθιερωθεί από την ΥΠΑ) προειδοποίησης και παράδοσης των απείθαρχων επιβατών στις αστυνομικές αρχές των αερολιμένων.
• Διάθεση επί των αεροσκαφών του κατάλληλου εξοπλισμού για τον περιορισμό των επιθετικών επιβατών.
3. Πέραν των ανωτέρω κάθε αερομεταφορέας υποχρεούται:
• Να ενθαρρύνει το ιπτάμενο προσωπικό του να καταγγέλλει τα κρούσματα απείθαρχων επιβατών και να παραδίδει τους δράστες στις αστυνομικές αρχές
• Να παρέχει νομική υποστήριξη στο προσωπικό του, σε βάρος του οποίου εκδηλώνεται η απείθαρχη συμπεριφορά, τόσο κατά τη μαρτυρική του εξέταση όσο και στο δικαστήριο
• Να εξετάζει το ενδεχόμενο μη αποδοχής επιβατών βίαιου χαρακτήρα ή επιβατών για τους οποίους πιθανολογείται σφόδρα βάσει της συμπεριφοράς τους κατά το στάδιο της επιβίβασης ότι θα εκδηλώσουν βίαιη ή απείθαρχη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της πτήσης
• Να ενημερώνει αμελλητί και λεπτομερώς τη «Διεύθυνση Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας από Έκνομες Ενέργειες» της ΥΠΑ για κάθε περιστατικό απείθαρχης συμπεριφοράς το οποίο λαμβάνει χώρα στις πτήσεις του.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

1 Comment

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα